Sakin ol ve elindekini yere bırak: İştah azaltan 10 besin

'İştahım çok açık, baş edemiyorum' diyorsan sana bir dizi öneriyle geldik. Bazen hormonlar, kullanılan kimi ilaçlar ya da ruh hali nedeniyle iştahımız arşa çıkar. İştah kapatmanın yolları ise sandığınızdan daha çok. İştah kapatan yiyecekleri merak ediyorsanız sizin için anlattık.

13 Mart 2021, Cumartesi 12:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Elma

Elma

Elma mükemmel bir lif kaynağı ve içerisinde bulunan yüksek su oranı ile tok hissetmeni sağlar. Elmanın içerisinde bulunan pektin kan şekerini düzenlemeye yardımcı olur. Elmayı ara öğünlerinde tüketebilirsin.

Yumurta

Yumurta

Yumurta tam bir protein kaynağıdır. Sabah kahvaltılarında yumurta tüketirsen seni uzun süre tok tutar.

Badem

Badem

En faydalı kuru yemişlerden biri olan badem sayesinde iştahını kontrol altına alabilirsin. Ara öğünlerinde günde bir avuç bademi tüketebilirsin.


Avokado

Avokado

Avokadonun içerisinde bulunan sağlıklı yağlar ve lifler tok kalmana yardımcı olur. Ayrıca en iyi yağ yakan meyvelerden biri olmasıyla kilo vermede etkilidir.

Brokoli

Brokoli

Lif yönünden zengin olan brokoli hem kalorisi düşük hem de oldukça sağlıklı gıdalardan. Brokoli açlık hissini yok eder ve seni tok tutar.


Tarçın

Tarçın

Tarçın kan şekerini düşürmeni sağlar. Aynı zamanda tatlı isteğini de giderir. İştahının azalmasına yardımcı olur. Süte tarçın katarak ara öğünlerinizde tüketebilirsin.

Yoğurt

Yoğurt

Proteini yüksek besinler arasında yer alan yoğurdu ara öğünlerde veya yemeklerin yanında düzenli olarak tüketebilirsin. Yoğurt, uzun süre tok kalmanı sağlar ve iştahını azaltır.


Kurubaklagiller

Kurubaklagiller

Kurubaklagiller ailesinde yer alan mercimek, nohut, kuru fasulye, barbunyayı sofralarından eksik etme. Protein ve lif açısından çok zengin olan kuru baklagiller sizi uzun süre tok tutar. İştahını kontrol altına alır.

Bitter çikolata

Bitter çikolata

İçerisinde yüzde 70 kakao olan çikolataları tercih et. Bitter çikolatadaki acı tat iştahını azaltmak için beyne sinyal gönderir ve tokluk hissi verir.

Acı biber

Acı biber

Acı biberin içerisinde yer alan kapsaisin maddesi iştahını kontrol altına alır. Yemeklerinde veya salatalarında acı biberi sık sık tüketebilirsin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kafa karışıklığına son veriyoruz: Hangi durumda hangi ara öğünü tüketmeli?