Şeker hastalığını tersine çeviren diyet

Tip 2 diyabet olarak bilinen şeker hastalığı, kişinin günlük yaşamını etkileyen rahatsızlıklardan biri. Şeker hastalarının beslenmesine son derece dikkat etmesi gerektiğini hepimiz biliyoruz. Yapılan bir araştırma ise günlük diyetinizde yapacağınız değişikliğin şeker hastalığını 3 ayda tersine çevirebileceğini ortaya çıkardı. Elbette bunu yaparken bir uzmandan yardım almayı ihmal etmemeniz gerekiyor. İşte şeker hastalığından kurtulmak için uygulamanız gereken o diyet... /ÖZEL

22 Eylül 2021, Çarşamba 08:59 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Doğru bir beslenme planının tip 2 diyabeti (şeker hastalığı) tersine çevirdiği araştırmalarca ortaya çıkarıldı.

British Columbia Üniversitesi ve İngiltere'deki Teesside Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada, yaşlardı 30 ila 75 arasında değişen 200'e yakın diyabet hastası 12 haftalık belirli bir yemek planı uygulanarak gözlem altına alındı.

Diyette 3 gıda ürünü kullanıldı:

  • Düşük kalorili (günde 850 ila 1.100 kalori),
  • Düşük karbonhidratlı (günde 50 gr.'dan az karbonhidrat)
  • Yüksek proteinli (günde 110-120 gram)

Deney sırasında katılımcılar, kan şekeri düzeylerini düşüren ilaçlara olan ihtiyaçlarını değerlendiren yerel eczacılara danıştı. Çünkü genellikle kırsal kesimlerdeki diyabetli kişiler, doktorlardan daha çok eczacıları tercih ediyordu. Bu nedenle araştırmacılar, eczacılara danışılmasını daha uygun gördü.

3 AYDA İLAÇLARI BIRAKTILAR

3 AYDA İLAÇLARI BIRAKTILAR

Nature Communications dergisinde yayınlanan araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların üçte birinden fazlası, kan şekeri seviyelerinde, kan basıncında, kiloda ve genel sağlıklarında önemli iyileşmeler gösterdikleri için 3 ay içinde diyabet ilaçlarını bıraktı.

Araştırmacılardan Dr. Jonathan Little, "Tip 2 diyabet tedavi edilebilir ve bazen diyet müdahaleleriyle tersine çevrilebilir" diyor.

KİLO KAYBINI DESTEKLİYOR

KİLO KAYBINI DESTEKLİYOR

Little ayrıca, ilaç değişikliklerini takip ederken bu müdahalelere yardımcı olabilecek bir de stratejiye ihtiyaç duyduklarını söyledi.

Önceki araştırmalar, düşük karbonhidratlı diyetlerin kilo kaybını büyük oranda desteklediğini buldu.

Düşük kalorili, düşük karbonhidratlı bir yemek planı kısıtlayıcı olabileceğinden, bu değişiklikleri sürdürmek genellikle zor olabilir. Bu nedenle uzun vadeli bir diyet olması zorlaşır.

RİSKİ ARTIRABİLİR

RİSKİ ARTIRABİLİR

Ayrıca, beslenme planınızı düşük kalorili ve düşük karbonhidratlı olacak şekilde düzenleyecekseniz, bir eczacı, doktor ya da diyabet uzmanına düzenli aralıklarla kontrole gitmenizde fayda var.

Zira diyetinizde yapacağınız değişiklikler, hipoglisemi riskini artırabilir.


Bir doktorun yanı sıra gıda ve beslenme uzmanından da yardım almanızda fayda var. Diyetisyene başvurmanız, diyet ve yaşam tarzınızdaki değişikliklerin kalıcı olmasını sağlayabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bal kilo aldırır mı? Kalorisi ve besin değerleri