Sağlıklı probiyotikler nelerdir?

Vücudunuzun en çok ihtiyaç duyduğu sağlıklı probiyotikleri takviyeyle almak yerine doğal gıdalardan alabilirsiniz. Peki, probiyotik nedir? Sağlıklı probiyotikler nelerdir? Hangi besinlerde en çok probiyotik bulunur?

09 Ocak 2022, Pazar 15:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
YOĞURT

YOĞURT

Yoğurt, sağlığınızı iyileştirebilecek dost bakteriler olan en iyi probiyotik kaynaklarından biridir. Yoğurt, başta laktik asit bakterileri ve bifidobakteriler olmak üzere probiyotikler tarafından fermente edilmiş sütten yapılır. Yoğurt yemek, gelişmiş kemik sağlığı da dahil olmak üzere birçok sağlık yararı ile ilişkilidir. Ayrıca yüksek tansiyonu olan kişiler için de faydalıdır. Yoğurt laktoz içerdiği halde laktoz intoleransı olan kişiler içinde uygun bir alternatif olabilir. Bunun nedeni, bakterilerin laktozun bir kısmını yoğurda ekşi tadını veren laktik aside dönüştürmesidir. Yoğurdu evde kendiniz yapmayı deneyebilirsiniz, dışarıdan alacaksanız ise olabildiğince doğal olan alternatifleri seçmeye çalışın. 


KEFİR

KEFİR

Kefir, fermente probiyotik süt içeceğidir. İnek veya keçi sütüne kefir taneleri eklenerek yapılır. Kefir taneleri tahıl taneleri değil, biraz karnabahar gibi görünen laktik asit bakterileri ve maya kültürleridir. "Kefir" kelimesinin, yemek yedikten sonra kendini iyi hissetmek anlamına gelen Türkçe "keyif" kelimesinden geldiği düşünülmektedir. Gerçekten de kefir, çeşitli sağlık yararları ile ilişkilendirilmiştir. Bazı sindirim sorunları olan kemik sağlığını, yardım artırmak ve karşı koruyabilir. Kefir, dost bakteri ve maya türü içerir, bu da onu çeşitli ve güçlü bir probiyotik yapar. Yoğurt gibi laktoz inteloransı olan kişilerin genellikle rahat tolere ettiği bir içecektir. 


LAHANA TURŞUSU

LAHANA TURŞUSU

Lahana turşusu, laktik asit bakterileri tarafından fermente edilmiş ince kıyılmış lahanadır. En eski geleneksel yiyeceklerden biridir. Lahana turşusu genellikle yemek yanı garnitür olarak servis edilir. Ekşi, tuzlu bir tada sahiptir ve hava geçirmez bir kapta aylarca saklanabilir. Lahana turşusu, probiyotik niteliklerine ek olarak lif, C ve K vitaminleri açısından da zengindir. Ayrıca sodyum oranı yüksektir ve demir ve potasyum içerir. Lahana turşusu ayrıca göz sağlığı için önemli olan lutein ve zeaksantin antioksidanlarını da içerir.


KİMCHİ

KİMCHİ

Kimchi, fermente edilmiş, baharatlı bir Kore garnitürüdür. Lahana genellikle ana bileşendir, ancak diğer sebzelerden de yapılabilir. Kimchi, kırmızı pul biber, sarımsak, zencefil, yeşil soğan ve tuz gibi bir baharat karışımı ile tatlandırılır. Laktik asit bakterileri Lactobacillus kimchi'nin yanı sıra sindirim sağlığına fayda sağlayabilecek diğer laktik asit bakterilerini içerir. Lahanadan yapılan kimchi, K vitamini, B2 vitamini ve demir gibi bazı vitamin ve minerallerde yüksektir. 


MİSO

MİSO

Miso, Japonya da yapılan geleneksel olarak soya fasulyesinin tuz ve koji adı verilen bir mantar türü ile fermente edilmesiyle yapılır. Miso, soya fasulyesinin arpa, pirinç ve çavdar gibi diğer bileşenlerle karıştırılmasıyla da yapılabilir. Bu macun en çok Japonya'da popüler bir kahvaltı yemeği olan miso çorbasında kullanılır. Miso, iyi bir protein ve lif kaynağıdır. Ayrıca çeşitli vitaminler, mineraller ve K vitamini, manganez ve bakır dahil olmak üzere bitki bileşikleri bakımından da yüksektir. Miso, bazı sağlık yararları ile ilişkilendirilmiştir.


KOMBUCHA

KOMBUCHA

Kombucha, fermente edilmiş siyah veya yeşil çay içeceğidir. Bu popüler çay, dost bir bakteri ve maya kolonisi tarafından fermente edilir. Asya başta olmak üzere dünyanın birçok yerinde tüketilmektedir. Marketlerde bulabilirsiniz ya da mayaya sahip olarak kendi kombuchanızı yapabilirsiniz. 


KORNİŞON TURŞU

KORNİŞON TURŞU

Kornişon turşu, kendi doğal olarak bulunan laktik asit bakterilerini kullanarak bir süre mayalanmaya bırakılırlar. Ekşi ve tuzlu bir tada sahiptir. Salatalık turşusu, sindirim sağlığını iyileştirebilecek büyük bir sağlıklı probiyotik bakteri kaynağıdır. Ayrıca kalorisi düşüktür. 


EKŞİ MAYA

EKŞİ MAYA

Ekşi maya, su ve undan oluşan sağlıklı probiyotikler içeren bir hamurdur. Su ve un eşit oranlarda her gün karıştırılarak bekletilir. Ekşi maya ile hamur işlerinin hemen hemen hepsi yapılır. Bu sayede sağlıklı bakterilerden faydalanmış olunur. 

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Rahim ağzı (serviks) kanserine karşı HPV aşısı hakkında bilmeniz gereken her şey