Siz de kışları tombiş mi geçiriyorsunuz? Kışın kilo almamızın 9 nedeni

Yazın kilo vermek daha mı kolay? Sanki, bir tık... Bunun nedeni yazın daha fazla terlememiz, daha çok su içmemiz. Ama kışlar neden hep daha tombiş geçer? Bol ve kalın kıyafetler, soğuk hava tembelliği yüzünden kışın hepimiz bir göbek yapıyoruz. Peki kışın neden kilo alırız? Kışın kilo almamızın başka nedenleri de olmalı. İşte kışın kilo almamızın 9 nedeni.

14 Kasım 2020, Cumartesi 09:50 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1.Suyu pas geçiyoruz

1.Suyu pas geçiyoruz

Kış mevsiminde kilo almamızın bir diğer önemli nedeni yeterince su içmememiz. Sağlık için en çok gereksinim duyulan besin öğesi olan su aynı zamanda metabolizmanın düzenli çalışmasına, vücudun fiziksel ve kimyasal aktivitelerini düzgün yerine getirmesine, beyin fonksiyonlarının sorunsuz işlemesi sayesinde depresyon ve yorgunluğun önlenmesine ve vücutta oluşan toksinlerin atılmasına katkı sağlıyor. Ayrıca su açlığı bastırmak ve tokluk hissi için de önemli bir madde. Bu etkileri sayesinde de kilo kontrolü ve/veya kaybında fayda sağlıyor. Vücudun sıvı ihtiyacı ise ortalama 3 litre kadar oluyor. Fakat bunun en az 1,5 litresi su olmalı. Unutmayın ki içilen diğer sıvılar suyun yerini tutmuyor.

 2.Isısını korumaya çalışan vücut, daha fazla yemek istiyor

2.Isısını korumaya çalışan vücut, daha fazla yemek istiyor

Kışın kilo almamızın en önemli nedeni, kış aylarında havaların soğumasıyla beraber vücudumuzun ısısını koruyabilmesi için yemek yeme ihtiyacımızın artmasıdır. Biz üşüdükçe enerjiye olan gereksinimimiz artıyor ve vücudumuz da artan enerji ihtiyacını besinlerden karşılamaya çalışıyor. Bunun sonucunda beyin “acıktım” sinyali veriyor. Fazla yemek yemenin önüne geçebilmek için her acıktığınızda su içebilirsiniz. Su midede hacim kaplayarak tokluk hissi yaratacaktır.

 3.Depresif günler daha fazla abur cubur yediriyor

3.Depresif günler daha fazla abur cubur yediriyor

Kışın günlerin kısalmasına bağlı olarak karanlık geçen saatlerin artması ne yazık ki kişinin kendini daha mutsuz ve depresif hissetmesine neden olabiliyor ve bu da şeker, çikolata, bisküvi, kurabiye veya hamur işleri gibi basit karbonhidratlara olan eğilimi artırabiliyor.


 4.Günler kısalıyor, ara öğün yapmıyoruz

4.Günler kısalıyor, ara öğün yapmıyoruz

Kışın günlerin kısalması ara öğünlerin de yapılmamasına neden olabiliyor. Oysa ara öğünün atlanması vücudun kan şekeri dengesini bozarak akşam saatlerinde basit karbonhidrattan zengin, liften fakir beslenmeye yol açıyor. Bu da gece saatlerinde tekrar kan şekerinin düşmesine neden olup basit karbonhidrata eğilimi artırıyor ve bu kısır döngü hızlı kilo artışını beraberinde getiriyor. 

 5.Soğuk hava D vitamini eksikliğine yol açıyor

5.Soğuk hava D vitamini eksikliğine yol açıyor

Kış aylarında günlerin kısalması ve soğuk havalar nedeniyle vücudun neredeyse tamamının giysilerle kapatılıyor olması güneşten yararlanma imkanını azaltarak D vitamini seviyelerinde düşüşlere neden olabilmektedir. Her ne kadar somon, uskumru, ton balığı ve yumurta gibi besinlerde D vitamini bulunsa da besinlerdeki miktarlar ne yazık ki günlük D vitamini ihtiyacını karşılayamamakta ve vücut mutlaka günlük olarak güneşten yararlanmaya ihtiyaç duymaktadır. Yapılan son çalışmalar ise D vitamini eksikliğinin neredeyse tüm kronik hastalıkların riskini artırabileceğinin yanı sıra kilo kaybetmeyi de zorlaştırdığını göstermektedir.

 7.Kalın ve bol kıyafetler kilolarımızı gizliyor

7.Kalın ve bol kıyafetler kilolarımızı gizliyor

Havaların soğumasıyla birlikte giysilerin kalınlaşması, kilolarımızı örtmek için oldukça iyi bir etken. Buna bağlı olarak da yeme kontrolümüzü kaybedebiliyor, giysilerin koruyucu özelliğine sığınabiliyoruz. Unutmayın en değerli giysiniz vücudunuz, sağlıklı beslenerek ona iyi bakın.

  8.Kışın kalori miktarı artıyor

8.Kışın kalori miktarı artıyor

Sahlep, sıcak çikolata ve boza gibi içecekler soğuk havalarda kış mevsiminin olmazsa olmazlarından. Ancak içerdikleri enerji miktarı oldukça yüksek olduğu için aşırı oranda tükettiğimizde günlük daha fazla kalori almamıza yol açabiliyorlar. Dolayısıyla bu tür içecekleri haftada 2-3 bardaktan fazla içmemeye özen göstermekte fayda var.

 9.Aktivite ve bazal metabolizma hızının azalması

9.Aktivite ve bazal metabolizma hızının azalması

Kış aylarında metabolizma hızının azalmasının yanı sıra aktivitelerimiz de azalır ve harcanandan daha fazla enerji tüketimi ile kilo almaya başlarız.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo aldıran 7 tehlikeli sos