Sağlıklı sofra hazırlamanın altın kuralları

Sağlıklı beslenmeye karar verdiyseniz ve fark etmeden vazgeçemediğiniz zararlı alışkanlıklarınız varsa size bu konuda yardımcı olabiliriz. Sağlıklı sofra hazırlamanın kuralları sayesinde vazgeçemediğiniz alışkanlıklarınızdan kurtulacaksınız. Büşra Akkaya /busra.akkaya@posta.com.tr

21 Mayıs 2020, Perşembe 11:54 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Başlangıç su olmalı

Başlangıç su olmalı

Yemek yemeğe başlamadan önce, sofraya oturduktan sonra olan zaman diliminde muhakkak bir bardak su içilmesi gerektiği için sofranızda suya yer verin. Böylece sindirim sistemizi korumuş olursunuz.

Ekmekle süslemeyin

Ekmekle süslemeyin

Türk toplumunun en büyük özelliği sofranın boş alanlarına ekmek koymak. Bu sayede kimse yorulmadan ekmeğe ulaşabilir. Fakat mu yöntem daha çok ekmek yemenize neden olur. Ekmekleri ekmek sepetine koyup ihtiyacınız olduğu kadar dilim alın.


Tercih yapın

Tercih yapın

Günün menüsüne göre sofraya ekleyeceğiniz yiyecekleri önceden belirleyin. Karbonhidrat içeren bir yemek yaptıysanız ekmekten vazgeçin. Karbonhidratın yanında bol bol salata tüketmeyi unutmamak için menüde bulunan salata sayısını artırabilir hem de çeşitlendirebilirsiniz.


Meze seçimi önemli

Meze seçimi önemli

Eğer yemek sofralarında meze tüketmeyi seviyorsanız, mezenin karbonhidrat içermediğine ve zeytinyağlı olmasına özen gösterin. 


Büyük tabaklar tehlikeli

Büyük tabaklar tehlikeli

Sofra düzeninizde büyük tabaklar yerine küçük tabaklara yer verin. Büyük tabaklar gözü yanıltıp porsiyonu az gösterdiği için tabağınıza daha fazla yemek almanıza sebep oluyor. 


Yemek yanı içecek

Yemek yanı içecek

En çok yapılan yanlışlardan birisi de yemeğin yanında herhangi bir içecek tüketmek. Meşrubat veya asitli içecekler yemek sofrasında kesinlikle yer almaması gereken sıvılardır. Bunun yerine yemeğin yanında su veya ayran tüketebilirsiniz.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER "İftara ne pişirsem" diyenlere iftar menüsü (21 Mayıs 2020)