Siyaset Erdoğan: Ulan o gün hepiniz oradaydınız
Paylaş
Erdoğan: Ulan o gün hepiniz oradaydınız

Başbakan Erdoğan AK Parti grup toplantısında konuştu. Erdoğan 'Ahmet Kaya'ya kimler saldırdıysa Gezi Parkı'nda bize saldıranlar da onlardı. 'Ben o sırada tuvaletteydim ben o sırada dışarıdaydım' diyenler ulan o gün hepiniz oradaydınız' diye konuştu

İşte Erdoğan'ın konuşmasından satırbaşları:

Çok iş yaptık, çok eser ürettik. Ama yetmez. Rekor hizmet süremizden dolayı herkese şükranlarımı ifade ediyorum.
Dün çok değerli bir sanatçımızı Nejat Uygur'u kaybettik. Ünlü sanatçımızın yakınlarına başsağlığı diliyorum.
Önceki gün Kazan’da elim bir uçak kaza meydana geldi ve 50 kişi hayatını kaybetti. Tatar kardeşlerimize buradan başsağlımızı iletiyorum.
Düşünce insanı Aytunç Altındal'ın da ailesine başsağlığı diliyorum.

startFlvPlayer_PostaV2("divFlvPlayer13170","13170","201311","13170-80909.jpg","Erdoğan: Ulan o gün hepiniz oradaydınız!");

DİYARBAKIR ZİYARETİ

Diyarbakır'da çok önemli bir ziyaret gerçekleştirdik. Irak Kürdistan Yurtseverler Birliği Başkanı Barzani ve ünlü sanatçı Şivan Perver'i ağırladık.
İbrahim Tatlıses ile çok güzel bir düet yaptılar. On binlerce kişiyle coşkuyu paylaştık.
2 günde 880 trilyon liralık eseri resmi olarak açmış olduk. 2009 yılında Milli Birlik ve Kardeşlik projesini başlatırken son 1 yılda bu temennimiz karşılık bulmaya başladı. Biz anneler ve babalar ağlamasın dedik ama
bunun istisnasını yaşadık. Annelerin babaların gözyaşı döktüğüne şahit olduk. Bu gözyaşları sevinç gözyaşlarıydı. Cumartesi günü ağlayan bir genç geldi yanıma. O genç gazetelere çıktı. Herkes onu konuştu.
(Erdoğan'ın bahsettiği gencin adı Remzi. Şubat ayında askere gidecek. Otobüs şirketinde biletçi olan Remzi, Erdoğan'ın Diyarbakır ziyareti sırasında karşısına çıkmış ve 'Ölmek istemiyorum' demişti.)
Barışın kalıcı olmasını isteyenler dua etti.

TARİHİMİZDE "KÜRDİSTAN" VAR

Osmanlı'da Lazistan ve Kürdistan var. Tarihimizde var. Muhalefet diyor ama bilmeden konuşuyor. İşgal güçlerkine karşı savaşan Mustafa Kemal'di. Hepsine karşı savaştı. 29 Ekim sonrası, savaştığı ülkelerle barıştı. Küsmedi, kin tutmadı. Okuyun o zabıtları. Gazi Mustafa Kemal'in ne yaptığını göreceksiniz. Kin tutmadı. Gazi Mustafa Kemal'in gizli oturumda yaptığı konuşmayı anlatıyorum. Diyor ki Gazi: "Milli hudut içinde yaşayanlar öz kardeşlerdir. Bizce kati olarak bilinen bir şey varsa. O da Kürt, Türk, Laz çıkar birliği içindedirler. Beraber çalışmaya karar vermişlerdir. Dindarca bir vahdet vardır. Hiç şüphe etmeyiniz ki, reyi sorulduğu zaman reyi vereceklerdir."

MUSTAFA KEMAL DE Mİ BÖLÜCÜ!

Bir başka gizli oturumda, 24 Nisan 1920'de, Gazi özetli şunları söylüyor. Milli sınırlarımız içinde kalan insanları sınırlarımız dışında israf etmek istemeyiz." Gazi, daha işin başında Irak ve Suriye bize ihanet etti demiyor. Bize ne diyornlar. Bölücü. Peki Mustafa Kemal de mi bölücü! Biz hiç tereddüt etmeden görüşürüz. Yeter ki milletinhayrına olsun. Korkuyla inşa olmaz. Türkiye pısırık birk ülke değildir. Dilden korktular, dili yasakladılar. Kılık kıyafetten korktular zulmettiler. Büyük devletin korkusu olamaz.
Türkten alıp Kürte vermiyoruz. Kimseye imtiyaz sağlamıyoruz. Olması gerekeni yapıyoruz. Biri türkü söyledi diye bu ülke bölünmez. Biri farklı giyindi diye bu ülke bölünmez. Köprkü altında ensesine kurşun sıkılanı anlamaya çalışsın. Dilmi, kimliği yasaklamanın ne olduğunu anlamaya çalışsın. Muhalefet Türk bayrakları ile oraları dolduramıyor.

KAYA'YA SALDIRANLAR İLE GEZİCİLER AYNI

Eşek ölür kalır semeri, insan ölür kalır eseri. Biz eserlerimizle konuşuyoruz. Şivan Perver valiliğe girince herkes heyecanlandı. Kimse Perver'e Kürt, sanatçı olduğu için değil, insan olduğu için baktıyor. Vatanından uzak kaldı. Aynı şeyi Ahmet Kaya için yapıldı. Saldırdılar. Kimler saldırdı, Gezi Parkında bize kimler saldırdıysa Ahmet Kaya'ya onlar saldırdı. Biri tuvalletteymiş, biri yokmuş. Hadi be. Ulan hepiniz oradaydınız! Diyarbakır ziyaretini eleştiren, CHP, MHP ve kusura bakmasınlar BDP'lilerin bazı seviyesiz cümlelerine yanıt vermeyeceğim.

ANAYASA ÇALIŞMALARI

CHP diyor ki, 60 maddede mutabık kaldık. İmzaları var bu 60 madde altında. Evet diyemediler. Tutanaklarda var. Bu halkımıza açılacak. Posta pullarından Atatürk'ün resmini kaldırdılar İnönü'nün resmini koydular. Bunu CHP yaptı.
Biz Ankara'da oturup darbecilere alkış tutanlardan değiliz. İtibarımızı koruyoruz. Hafta içi Perşembe günü, Rusya'ya gideceğim. Putin ile görüşeceğiz. Hafta sonu Trabzon'dayız.