Sakin ol ve elindeki çikolatayı yere bırak: PMS döneminde sevgiliyle kavga etmemenin 9 yolu

PMS dönemi (adet öncesi sendromu) sadece kadınlar için sıkıntılı bir dönem değil. En az biz kadınlar kadar sevgililerimiz ve eşlerimiz de stresli oluyor. PMS döneminde partneriyle tartışmamayı başaran var mı aramızda? Sanmıyorum. Üç beş günlük PMS döneminde kalp kırmaya değmez. Peki ama en yumuşak sekilde nasıl atlatılır bu dönem? Eğer uygularsanız birkaç çözümü var. Buyrun. // Neslihan Arslan

13 Kasım 2020, Cuma 09:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1.Her olumsuzluktan onu sorumlu tutma

1.Her olumsuzluktan onu sorumlu tutma

Kahvaltı hazırlıyorsunuz. Yumurtayı ben yaparım dedi, online marketten verdiğiniz yumurta siparişi bir türlü gelmedi. Ekmekler kızardı, çay da hazır. Yumurtayı pişirmesini beklerseniz ekmekler soğuyacak. Aklından geçeni biliyorum. 'Üşenmeyip bakkala gitseydi böyle olmayacaktı', 'bir hafta sonu kahvaltı hayalim vardı', 'yumurtasız ne anladım ben bu kahvaltıdan'... Yahu ne yapsın adamcağız. Seni bırakıp canı dışarı çıkmak istemedi belki? Sofradan kalkmamak için zor tutuyorsun kendini. Madem kahvaltı ve yumurtadan girdik konuya, bu örnek üzerinden devam edelim. Bırak ekmekler soğusun. Sen kendini oyala şimdi. Eğer o sofraya oturursanız surat asacağın ya da bir tartışma çıkaracağın kesin. Yumurtalar gelene kadar yapabileceğin en iyi şey ya sıcak bir duş ya da bir bölüm dizi. Oturduğun yerde Instagram'a gömülme, dikkatini dağıt.

2.Kendine 20'ser dakikalik çıtır çerez diziler bul

2.Kendine 20'ser dakikalik çıtır çerez diziler bul

Bu sıralar gergin bekleyişlerimi hep 20'şer dakikalık dizilerle atlattım. Covid-19 test sonucumu beklerken iki sezon dizi bitirdim. Dizi yarım kalmıyor. Bir tuvalet seansında da izleniyor, çay suyunun kaynamasını beklerken de, vapuru beklerken de. Baktın muhabbetiniz gereksiz bir tartışmaya doğru gidiyor, odana çekil ve bir bölüm dizi patlat. Bittiğinde çok daha hafiflemiş hissedeceksin.

3. Gergin zamanlarında kendini dış dünyaya kapatmayı öğren

3. Gergin zamanlarında kendini dış dünyaya kapatmayı öğren

Kendini bilinçli olarak dışarı kapatmak her zaman kolay bir iş değil. Ama kendine bir koltuk belirle, herkese çattığın bir vakit o koltuğa otur ve diyaloğunu mümkün olduğunca uzat. Sorulanlara en kısık ses tonunla cevap ver, hatta yapabiliyorsan mimiklerinle cevapla. Seni soğuk ya da suratsız olmakla suçlayanlar olursa canının sıkkın olduğunu belirt. Böylece konunun kendileriyle ilgili olduğunu düşünmeyecekler. Belki biraz daha az iletişimle geçer günün ama kavga etmekten ya da kalp kırmaktan iyidir.


4. Sevdiğin şeyleri günün en zor anına sakla

4. Sevdiğin şeyleri günün en zor anına sakla

Yapmayı sevdiğin şeyler? Basit düşün. Kahve? Oje sürmek? Her gün muhakkak girip baktığın dedikodu sayfaları? İşte bu işleri günün en zor anına sakla. Baktın ki tansiyonun yükselmeye başladı, git bir kahve koy ya da ofisin en boş kısmında ojelerini sür. Böylelikle gün boyu bir motivasyonun olacak.

5. PMS dönemlerinde kişisel bakımı elden bırakma

5. PMS dönemlerinde kişisel bakımı elden bırakma

Normalde her gün parfüm sıkan biri değilim. Her gün kullanmıyorum ki, burnum alışmasın. Bu sayede parfüm sıktığım günler gün boyu burnuma kokum çarpıyor. Güzel kokunun ruh haline etkisi ise tartışılmaz. Sadece parfüm de değil. Evdeysem bile PMS günlerimde makyaj yapıyor, aynaya baktığımda 'Her şey kötü olsa da en güzelim' diyor ve rahatlıyorum. Sivilcelerin artabilir, şişkin hissedebilirsin. İşte, PMS döneminde kendini bir türlü güzel hissedememenin en büyük nedenleri. Biraz dışarıdan desteğe ihtiyacın olabilir. Parfümünü sür, makyajını yap, poponu en güzel gösteren kotunu giy ve aynaya bak!

6. Onunla regl tarihlerini paylaş

6. Onunla regl tarihlerini paylaş

Partnerine reglin yaklaştığı günleri, semptomlarını söyle. Gerginliğinin nedenini anlasın ve sana daha toleranslı olsun. Biliyorum ki halen sevgilisiyle bu konuları konuşmaktan utananlarımız, çekinenlerimiz var. Bir hayatı paylaşıyorsunuz, bunu unutma.

7. Her zamankinden çok özür dile

7. Her zamankinden çok özür dile

Cümlesine cümlesine 'yaptığım şey aptalcaydı, özür dilerim' demeyi sevmiyorsan bir meyve tabağı götür sevgiline. Sevgilinin en ufak lafına alınganlık yaptığında bunun PMS'in bir hediyesi olduğunu hatırlat kendine ve başka bir zamanda olsa bu kadar büyük tepki vermeyeceğini itiraf et.

8. Meditasyon yap

8. Meditasyon yap

Meditasyon nedir? Meditasyon, bir süreliğine beynin on-off düğmesine basmaktır. Ben meditasyonu, beyni bir süreliğine 'kapatmak' olarak tanımlıyorum. Hatta bedeni de. Hani böyle suyun altına girersin, gözünü kapatırsın, sesler bulanıklaşır, sadece bir 'çın' sesi duyarsın ve sudan çıktığında çok daha iyisindir. Normalde meditasyon yapmıyorsan bile PMS döneminde her gün 20 dakikanı meditasyona ayırarak kendini daha iyi edebilirsin. Meditasyon yapmayı bilmediğini düşünüyorsun belki. Bir tütsü yak, mumunu yak belki... Meditasyonun doğru şekli yok, bir reçetesi de. Kendini bulutların üzerine bırak. 5 dakika olur, 10 dakika olur, yarım saat olur. Meditasyonun doğrusu ya da yanlışı yok. Dünyadaki insan sayısı kadar meditasyon şekli var çünkü, kendini yargılama. 

9. Yogaya zaman ayır

9. Yogaya zaman ayır

PMS ve regl dönemleri, yalnızca psikolojik olarak değil bedensel olarak da oldukça yıpratıcı olabiliyor. Şişkinlik, eklem ağrıları, baş ağrısı... PMS döneminde diğer egzersizlerini hafifletip yogaya ağırlık verebilirsin. Hem yoganın dingin akışında zihnini dinlendirir hem de bedenine şifa bulursun. 


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sadakatsiz'in Asyası yanlarında melek kaldı: Gerçek hayatta aldatılan kadınların yok artık dedirten intikam yöntemleri