Şişkinlik önleyen içecek: 5 adımda şişkinliği daha hızlı gidermenin yolu

Kilo vermek yeterince zorken üstüne bir de şişkinlik sorunu eklendiği zaman daha da zor bir hale geliyor. Neyse ki şişkinlikle mücadele etmenizi sağlayacak bazı yöntemler var. Bu yöntemler hızlı bir şekilde şişkinliği gidermenize ve düz bir karın elde etmenize katkı sağlıyor. Bazı içecekler de gaz ve şişkinlik gideren özellikleri sayesinde daha pratik bir şekilde sorunu çözebiliyor. Gelin 5 adımda hızlı şişkinlik gideren yolları öğrenelim. /ÖZEL

07 Kasım 2021, Pazar 11:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
EN ÖNEMLİ SEBEBİ GAZ VE HORMONLAR

EN ÖNEMLİ SEBEBİ GAZ VE HORMONLAR

Şişkinlik sorununu neredeyse yaşamayanımız yoktur. Bazı yiyecekleri yemek, sindirim sorunu yaşamamıza ya da irritabl bağırsak sendromu gibi sorunlarla karşılaşmamıza neden olabilir. Peki şişkinliği yenmenin en iyi yolları neler olabilir?

Şişkinlik, sindirim sistemimizde üretilen gazın birikmesinden kaynaklanır. Ancak bazı zamanlarda hormonlarımız da bu durumdan suçludur.

Bazı yiyecekler şişkinliği tetikler ancak bu durumu hafifletmek siz birkaç tüyo vermeye geldik.

Şişkinlik sorununu hızla azaltmak için izleyebileceğiniz 5 adım şöyle...

1- POTASYUM ZENGİNİ GIDALAR TÜKETİN

1- POTASYUM ZENGİNİ GIDALAR TÜKETİN

Potasyum, vücudunuzdaki sodyum seviyesini dengelemeye yardımcı olur. Muz, kivi, kabak, kavun, kavun, beyaz fasulye ve avokado gibi yiyecekler şişkinlik semptomlarını gidermeye yardımcı olabilir.

Düşük potasyum seviyeleri gıda sindiriminizi yavaşlatabilir, kabızlığa ve şişkinliğe neden olabilir.

Diyetinize potasyum zengini gıdaları salata ve smoothie'lerinize ekleyerek dahil edebilirsiniz.

2- SU İÇMEK KİLİT NOKTA

2- SU İÇMEK KİLİT NOKTA

Suyun şişkinliğinizi artırabileceğini düşünebilirsiniz ancak durum tam tersi.

Vücudunuzun düzgün bir şekilde nemli kalabilmesi için suya ihtiyacı var. Su yerine gazlı içecekler ve spor içecekleri tüketirseniz, böbreklerinizin düzgün çalışması için daha fazla çabalaması gerekecektir.

Vücudunuzun yeterince su aldığından emin olmalısınız. Şişkinliği önlemek için günde yaklaşık 3 litre su içtiğinizden emin olun.

3- ŞİŞKİNLİK ÖNLEYEN İÇECEK: LİMON VE ZENCEFİL

3- ŞİŞKİNLİK ÖNLEYEN İÇECEK: LİMON VE ZENCEFİL

Limon suyu içmek sadece şişkinliği hafifletmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda hidrasyon seviyenizi yönetmeye de yardımcı olur.

Zencefil, anti-inflamatuar özelliklere ve vücudun proteini parçalamasına yardımcı olan Zingibain adlı bir enzime sahiptir.

Sabah çayı olarak sıcak suya iki dilim taze zencefille birlikte çeyrek limon atın. Dilerseniz bu içeceği her yemekten önce tüketerek şişkinliğinizi azaltabilirsiniz.

4- YOĞURT

4- YOĞURT

Çoğu yoğurt, sağlıklı bir sindirim sürecini destekleyen ve iltihabı azaltan bakteriler olan probiyotik içerir. Yoğurt ayrıca şişkinliği giderici faydaları olan potasyum içerir.

Mide gazınızı azaltmak için en az iki hafta boyunca her gün bir probiyotik kaynağı tüketin.

Öğleden sonra atıştırmalık olarak bir avuç karışık orman meyvesiyle birlikte üç - dört yemek kaşık tam yağlı organik probiyotik yoğurdu karıştırıp yiyebilirsiniz.

5- LİF TÜKETİN

5- LİF TÜKETİN

Kepek gevreği, kavun, yaban mersini, fındık, havuç ve armut gibi lif içeren yiyecekler, sindirim sisteminizin daha sorunsuz çalışmasına yardımcı olabilir.

Ancak, lif alımınızı günde 20 gr - 25 gr ile sınırlandırmaya çalışın.

Çok hızlı yemek yemek bazı kişilerde gaz ve şişkinlik semptomları geliştirmesine neden olabilir.

Öğleden sonra atıştırmalık olarak biraz çiğ havuç, küçük bir avuç badem veya armut günlük lif alımınızı karşılayacaktır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Karın kası nasıl yapılır? Rehber niteliğinde öneriler