Şişkinliği önlemek için uzak durmanız ve mutlaka tüketmeniz gereken besinler

Zayıf olsanız bile midede şişkinlik nedeniyle kilolu görünebilirsiniz. Şişkinlik, bağırsakta gaz birikmesinden dolayı kaynaklanır. Düz bir karın için şişkinliğe bir çözüm bulmak şart. Bu çözüm de yiyeceklerden geliyor. Şişkinliği gidermek için bazı besinleri daha fazla tüketmeli, bazılarını ise ya azaltmalı ya da tamamen tüketmeyi bırakmalısınız. Şişkinliği önlemek için uzak durmanız gereken ve mutlaka tüketmeniz gereken besinleri anlattık. /ÖZEL

03 Eylül 2021, Cuma 09:20 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
BU BESİNLERDEN UZAK DURUN!

BU BESİNLERDEN UZAK DURUN!

Gaz ve şişkinlik problemi yaşıyorsanız, bu 4 gıdayı tüketmeyi bırakmalı ya da daha az tüketmelisiniz.

1- FASULYE, MERCİMEK VE BAKLAGİLLER

Çok fazla fasulye, mercimek ve bakliyat tüketmeniz, şişkinlik ve gaz sorunu yaşamanıza neden olabilir. İçeriklerinde sindirimi zor şeker olan bu gıdalar, şişkinliğe neden olsa da son derece faydalı olduğu için tamamen beslenmenizden çıkarmamamız ve sadece azaltmanız daha doğru olacaktır.

2- TURPGİLLERDEN OLAN SEBZELER

2- TURPGİLLERDEN OLAN SEBZELER

Brokoli, Brüksel lahanası, lahana ve karnabahar gibi turpgiller ailesinden olan sebzeler de şişkinliğe neden olabilir. Bu sebzeler antioksidanlarla dolu olsa da bazı insanlarda daha fazla şişkinlik yaratabilir. Bu nedenle tüketmeden önce iyi pişmiş olmasına ve az tüketmeye dikkat etmelisiniz.

3- GLÜTENLİ GIDALAR

3- GLÜTENLİ GIDALAR

Glüten hassasiyetiniz varsa, bir tabak makarna yemek sizi muhtemelen şişirecektir. Düz bir karna sahip olmak istiyorsanız, işlenmiş karbonnhidratlardan, makarna ve pirinç gibi rafine tahıllardan uzak durmanız, bunların yerine kinoa, tam buğday, karabuğday gibi tahılları tüketmeyi denemelisiniz.

4- TUZLU GIDALAR

4- TUZLU GIDALAR

Gaz ve şişkinliği azaltmak için sınırlamanız gereken diğer bir yiyecek grubu ise tuzlu besinler. Tuzlu gıdalar bağırsak mikrobiyomunuzun dengesini büyük ölçüde değiştirir. Eğer çok tuzlu gıdalar tükettiyseniz, ardından bol bol su içerek zararını aza indirebilirsiniz.

ŞİŞKİNLİĞİ ÖNLEYEN BESİNLER

ŞİŞKİNLİĞİ ÖNLEYEN BESİNLER

Gaz probleminizi ortadan kaldırmak ve şişkinliği önlemek için mutlaka tüketmeniz gereken gıdalar ise şöyle...

1- YEŞİL ÇAY

Yeşil çay, kanser riskini azaltmadan metabolizmayı hızlandırmaya kadar birçok konuda size yarar sağlar. Doğal bir idrar söktürücü olan yeşil çay, sindirimi iyileştirir ve şişkinliği hafifletir.

2- NANE ÇAYI

2- NANE ÇAYI

Çoğu insan midesini yatıştırmak için akşam yemeğinden sonra nane çayı tüketir. Bunun sebebi nane çayının sindirim sistemini rahatlatması ve şişkinlik, gaz ve kramp gibi sorunları azaltmasıdır. Her yemekten sonra bir fincan nane çayı içmeniz düz bir karna sahip olmanızın anahtarı olabilir.

3- ZENCEFİL

3- ZENCEFİL

İltihabı önleyen ve şişkinlikle savaşan zencefil sağlığımız için son derece yararlı. Şişkinliği gidermek ve beslenme rutininize zencefil eklemenin en kolay yolu limon ve zencefil çayı içmek olabilir.

4- FERMENTE GIDALAR

4- FERMENTE GIDALAR

Probiyotik kaynağı fermente gıdalar, bağırsak sağlığınızı iyileştirir ve düzene sokar. Lahana turşusu ve kefir, şişkinliği indirmeye bire birdir. Her gün mutlaka probiyotik kaynağı bir gıda tüketmenizde fayda var.

5- ANANAS

5- ANANAS

Ananasın içindeki bromelain enzimi, proteinleri parçalamaya, iltihabı gidermeye yardımcı olur. Proteinlerin yavaş sindirilmesi şişkinliğe ve gaza neden olduğundan ananas bu sorunu gidermeye yardımcı olabilir. Smoothie'ye ekleyebilir ya da kahvaltıda tüketebilirsiniz.

6- SALATALIK

6- SALATALIK

Yüzde 95'i su olan salatalık, kabızlık ve dehidrasyonun neden olduğu şişkinliği önler. Salatalık yemeyi sevmiyorsanız, karpuz, kereviz ve yaban mersini gibi antioksidan kaynağı ve yüksek su oranına sahip diğer besinleri de tüketebilirsiniz.

7- AVOKADO

7- AVOKADO

Avokado, cildi nemlendirir ve hidrasyonu önleyebilir. Ayrıca sodyum seviyelerini dengeleyerek ödemi gideren potasyum açısından da zengindir. İçeriğindeki yüksek lif oranı sayesinde bağırsak hareketlerini düzenleyerek kabızlığı giderir ve şişkinliği ortadan kaldırır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sizi sonbahara hazırlayacak 8 ayurvedik yöntem