Salata diyeti: Her gün salata yediğinizde vücudunuza neler olur?

Yaz aylarıyla birlikte taze sebze ve meyvelerden oluşan salatalar, daha çok tercih edilmeye başlandı. Bazı insanlar sağlıklı beslenme düzenlerinin bir parçası olarak salatayı tercih ederken, bazı kişiler ise salata diyeti yaparak fit kalmayı umuyor. Her gün salata yediğimizde vücudumuzda neler oluyor? Sağlıklı salatalar için ipuçları

08 Haziran 2021, Salı 11:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Her gün salata yemenin vücudunuz için yapabileceğiniz en iyi şey olduğunu bilmeniz gerekiyor. Neredeyse tüm beslenme uzmanları, her gün meyve ve sebze yemenin bir kişinin sağlığını önemli ölçüde iyileştirebileceğini belirtir. Araştırmalar da bu durumu kanıtlar nitelikte… ancak her gün "sadece" salata yemek çok da doğru bir tercih olmayabilir.  Beslenmenizde salatanın yerini arttırmak için binlerce sebep var, işte salata yemenin faydaları ve salata diyeti ile zayıflamak isteyenler için önemli öneriler...

Her gün salata yemenin faydaları

Her gün salata yemenin faydaları

Her 5 yılda bir yapılan yeni araştırmalar ile güncellenen Amerikan Sağlık Rehberine göre, iyi beslenmek için değişmeyen ilk temel kural bol bol sebze ve meyve yemektir ancak dikkatinizi çekelim, sadece salata ile beslenmek demiyor elbette. 

Doğru bir salata diyeti için farklı besinlerinde menünüzde olması şart ve salata diyetlerinin en güzel yanı, salata içerisine farklı besinler koyarak güçlendirme imkanımızın olması. Her gün salata yenebilir, ancak nasıl salata? Önemli nokta işte burası.

Farklı  besinlerle güçlendirilmiş salatalar hazırlayın

Farklı besinlerle güçlendirilmiş salatalar hazırlayın

Bu kılavuza göre bol sebze ve meyve ile donatılmış öğünler, kalp sağlığı ve belirli kanser türleri olmak üzere ciddi sağlık problemlerinden koruyucu nitelikte… ancak sadece salata ile beslenmek istiyorsanız mutlaka salatalarınızı farklı besinlerle – mesela sağlıklı yağlar, kuruyemişler ya da et, balık gibi protein kaynakları ile güçlendirmelisiniz.

Her gün sadece salata yemek zayıflatır mı?

Her gün sadece salata yemek zayıflatır mı?

Her gün salata yemek, kesinlikle her öğünde bol miktarda meyve ve sebze almak anlamına gelir. Ve meyve ve sebzelerin lif oranı yüksek ve kalorisi nispeten düşük olduğu için, yalnızca salata yemenin genel olarak daha az kalori almanıza yardımcı olacağı bilinmektedir.

The New England Journal of Medicine'de yayınlanan bir araştırma, salata diyeti gibi yüksek lifli, düşük kalorili diyetlerin kilo kaybının desteklediğini ortaya koymuştur. Tabi öte yandan bunun için bir araştırma gerekir miydi bilemedik, aslında bu gerçeği hepimiz biliyoruz. Her gün salata yendiğinde, kişinin bünyesine ve normal beslenme alışkanlıklarına göre değişse de kilo vermemek imkansız gibi görünüyor ancak yalnızca bir süreliğine…Salata diyeti iyidir ancak salatanın içeriği de oldukça önemli. Birazdan anlatacağımız üzere, uzun süre sadece belirli sebzelerden oluşan bir salata ile beslenmek bir süre sonra vücudu strese sokarak zayıflamanızı yavaşlatabilir. 

Salataları her gün değiştirin

Salataları her gün değiştirin

Harvard Health , Hiçbir meyve veya sebzenin tek başına sağlıklı olmak ve hastalık riskini azaltmak için ihtiyacınız olan tüm besinleri sağlamayacağını, ancak her gün çeşitli farklı meyve ve sebzelerin bu işi yapabileceğini açıklıyor. 

