Sağlıklı yaşamak için bu besinleri tüketin

Besinler sadece karnımızı doyurmakla kalmıyor aynı zamanda ruh ve beden sağlığımız için de sayısız fayda sağlıyor. Bu besinlerin bir kısmı ise sağlıklı ve uzun bir ömrün anahtarını elinde tutuyor. İşte o besinler...

26 Nisan 2019, Cuma 14:13
A A

Badem: Beyin gelişimini destekler, düzenli olarak tüketildiğinde vücudun kolesterol seviyesini düzenler, içerdiği fosfor sayesinde 'osteoporoz' gibi yaşa bağlı sorunların başlamasını önlerken, kemik ve diş yapısının güçlendirilmesinde katkı sağlar.

Avokado: Vitamin ve mineral deposudur, bol liflidir bu nedenle sindirim sistemini düzenler, kolesterolü dengeler, göz sağlığını korur.

Kızılcık: İdrar yolu enfeksiyonlarına iyi gelir, kalp rahatsızlıklarına yakalanma riskini azaltır, diş çürümelerini, solunum enfeksiyonlarını önler.

Yaban mersini: Kan şekerini düzenler, bol antioksidan içerir, idrar yollarını temizler, görme kaybı gibi aksaklıkların giderilmesinde yardımcıdır, kalbi onarır, beyin fonksiyonlarını güçlendirir, sindirim sistemini düzenler.

Kakao: Aşırıya kaçmadan tüketilen bitter çikolata, hızlı bir şekilde beyin için faydalar sağlar. Yapılan çalışmalarda, kakaonun, içerdiği flavanollar sayesinde, mekan hafızası ve tepki süresi gibi bilişsel hafızayı desteklediği ortaya konmuştur. Yapılan bir başka çalışmaysa flavanollerin damar tıkanıklıklarını azaltmaya yardımcı olduğunu ortaya çıkardı. Flavanol faydalarından en fazla yararlanmak için bitter ya da kakao oranı en az yüzde 70 olan çikolataları tercih etmelisiniz.

Tarçın: Doğal bir mikrop önleyicidir, kan şekerinin düşürülmesinde destek olur, hafızayı geliştirir, metabolizmanın yağı ve şekeri işlemesini düzenlediği için kolesterolün düşürülmesinde etkilidir.


Tatlı patates: Kan şekerini düzenler, karaciğer, cilt ve prostat kanseri riskini azaltır, zengin lif ve magnezyum içeriği nedeni ile sindirim sistemi için çok yararlıdır, göz ve karaciğer hastalıklarına karşı son derece yararlıdır.

Kinoa: Glutensiz olup besin değeri yüksektir, tam protein kaynağıdır yani vücudun ihtiyacı olan aminoasitleri sağlar, kilo kontrolünü sağlar, sindirim sistemini düzenler, içerisinde bulunan yüksek miktardaki magnezyum minerali sayesinde damarları rahatlatarak şiddetli baş ağrılarının giderilmesini sağlar.

Somon: Hafızayı kuvvetlendirir ve beyin fonksiyonlarını iyileştirir, düşük kalorili olması nedeni ile diyet programlarının vazgeçilmezidir, tansiyonu düzenler, kalp rahatsızlıklarına yakalanma riskini azaltır, bağışıklık sistemini güçlendirir, manik depresiflik ya da depresyon gibi ruhsal aksaklıkların giderilmesi için tercih edilir.

Ceviz: İçerisinde bulundurduğu Omega 3 yağ asitleri sayesinde kalp sağlığının korunmasında destekçidir. Kalp ve damar hastalıklarını tedavi eder, lif içeriği bol olduğu için sindirim sisteminin düzenlenmesine yardımcı olur.

Sıradaki haber yükleniyor...