Abone Ol Google News
Sırt için rahatlatıcı yoga hareketleri

Genelde duruş bozukluğu dediğimizde ayaktaki duruşlar gelir aklımıza. Oysaki buna oturuş bozuklukları da dahildir. Çoğunlukla masa başında oturuyoruz ya da kanepede-koltukta, elimizdeki telefonu tutuş şeklimize bağlı olarak oturuşumuzu fark etmeden deforme ediyoruz. Özellikle oturuş bozuklukları ve stres altındayken beden kasılmaları sırt ağrılarına neden oluyor. Size önerim, öncelikle nasıl oturduğunuzu gözden geçirmeniz. Kaykılarak oturmak yerine tam uzanın ya da gerçekten omurganızı destekleyerek dik oturun. Bilgisayar başındayken ise bilgisayarınızı göz hizasında tutmaya özen gösterin ve belinizi destekleyin, ayak tabanlarınızı yere basın, omurganızı uzatın. Saat başı 5 dakikalık molalar verin, ofis içinde bile olsa yürüyün. Masa başında oturmak fiziksel efor gerektirir. Bedeninizi bırakmayın, beden uyanıksa zihin de uyanıktır. Oturuşunuzu düzenlediğinize göre kasları ve omurları rahatlatan yoga duruşlarını da düzenli olarak uygulamak sırtınızı rahatlatacaktır.

Sağlıklı günler…


Sırt için rahatlatıcı yoga hareketleri

Günlük hayatta fark etmeden sıktığımız, sıkıştırdığımız bedenimizin belirgin bazı alanlarını rahatlatmak üzere yoga çalışmalarımıza devam ediyoruz. Sırtımızda yer alan kaslar, kemikler ve kuyruk sokumundan başlayıp ense köküne kadar uzanan ve tam olarak sırtın ortasından geçen omurgamız bizi ayakta tutar, eğilip kalkmamızı sağlar, koşup yürümemize destek olur, oturmamızı mümkün kılar. Bu videomuzda Yogabiz.pro uzmanı Nilüfer Eyiişleyen ile sırt için rahatlatıcı yoga hareketlerini bir araya getirdik.

12 Kasım 2020, Perşembe 13:51 Son Güncelleme:

Genelde duruş bozukluğu dediğimizde ayaktaki duruşlar gelir aklımıza. Oysaki buna oturuş bozuklukları da dahildir. Çoğunlukla masa başında oturuyoruz ya da kanepede-koltukta, elimizdeki telefonu tutuş şeklimize bağlı olarak oturuşumuzu fark etmeden deforme ediyoruz. Özellikle oturuş bozuklukları ve stres altındayken beden kasılmaları sırt ağrılarına neden oluyor. Size önerim, öncelikle nasıl oturduğunuzu gözden geçirmeniz. Kaykılarak oturmak yerine tam uzanın ya da gerçekten omurganızı destekleyerek dik oturun. Bilgisayar başındayken ise bilgisayarınızı göz hizasında tutmaya özen gösterin ve belinizi destekleyin, ayak tabanlarınızı yere basın, omurganızı uzatın. Saat başı 5 dakikalık molalar verin, ofis içinde bile olsa yürüyün. Masa başında oturmak fiziksel efor gerektirir. Bedeninizi bırakmayın, beden uyanıksa zihin de uyanıktır. Oturuşunuzu düzenlediğinize göre kasları ve omurları rahatlatan yoga duruşlarını da düzenli olarak uygulamak sırtınızı rahatlatacaktır.

Sağlıklı günler…


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.