Her öğünde değişik salatalar yemek, sağlıklı bedenin anahtarı

Her öğünde değişik salatalar yemek, sağlıklı bedenin anahtarı

Her gün salata yemek, günde en az beş porsiyon meyve ve sebze almanıza yardımcı olacaktır. Bu Amerikan Sağlık Rehberi’nde önerildiğine göre yeşil sebzeler, diğer sebzeler, taze meyve ve kuru meyveden oluşan salata vücudumuz için gerekli olan temel vitamin, minarel ve liflerle bizi besliyor. 

Salatanıza koyduğunuz meyve ve sebzeler kronik hastalık riskinizi azaltır.

Salatanıza koyduğunuz meyve ve sebzeler kronik hastalık riskinizi azaltır.

İngiltere'nin Ulusal Sağlık Hizmetleri , öğünlerde salata yemenin kalp hastalığı, felç ve bazı kanser türleri riskinizi azaltmanıza yardımcı olacağınız vurguluyor.

Her gün sadece salata yiyorsanız, muhtemelen bir sürü yeşil yapraklı sebze yiyorsunuzdur, çünkü marul, ıspanak, lahana ve roka gibi yiyecekler çoğu salatanın temelini oluşturur. Bu sağlığınız için harika bir haber. 

Yapraklı yeşillikler sadece kalbiniz için iyi değildir, beyninize de iyi gelir.

Yapraklı yeşillikler sadece kalbiniz için iyi değildir, beyninize de iyi gelir.

2018 yılında yayınlanan bir ön çalışma da yeşil yapraklı sebzelerin beyin fonksiyonlarını güçlendirdiği ve uzun vadede salatasız beslenenlerin ise daha hızlı yaşlandığı ve bilişsel hızında yavaşlama olduğu gözlendi. 

Günlük salatalarınız sindiriminiz için harikadır

Günlük salatalarınız sindiriminiz için harikadır

Meyve ve sebzelerin bu kadar sağlıklı olmasının nedenlerinden biri, bitkisel gıdalarda bulunan ve vücudunuzun sindiremeyeceği ve ememeyeceği bir bileşik olan lif bakımından zengin olmalarıdır. İki tür lif vardır: çözünür ve çözünmez. Çözünür lif, suyla karıştırıldığında jele dönüşür ve kan kolesterolünü ve kan şekerini düşürmeye yardımcı olabilir. Çözünmeyen lif, yiyecekleri sindirim sisteminizde hareket ettirmeye yardımcı olur, bu da kabızlık ya da ishal gibi sorunların önüne geçer. 

Salata ve Lifler

Salata ve Lifler

Her gün salata yemek, kadınlar için günde 25 gram ve 50 yaş ve altı erkekler için günde 38 gram olan önerilen günlük lif miktarına ulaşmanızı sağlar. Karnabahar, yeşil fasulye, patates, kabuklu yemişler ve fasulye gibi sebzelerde bulunan çözünmeyen lifler, gün boyunca şişkinlik hissetmemeniz için yiyeceklerin hareket etmesine yardımcı olur.

Salatanın faydalarından en önemlisi; Lifler hastalıkları önlüyor

Salatanın faydalarından en önemlisi; Lifler hastalıkları önlüyor

Araştırmalar, çözünmeyen lifin sadece sindirim rahatlığı için iyi olmadığını gösteriyor., hastalıkları da önlüyor. Mayo Clinic , araştırmalar, yüksek lifli diyetlerin, kolorektal kanser riskinizi de azalttığını destekleyen çalışmaları mevcut.

