Sağlıklı kahvaltının şifreleri

Sabahları zor uyanıyorsanız, gün içinde kendinizi yorgun ve stresli hissediyorsanız neden kahvaltı yapmama alışkanlığınız olabilir. Güne doğru besinlerin uygun miktarlarda buluşturulduğu bir kahvaltı sofrası ile başlamak pek çok hastalığın önüne geçmekle birlikte kilo alımını engelliyor üstelik stressiz ve gerginlikten uzak bir gün geçirmenizi sağlıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Emine Yüzbaşıoğlu, sağlıklı kahvaltı için önemli önerilerde bulundu.

15 Mart 2019, Cuma 15:31 Son Güncelleme:
A A
KAHVALTI ETMEMEK ENERJİ VE MOTİVASYONUNU DÜŞÜRÜYOR

KAHVALTI ETMEMEK ENERJİ VE MOTİVASYONUNU DÜŞÜRÜYOR

Sağlıklı beslenmenin ilk adımı, güne kahvaltı le başlamaktır. Kahvaltı uzun süren açlık sonrasında düşen kan şeker seviyesini yükselterek, güne zinde ve enerjik başlamayı sağlar. Kahvaltı ayrıca konsantrasyonu artırırken, sabah şeker düşmesine bağlı yaşanabilecek gerginlik, sinirlilik, uyku hali gibi yaşam kalitesini olumsuz etkileyecek durumların yaşanmasını önler. Özellikle bütün besin gruplarının yer aldığı Türk kahvaltısı, sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmezdir.

KENDİNİZE SAĞLIKLI BESİNLERDEN OLUŞAN BİR KAHVALTI DÜZENİ OLUŞTURUN

KENDİNİZE SAĞLIKLI BESİNLERDEN OLUŞAN BİR KAHVALTI DÜZENİ OLUŞTURUN

Doğru bir beslenme planlaması için kahvaltıda ne yenildiğinin önem büyüktür. Özellikle öğrenciler ve çalışan kişilerin öncelikle tercih pratik olması bakımından poğaça, açma, simit gibi yağ ve karbonhidrat içeriği yüksek besinlerdir. Bu tür tercihler sıklaştığında beraberinde kilo alımını, mide rahatsızlıklarını beraberinde getirecektir.

SABAHLARI PATATES KIZARTMASI VE BÖREK YEMEYİ SEVENLER DİKKAT!

SABAHLARI PATATES KIZARTMASI VE BÖREK YEMEYİ SEVENLER DİKKAT!

Sağlıklı bir kahvaltının olmazsa olmazları peynir, yumurta ve ekmektir. Ekmek çeşidi olarak çavdar, kepek, tam buğday gibi posa içeriği yüksek ekmekler tercih edilirken, peynirde yağlı ve tuzlu çeşitlerinden kaçınılmalıdır. Tost, peynirli omlet, melemen gibi sağlıklı seçimler kahvaltı sofralarını çeşitlendirmede tercih edilirken, patates kızartması, börekten uzak durulmalıdır. Bunlar gereksiz kalori alımına ve vücut yağlanmasına neden olarak pek çok hastalığa davetiye çıkarabilir. Mevsimine uygun olarak kahvaltıya eklenecek söğüş ( domates, salatalık, maydanoz, biber ) içerdiği C vitamini sayesinde demir emilimini artıracağından, sofralarda eksik edilmemelidir.

HAZIR MEYVE SULARINI TERCİH ETMEMEK DAHA DOĞRU

HAZIR MEYVE SULARINI TERCİH ETMEMEK DAHA DOĞRU

Kahvaltı da içecek olarak çay, bitki çayı, sütlü kahve, süt sağlıklı seçimler arasında sayılabilir. Hazır veya taze sıkılmış meyve suları içerdiği yüksek şeker sebebiyle uzak durulması gereken bir gruptur. Kahvaltılarda özellikle kış günlerinde hastalıklardan korunmak amacıyla tercih edilen meyve suyu yerine, meyvenin kendisi tüketilmelidir.

ÇOCUKLARINIZIN EKMEĞİNE ÇİKOLATA YERİNE TAHİN PEKMEZ SÜRÜN

ÇOCUKLARINIZIN EKMEĞİNE ÇİKOLATA YERİNE TAHİN PEKMEZ SÜRÜN

Özellikle çocukların çok sevdiği çikolatalı ekmekler yerine, pekmez, bal ev yapımı reçeller sağlıklı kahvaltılar için çok daha uygundur. Kış aylarının olmazsa olmazı tahin pekmez de sabah kahvaltıları için hem sağlıklı hem de lezzetli bir seçenektir.

SABAHLARI AÇ OLMUYORUM DİYORSANIZ…

SABAHLARI AÇ OLMUYORUM DİYORSANIZ…

Sağlıklı bir kahvaltıyla güne başlamak, gün içerisinde iştah kontrolü açısından çok faydalıdır. Kahvaltı yapmayan kişilerde iştah öğleden sonra artmaya başlayarak, akşam önüne geçilmez bir hale gelir. Özellikle akşam yemeğinden sonra tatlı ihtiyacı, doymama hissi ve gece yatana kadar bir şeyler yeme isteği artar. Gece artan tüketimi sabah kalkıldığında iştahsızlığı beraberinde getireceğinden, kahvaltı ihtiyacını ortadan kaldırır. Sabah aç uyanmıyorum, canım kahvaltı istemiyor, gibi söylemler, gece yemelerinin bir sonucu olarak karşımıza çıkar. Sabah kahvaltı yapmama, gece çok yemek yeme kısır döngüsü uzun sürdüğünde kilo alımı kaçınılmaz olur. Kısır döngüden kurtularak kilo kontrolü sağlamanın en kolay yolu se güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlamaktır.

SÜREKLİ KAHVALTILIK GEVREK TÜKETMEK SİZİ FORMDA TUTMAZ

SÜREKLİ KAHVALTILIK GEVREK TÜKETMEK SİZİ FORMDA TUTMAZ

Sağlıklı bir kahvaltının protein içeriği yüksek olmalıdır. İçerisinde şeker ilavesi olan kahvaltı gevrekler, kısa bir süre sonra açlık hissi ve tatlı ihtiyacını beraberinde getireceğinden çok sık tüketilmemelidir. Zorunlu durumlarda, yulaf, kuru meyve ( 1 porsiyon ), süt veya yoğurt le hazırlanan karışım tercih edilmelidir. Geç kalıyorum evde kahvaltı yapamıyorum bu sebeple bu karışımı tercih ediyorum diyenler için, evde hazırlayarak yanınıza aldığımız sandviçler sağlıklı bir kahvaltı için çok daha uygun olacaktır.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.