Tok tutan bal kürü tarifi

Küresel çapta etkili olan corana virüs salgını, sosyal hayatı doğrudan etkilemeye devam ediyor. Salgın sebebiyle sokağa çıkma kısıtlaması olanlar ve evden çalışanlarla birlikte büyük bir kitle Ramazan’ı hareketsiz geçiriyor. Hal böyle olunca Ramazan'da tok tutan tariflere ve açlığı bastıran gıdalara talep arttı. Eğer sahur yapmakta zorlanıyor ya da gece yemek yeme alışkanlığınız yoksa, sahurda tok tutan gıdalara yönelebilirsiniz. Tok tutan yiyecekler arasında bal ise en sağlıklı seçenekler arasından göz kırpıyor. Ramazan'da oruç tuttuğunuz günlerde tok kalmak istiyorsanız, işte tok tutan bal kürü tarifi!

06 Mayıs 2020, Çarşamba 14:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Corona virüs Salgını sebebiyle alışılmışın dışında geçirilen Ramazan ayı bu sene daha hareketsiz yaşanıyor. Sosyal hayatın durması, çalışma hayatının eve taşınması ve bazı yaş gruplarının sokağa çıkamaması, hareketli yaşamı en çok kısıtlayan sebeplerin başında geliyor. Vücut sağlığını korumak ve kilo problemi yaşamamak için bu Ramazan’da alışılmış iftar ve sahur sofralarını biraz değiştirmek gerekiyor.

“Bu sene alışılmışın dışında, hareketin kısıtlı olduğu ve kalabalık sofraların kurulamadığı bir Ramazan geçiriyoruz.” diyen Bal Gurmesi Ahmet Bağran Aksoy, kilo sorunu yaşamamak için beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi gerektiğinin altını çiziyor. İftarda ağır tatlılara dikkat çeken Ahmet Bağran Aksoy, şerbetli tatlıların, özellikle hareketsiz geçirilen bugünlerde daha fazla kilo almaya sebep olacağını ifade ediyor. 

İftar sonrasında metabolizmayı yormamak adına ballı yoğurt gibi hafif ve hazmı kolaylaştıran tatlıların tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Bal Gurmesi Aksoy, şu bilgileri paylaşıyor: “Ramazan’da evde hareketsiz kalanlar, iftarları daha hafif geçirmeli ve ağır tatlılardan uzak durmalı. Sahurda iştah sorunu yaşayanlar yemeğe başlamadan önce, bir bardak suya bir kaşık ham bal karıştırarak midelerini yemeğe hazırlayabilir. 

Sahur sofralarında da aşırıya kaçmamak gerekir. Besin değeri yüksek ve doğal gıdalar tercih edilmelidir. Kalitesi laboratuvar testleriyle ispatlanmış, uzmanların belirttiği değerleri taşıyan katkısız ham bal, günlük ihtiyaçları rahatlıkla karşılayabilir. Gece yeme alışkanlığı olmayanlar ve sahur yapamayanlar bal karışımlarını tercih edebilir. Katkısız ham bal, polen arı sütü ve propolis ile hazırlanan bu karışımlar, yüksek oranda protein, vitamin, enzim ve mineral içerir. Doğru şekilde yapılmış bir karışımdan, 2 tatlı kaşığı yiyen uzun süre açlık yaşamaz.

Bal ve arı ürünleriyle yapılan karışımlarda oranlara dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Bal Gurmesi Ahmet Bağran Aksoy, kendi karışımlarının tarifini de paylaştı, "Biz kendi yaptığımız vücudu zırhlayan karışımda; 500 gram saf ham bal, 100 gram polen, 100 gram arı sütü ve 20 gram propolis kullanıyoruz. Bu oranlar en ideal ürünün ortaya çıkmasını sağlıyor. Vücudu zırhlayan kür olarak nitelendirdiğimiz bu ürün, sahur yapamayanların gün içinde zorlanmasının önüne geçecektir.”

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yoga bağışıklığı güçlendirir mi? Bağışıklığı güçlendiren 6 yoga pozu