Salata yemek kan şekeri kontrolüne yardımcı olur

Salata yemek kan şekeri kontrolüne yardımcı olur

Her gün salata yemek, kan şekeri kontrolünüzü iyileştirmeye yardımcı olabilir. İyi kan şekeri kontrolü, hastalığa yakalanma riskinizi azaltabilir. Aslında, Amerikan Kardiyoloji Koleji'ne göre kanıtlar, en fazla lif tüketen kişilerin, en az lif tüketenlere göre tip 2 diyabet riskinin yüzde 18 daha düşük olduğunu gösteriyor. Şeker hastalığınız varsa, Amerikan Diyabet Derneği, kan şekeri kontrolüne ve sindirime yardımcı olmak ve diğer kronik hastalık riskini azaltmak için 1000 kalori başına en az 14 gram lif almanızı önerir.

Salatada meyve şart...

Salatada meyve şart...

Bununla birlikte, iyi kan şekeri kontrolü sağlamanın en iyi yolu, meyvelerden daha fazla sebze içeren salatalar yemektir. Diabetes UK, meyvenin sağlıklı beslenmenizin bir parçası olabileceğini ve kesinlikle olması gerektiğini, ancak diyabet hastaları veya diyabet için yüksek risk altında olanlar için porsiyon boyutlarına dikkat etmesini öneriyor.

Günlük salatalarınızın olmazsa olmazı sağlıklı yağlar

Günlük salatalarınızın olmazsa olmazı sağlıklı yağlar

Her gün sadece salata yemek, üzerinde hiçbir şey olmayan bir yığın meyve ve sebze yemek anlamına gelmez. Sağlıklı yağlar, çeşitli nedenlerle her salatanın olmazsa olmazıdır. Birincisi, yağ, meyve ve sebzelerde bulunan yağda çözünen vitaminlerin emilimine yardımcı olur (ScienceDaily ). Salatanızda herhangi bir yağ olmadan, vitaminlerin çoğu, kan dolaşımınıza emilmeden doğrudan geçer.

İkincisi, doymamış yağlar kendi içlerinde sağlığı geliştiricidir. Amerikan Kardiyoloji Koleji, doymamış yağların kalp hastalığı ve inme riskini azaltmaya yardımcı olabileceğini belirtiyor. Yağ, gram başına 9 kalori ile karbonhidrat veya proteinden daha kalorili olduğundan, daha uzun süre tok hissetmenize de yardımcı olabilir. Salatanıza yakışacak sağlıklı, yaygın doymamış yağ kaynakları, zeytinyağı, avokado, fındık, tohum ve balıktır.

Salatanızın üstündeki fındık ve tohumlar hayatınıza yıllar katabilir

Salatanızın üstündeki fındık ve tohumlar hayatınıza yıllar katabilir

Her gün sadece salata yemek kolayca sıkıcı olabilir, ancak her öğünde salata kabı olarak farklı fındık ve tohumlar eklemek, işleri ilginç tutmanın bir yoludur. Kuruyemiş ve tohumları toplu olarak satın almak kolaydır ve bunları aylarca kilerinizde saklayabilirsiniz.

Ek olarak, Amerikan Tıp Derneği Dergisi'nde yayınlanan 2017 tarihli bir inceleme , kuruyemişlerin tokluğu iyileştirebileceğini ve genel olarak daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olabileceğini buldu, ancak bunun tam olarak neden olduğu açık değil. Bu, daha fazla araştırmayı gerektiren ve bilim adamlarının hala tam olarak anlamadığı bir olgudur. Ancak bu yine de, günlük rutininize fındık eklemek için harika bir bahane.

Salata yemek kalp sağlığınız için iyidir

Salata yemek kalp sağlığınız için iyidir

Dürüst olmak gerekirse, lifin neredeyse sayılamayacak kadar çok faydası vardır. Her gün sadece salata yemekten kaçınılmaz olarak alacağınız yüksek lif dozu, yalnızca sindirime, kan şekeri kontrolüne ve tokluğa yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda kalp hastalığı riskinizi azaltmanıza da yardımcı olabilir. 

Dürüst olmak gerekirse, lifin neredeyse sayılamayacak kadar çok faydası vardır. Her gün sadece salata yemekten kaçınılmaz olarak alacağınız yüksek lif dozu, yalnızca sindirime, kan şekeri kontrolüne ve tokluğa yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda kalp hastalığı riskinizi azaltmanıza da yardımcı olabilir.

