Eğitim - Kariyer Sınava hazırlanırken sürece odaklanın

Sınava hazırlanırken sürece odaklanın

Paylaş
Sınava hazırlanırken sürece odaklanın

Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) hazırlanan öğrenciler için heyecan başladı. Her öğrencinin kendisine en uygun yöntemlerle ders çalışması gerektiğini dile getiren uzmanlar, doğru planlama yapmanın ve sonuca değil sürece odaklanmanın önemine değindi

Değişen sınav sisteminin artı ve eksi yönleri olduğunu kaydeden Bilfen İlköğretim Kurumları Rehberlik Bölüm Başkanı Tuğçe Kılıç “Özellikle geçen sene LGS’de onları neyin beklediğini bilmiyorlardı. Bu bilinmezlik kaygı yaratıyor ve kaygılandıkları zaman sınav ve çalışma sürecine de çok sağlıklı odaklanamıyorlar. Zaten LGS’ye sınavla alan bir okulda okumak isteyen öğrencilerin başvurması isteniyor. Ama bu sene şanslılar sınav sisteminde çok büyük bir değişiklik beklemiyoruz” dedi. LGS’nin, hedefini sürecin başında belirleyen öğrencilerin kazandığı sınav olduğunu belirten Kılıç, “Doğru planlama yapıyor ve doğru çalışıyorlarsa, ne yapmaları gerektiğini iyi biliyorlarsa o zaman sınav psikolojisi dezavantaj sağlamıyor. Doğru planlamayla gitmeyenler zaman daraldığında daha çok çalışma ihtiyacı hissediyor. Sınav yaklaştığında çok çalışmak ya da çalışmayı tamamen bırakmak doğru değil. Biz hep ‘Rutininizi koruyun’ deriz. Kaçta kalkıyor ve nasıl çalışıyorsa sınav sabahına kadar aynı düzen devam etmeli” dedi.

Haberin Devamı

'BİLDİĞİNİZ KONUDA TEST ÇÖZÜN'

Öğrencilerin genelde yanlış planlama yaptığını ve yanlış şekilde çalıştığını kaydeden Kılıç, “Bir günde yüzlerce soru çözüyorlar ama bu sefer de yorgun düşüyorlar zihinleri dağılıyor ve ertesi gün yapılan deneme sınavlarında dikkat hataları ortaya çıkıyor. Eksik olan konu ile tekrar edilmesi gereken konu kavramları birbirinden farklı; ama sanki aynıymış gibi algılıyorlar. Eksiği olan konuda soru çözmeleri değil konuyu tekrar etmeleri gerekiyor. Soru çözmek ise bilinen bir konunun pekiştirilmesi için yapılır” dedi.

'BÜTÜN GÜN ÇALIŞMAYIN'

Öğrencilerin çalışma sistemi adına tek doğru olmadığını dile getiren Kılıç, şöyle devam etti: “Her öğrencinin farklı ihtiyaçları var. Mesela haftanın 5 günü antrenmanına gidip, aynı zamanda sınava hazırlanan öğrenciler de var, bir gün gitmekten korkan öğrenciler de var. Çocuklar neye alıştıysa öyle devam etmeli. Sürekli antrenman yapan bir öğrencin 8’inci sınıfta sporu bırakması bilakis dezavantaj yaratabilir. Çünkü ona göre yaktığı bir enerji var; o enerjiyi sarf edemeyince bu sefer dikkat dağınıklığı yaratabilir. Tıpkı hiç çalışmamak gibi bütün gününü ders çalışarak geçirmek de doğru bir yöntem değil. Doğru olan planlı çalışmak.“

Haberin Devamı