Sezgisel beslenme nedir?: Bu beslenmede diyet yok

Artık zayıflama çabaları hayatının belli dönemlerinde ortaya çıkıp başarısızlıkla sonuçlanan ve bu kısır döngü içinde kaybolan onca insan. Diyetler, spor programları, kilo verme tüyoları... Bazen kendini aç bırakma. Peki nereye kadar? Kilo verme programlarının çoğu uzun vadede işe yaramıyor. Kilo veren obez bireylerin yaklaşık yüzde 85’i birkaç yıl içinde başlangıç ​​ağırlığına geri dönüyor. Sezgisel beslenme, yeme alışkanlıklarınızı kontrol etmenize yardımcı olan bir tekniktir. Kilo kaybına, dürtüsel yemenin azalmasına ve daha iyi hissetmeye yardımcı olduğu kanıtlanmıştır. Sezgisel beslenme nedir birlikte bakalım.

25 Şubat 2021, Perşembe 11:51 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Sezgisel beslenmeye giriş

Sezgisel beslenmeye giriş

İnsanlar, kendilerine olan özgüvenlerini kaybedip beyin içi uyarımdan ziyade, medyanın idealleştirdiği, fastfood zincirlerinin reklam afişleriyle çekici hale getirdiği uyarılara bağımlı hale geliyor. Oysa, insan vücudu doğal olarak hangi besinleri hangi miktarda tüketmesi gerektiğini söyleyen mekanizmalarla donatılmıştır, doğa gereği ne zaman acıktığını, ne kadar yemesi gerektiğini, ne tür besinler tüketeceğini ayırt edecek iç mekanizmalara sahip. Ancak bu iç mekanizmalar, dış faktörlerle bozulabilir. Örneğin, çocuklara tabaklarının temizlenmesinin söylenmesi onlarda bir alışkanlık halini alır ve aşırı tokluk halinde bile tabaklarını temizleme ihtiyacı hissederler.

Sezgisel beslenme nedir?

Sezgisel beslenme nedir?

Sezgisel beslenme ise çevresel ve duygusal motivasyonları hayatınızdan çıkarmak ve sadece fiziksel motivasyonlara güvenmektir. Mesela aç olduğunuzu anlamak için mide gurultunuza veya düşen kan şekerinizle beraber gelen halsizlik, baş ağrısı gibi belirtilere kulak verirsiniz. Bir yemek ya da içeceğin gaz, reflü ve şişkinlik gibi yakınmalara yol açtığında size iyi gelmediğini fark edersiniz. Daha yavaş yemeye dikkat eder ve beyninizin tokluk hissettiği anda yemeyi bırakırsınız. 

Sezgisel beslenmenin esasları

Sezgisel beslenmenin esasları

  • Yavaş ve dikkatle yemek,
  • Fiziksel açlık işaretlerini dinlemek ve sadece doyana kadar yemek,
  • Yemek yemek için açlık ve açlık olmayan tetikleyiciler arasında ayrımı yapabilmek,
  • Renkleri, kokuları, sesleri, dokuları ve zevkleri fark ederek duyularınızı etkileyebilmek,
  • Yiyeceklerle ilgili suçluluk ve endişe ile baş etmeyi öğrenmek,
  • Yiyeceklerin duygular üzerindeki etkilerini fark etmek.

 Sezgisel beslenme ile kilo vermek nasıl mümkün hale gelir?

Sezgisel beslenme ile kilo vermek nasıl mümkün hale gelir?

  • İşe ”diyet zihniyetini reddetmekle” başlayın. Unutmayın diyetler yasakları andırırken, beslenme düzeni size alternatifleri sunar.
  • Açlığın fizyolojik bir ihtiyaç olduğunu kabul edin ve psikolojik etkilerle karıştırmayın.
  • Yiyeceklerle savaşmayı bir kenara bırakıp, vücudunuza olan yararlarına odaklanın.
  • Tükettiğiniz besinler sizi iyi ya da kötü bireyler yapmaz, bu düşünceyi yaşamınıza yerleştirin.
  • Yemek yerken vücudunuzdaki doygunluk sinyallerini gözlemleyin ve doymaya başladığınız zaman yemek yemeye son verin.

  • Yemeği hazırlama, sunum ve tüketme aşamalarını zevkli hale getirmeye çalışın. Bu davranışın sizi tatmin ederken daha az besin tüketmenize yol açabilir.
  • Açlığınızı duygularınızla doyurmayın. Fiziksel ve duygusal açlığınızın farkına varın.
  • Vücudunuzun herhangi bir kusuruyla ilgilenmek yerine güzelliklerine odaklanın. Unutmayın ki, kimse kusursuz değildir.
  • Egzersizi yaşamınıza dahil edin.


 Sezgisel beslenme ile kazanacağınız alışkanlıklar

Sezgisel beslenme ile kazanacağınız alışkanlıklar

Sezgisel yeme ile birlikte dikkatli bir şekilde yiyerek dikkatinizi geri kazanabilir ve otomatik olarak değil, kasıtlı bir şekilde hareket ederek yavaşlayabilirsiniz. Ayrıca, fiziksel açlık ve doygunluk ipuçlarını algılama yeteneğiniz artar, duygusal ve fiziksel açlığı ayırt edebilir hale gelebilirsiniz.

Aç olmadığınız halde mutlaka yemek yemek isteyen tetikleyicilerle karşılaşıyorsanız sezgisel beslenme sayesinde bu tetikleyiciler konusundaki farkındalığınızı arttırabilirsiniz. Dikkatli yeme, gıda ile ilgili tetikleyiciler hakkındaki farkındalığınızı arttırır ve size bunlara vereceğiniz cevabı seçme özgürlüğü kazandırır.

 Sezgisel beslenme ile kilo verme neden kalıcı olur?

Sezgisel beslenme ile kilo verme neden kalıcı olur?

Beslenme düzenimize dair davranışlarımızın farkına vardığımızda yeme ile ilişkili olabilecek olumsuz duygulara dair bir bilinç geliştiririz. Bu sayede kendini kontrol etme ve olumlu duygulara yer açma gibi pozitif duygular artış gösterir. Bunların yanı sıra uzun vadeli kilo kaybı başarı şansı artar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sürekli erteleyenler: Sizi sonunda yogaya başlatacak 9 belgesel