Dürüst olmak gerekirse, lifin neredeyse sayılamayacak kadar çok faydası vardır. Her gün sadece salata yemekten kaçınılmaz olarak alacağınız yüksek lif dozu, yalnızca sindirime, kan şekeri kontrolüne ve tokluğa yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda kalp hastalığı riskinizi azaltmanıza da yardımcı olabilir.

Kilo vermeyi umduğunuz için her gün sadece salata yiyorsanız, tekrar düşünmenize neden olan bir gerçek var: Mutlaka sürekli kilo kaybına yol açmaz Bir de 2018 inceleme yayınlanan Kuzey Amerika Tıp Kliniği , araştırmacılar kesinlikle kısa süreli kilo kaybına yol açacaktır.

Gelin buna biraz daha yakından bakalım, İnceleme, kilo verdikten sonra vücudunuzun daha az kalori yaktığını açıklıyor. Bu nedenle, daha fazla kilo vermek veya hatta kilo kaybınızı sürdürmek, daha az yemeye devam etmeniz gerektiği anlamına gelir. Yapılan araştırmalar hiçbir diyetin sağlıklı ve sürdürülebilir bir beslenme sistemiyle yarışamadığını gösteriyor. Bu, salata diyetinin sürdürülebilir olmasının öneminin altını çiziyor yani aslında diyet yerine sağlıklı beslenmeye yöneldiğinizde kilo verme ve verdiğiniz kiloda kalma olasılığınız çok daha yüksek. Çoğu insan için her gün sadece salata yemek pek sürdürülebilir bir beslenme şekli olmayacağı için uzun vadeli sadece salatayla beslenmek yerine öğünlerinizin içine bol salata eklemek çok daha kalıcı bir çözüm olacaktır. 

Öte yanda her gün sadece salata yemek ters tepebilir

Öte yanda her gün sadece salata yemek ters tepebilir

Salatalar ne kadar besleyici olursa olsun, her gün sadece salata yemek genel sağlığınız için o kadar da iyi olmayabilir. Beslenme Uzmanı Wendy Lopez, bir makalesinde, kısıtlayıcı diyetlerin "kronik inflamasyona, insülin direncine ve kardiyovasküler hastalığa katkıda bulunabilecek kilo döngüsüne yol açacağını belirtiyor. Deneyimlerini aktaran beslenme uzmanı, kısıtlayıcı diyet aynı zamanda strese, düzensiz yeme riskinin artmasına ve diyet hedefleri karşılanmadığında zayıf irade duygularına yol açtığının altını çiziyor. Başka bir deyişle, sadece tek çeşit salata yemek gibi kısıtlayıcı bir diyetin, fiziksel veya zihinsel sağlığınız için harika bir seçim olmadığını belirtiyor.

Kendinize sadece salata yemenize izin verildiğini söylemek , tatlılar veya fast food gibi daha az besleyici gıdalara olan arzunuzu artıracaktır. Bu, yıllarca süren araştırmalarla desteklenmektedir ve Annals of the New York Bilimler Akademisi'nde 2017 yılında yapılan bir inceleme , sevdiğiniz yiyecekleri ya da miktarlarını kısıtlamanın, bir süre sonra onları yeniden ve daha fazla yemeniz için önemli bir risk faktörü olduğunu doğrulamaktadır. 


Bol çeşitli salatalardan her gün, her öğünde bol bol yiyin

Bol çeşitli salatalardan her gün, her öğünde bol bol yiyin

Sonuç olarak, katı bir salata diyeti yapmak yerine her öğününüzün %70'ini salata ile geçirirseniz, kalıcı kilo vermek ya da birçok hastalıktan korunmak salata ile birlikte yaşamınızın bir parçası haline gelir.

Uunutmayın, salatanızın bol çeşitli ve farklı farklı olması altın kural...

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İştahı frenlemenin 10 yolu