Salata ne zaman kilo aldırır? Kilo vermek isteyenler salataya bu besinleri koymasın

Kilo vermek isteyenlerin ilk yaptıkları şey; beslenme rutinine salata eklemek oluyor. Salata sağlıklı beslenmenin de bir parçası. Ancak içerisine konan bazı besinler, salatayı kilo verdiren bir yiyecek olmaktan çıkarıyor ve sağlıksız bir hale sokuyor. 'Salata yiyorum ama hala kilo alıyorum' diyorsanız, nedeni salatanızın içine koyduklarınız olabilir. Gelin salata ne zaman kilo aldırır, içine neler koymamamak gerek bir bakalım...

31 Ocak 2021, Pazar 17:12 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Salata gerçekten sağlıklı bir yiyecek. Bu elbette içine ne koyduğunuza bağlı. DHA'ya konuşan Pendik Medipol Üniversitesi Hastanesi’nden Diyetisyen Gizem Gençyürek, salatanın içine konulan bazı besinlerin zamanla kilo artışına neden olduğunu ve bazı hastalıklar için de risk oluşturduğunu söyledi.

Fazla zeytinyağı kilo aldırıyor

Fazla zeytinyağı kilo aldırıyor

Zeytinyağı salataya hem lezzet veren hem de besleyici özelliğini artıran bir madde. Ancak kişi başı 1 yemek kaşığından fazla zeytinyağı vücuttaki yağ oranının artmasına neden oluyor.

Diyetisyen Gizem Gençyürek, "Yağ ve tuz eklenmeden yapılan domates, salatalık, biber ve çeşitli yeşilliklerden oluşan bir salatanın kalori değeri neredeyse sıfır olduğundan öğünlerin yanında sınırsız olarak verebilmekteyiz" diyor.

Salatanın içine eklenen yağ, protein ve karbonhidratlar ise salatanın yan ürün değil, ana yemek haline gelmesine neden oluyor.

Salataya eklenen tuz ise ödem yapıyor.

Bazen sırf görsellik katması amacıyla bile eklenen zeytin ve ceviz, badem gibi kuruyemişler aslından birer yağ kaynağı olduklarından yine kilo alımına sebep olabiliyor.

Salatayı ana öğün haline getiriyorlar

Salatayı ana öğün haline getiriyorlar

Salataların içerisinde yer alan peynir, tavuk, et, ton balığı gibi protein kaynakları, keten tohumu, kuru meyveler gibi karbonhidrat kaynakları, ceviz, badem, fındık gibi kuruyemişler ile zeytin gibi yağ kaynakları ile çeşitli soslar salataları yüksek kalorili bir öğün haline getiriyor.

Limon ve sirke alternatifi olarak eklenen nar ekşisi de özellikle gerçek nar ekşisi olmamasından dolayı glikoz şurubu içeriyor. Gerçek nar ekşisi dahi olsa meyve şekeri nedeniyle kalori değerinden dolayı salatalarda çok tercih edilmemesi gerekiyor.

Salataya bu besinleri eklemeyin

Salataya bu besinleri eklemeyin

Yemeklerle birlikte tüketilen salatalara 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, limon, sirke güvenli olarak eklenebilir. Tuz, nar ekşisi, çeşitli soslar ve fazla yağ tercih edilmemeli.

Başlı başına bir öğün olarak tercih edilecek salatalar ise, çeşitli soslar içermeyen ve kaliteli karbonhidrat, protein, yağ kaynakları içeren ve kişinin ihtiyaçlarına göre ayarlanmış miktarda tercih edilmeli.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İşe yaramayan hatta size zarar verecek diyet efsaneleri