Sağlıklı kilo vermenin 7 sırrı

Toplum olarak yanlışımız kilo problemini estetik sorun olarak görmemiz. Asıl doğru olan ise fazla kilolarınızın sağlığınızı tehdit eden bir problem olarak görmektir. Önemli olan uygulayacağınız sağlıklı beslenme programını devam ettirebilmek. Diyetisyen Ferdi Öztürk sağlıklı kilo vermenin 7 sırrını açıkladı...

01 Şubat 2021, Pazartesi 14:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Kahvaltı edin

1- Kahvaltı edin

Kahvaltı günün en önemli öğünü. Özellikle zayıflamak isteyenler mutlaka güne kahvaltı ile başlamalı. Örnek protein olan yumurta, tam tahıllı ekmek ,zeytin ve posa bakımından zengin yeşilliklerle kahvaltı edebilirsiniz. Klasik kahvaltıdan sıkılanlar için yoğurt ve yulaf şeklinde kahvaltı tercih edebilirsiniz.

2- Sağlıklı yağları tercih edin

Bilinenin aksine yağlar kilo aldırmaz. Sağlıklı yağ seçimi yaparsak daha iyi yağ kaybı sağlarız. Yağlar vücutta vitamin emiliminde ve dolaylı yoldan kişinin sağlıklı kilo kaybetmesinde çok önemli. Ceviz, fındık, badem gibi sağlıklı kuruyemişlerden alacağımız yağlar önemlidir. Yemeklere katacağımız yağ olarak zeytinyağı tercih edilmeli.

3- Protein tüketin

3- Protein tüketin

Burada kast ettiğimiz protein diyeti yapmak değil. Günlük sağlıklı beslenme tablosunda besinlerden gelen enerjinin yüzde 15-20’sinin protein grubundan sağlanması. Kaliteli protein kaynakları olan süt, yumurta, tavuk göğsü, peynir ,et, kurubaklagil grupları beslenme düzenimize eklenmeli. Proteinli gıdaların glisemik indeksi düşüktür ve uzun süre tokluk sağlayarak acıkmanızın önüne geçer. Ayrıca kas hacminin artmasını sağlar ve daha hızlı ve kaliteli yağ yakımına destek olur.

4- Akşamları sebze tüketin

Sebzeler kalorisi düşük besin grubudur. Ayrıca posa oranı yüksek, bağırsak dostu, tok tutan ve mideyi yormayan besinlerdir. Akşam yemeklerinde tüketilen sebzenin sindirimi et grubuna göre daha kolaydır. Akşam yemeklerinde sebze tüketmek kişinin zayıflamasına doğrudan yardımcı olur.

5- Egzersiz yapın

5- Egzersiz yapın

Egzersiz kilo verimine doğrudan katkı sağlar, yağ hücrelerinin küçülmesine, kas hacminin artmasını sağlar. Ayrıca kişinin hem fiziksel hem ruhsal olarak kendini iyi hissetmesini sağlar. Zayıflama yakılan kalorinin alınan kaloriden fazla olmasıdır. Ne kadar çok kalori açığı oluşturursak egzersiz ile o kadar daha kaliteli zayıflarız.

6- Su için

Su vücut için en önemli kaynaktır. Besinlerin sindirilebilmesi, dolaşımın sağlanması, vücuttan atıkların düzgün bir şekilde atılması için su olmadan olmaz. Bazen açlık hissederseniz su içip biraz bekleyelim. Eğer açlık duygusu yok oluyorsa bu açlık değil susamışsınız demektir. Vücutta yağ yakımının sağlanabilmesi için su gereklidir. Eğer hiç su içmeden zayıflıyorsanız cildinizin solduğu, göz altlarınızın çöktüğünü fark ederseniz bu sağlıklı zayıflama değildir. 

7- Uyku düzeninizi sağlayın

7- Uyku düzeninizi sağlayın

Az uyuyan veya stres altında olanlar genellikle kilo alır. Yetersiz uyku doygunluk sinyali gönderen leptin hormonu seviyesinde azalmaya sebep oluyor. Açlık hormonu seviyesini ise yükseltiyor. Ayrıca uykusuzluk kortizon hormon seviyesini yükseltip iştahı artırıyor. Kısacası az uyumak veya uyku düzensizliği hormonal dengeyi alt üst ederek kişinin iştah yönetimini sağlayamamasına sebep olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Salata ne zaman kilo aldırır? Kilo vermek isteyenler salataya bu besinleri koymasın