Serviste 'yetki' gaspına dikkat!

Vatandaşı dolandırıcılığa ve olumsuz durumlara karşı uyarmak biz gazetecilerin en büyük sorumluluğu. Bu sorumluluk bilinciyle görevimizi yapıyoruz. Ancak bazı mağduriyetler var ki sadece uyarmak “Bak işte böyle bir tuzak var. Dikkatli ol!” demek de yetmiyor. Çünkü dolandırıcılığın ve fırsatçılığın sınırı yok. Hizmet ya da ürün alınan şirketlerin de bu anlamda önlem alması şart

25 Ocak 2019, Cuma 08:28 Son Güncelleme:
A A
Serviste 'yetki' gaspına dikkat!

Son günlerde çok fazla şikayete konu olan ‘yetkili servis’ mevzusu bunlardan biri ve beyaz eşya en başta geleni. 20 milyon hane var. Her birinde ortalama 4 beyaz eşyanın olduğunu düşünürsek 80 milyon cihaz aktif olarak çalışıyor.

TV’si, kombisi dahil edilince 100 milyonu aşıyor... Bunlar içinde garantisi bitenler de var. Beyaz eşyalarda yaşanan küçük bir sıkıntı evdeki tüm işleyişi etkiliyor. O nedenle acil tamiri gerekiyor.

İLK SONUÇLARA BAKIYOR

Vatandaş da hemen bir yetkili servisle irtibata geçmek için Google’dan “...yetkili servisi” yazıp arama yapıyor. Çıkan ilk 2-3 sonuçtan birinde bulduğu telefonu arayarak servis randevusu alıyor.

Oysa kendini yetkili servis gibi gösteren bu işletmeler firmanın ‘resmi yetkili servisi’ değil. Arama sonuçlarına dikkat edilirse ilk 3-4 sonucun her birinde reklam ibaresi bulunuyor.

Google’da aramalarda ilk sıralarda çıkan siteler her tıklanma başına 2-3 lira ödüyor. Bu tutar rekabetin yoğun olduğu sektörlerde 15 liraya kadar çıkabiliyor.

PARAYI VEREN DÜDÜĞÜ ÇALIYOR

Firmaların gerçek yetkili servisleri alt sıralarda çıkıyor. Çünkü Google, reklam (para) veren teknik servis internet adreslerini öne çekiyor. Binlerce lira verip satın aldığı ürünü emin ellere teslim etmek isteyen vatandaşlar ise hangi sitenin gerçekten yetkili servise ait olduğunu seçemiyor.

‘Yetkili’ olmadığı halde yetkili servis gibi hizmet veren firmalar fazla fiyat isteyip orijinal parça kullanmıyor veya tamir süresini uzatıyor yani mağduriyet yaratıyor.

POSTA UYARDI AMA...

Bu konuda arkadaşımız Hülya Çaylak’ın hazırladığı “Yetkili Servis Yetkisiz” haberini 13 Aralık’ta yayımlayarak halkı uyardık. Adını, şanını duymadığımız, sıradan firmalar nasıl oluyor da Türkiye’nin dev beyaz eşya firmalarının yetkili servisinden daha önde çıkabiliyor ya da bu firmalarda, Google aramalarında öne çıkmayı sağlayacak reklam bütçesi yok mu? Bu soruları düşünmeden geçemiyor insan...

MARKALAR FARKINDA DEĞİL

Google’daki bu ‘yetki’ gaspıyla ilgili yaşanan durumu Dijital Pazarlama Uzmanı Yaşar Acar’a sordum. Çoğu markanın Google gibi arama motorlarında alt sıralara itilmenin yarattığı mağduriyetin bilincinde olmadığına dikkat çeken Acar, “Markalar kendini korumalı ve bu mecralarda ağırlığını koymalı. İnsanlar ilk 2-3 sonucu görüyor ve reklam olduğunu bilmiyor. Google da servisle ilgili aramaları engelleyemez” dedi. Özetle firmaların imaj ve güvenirlik anlamında önemli olan bu konuda derhal harekete geçmesinde fayda var. Aksi durumda hem vatandaş hem de firmalar kaybetmeye aday.

BİLAL EMİN TURAN

bilal.turan@posta.com.tr


Sıradaki haber yükleniyor...