Soğuk ve karlı havalarda spor yapmanın 6 püf noktası

Açık havada egzersiz yapmak her zaman daha motive edici olmuştur. Peki kış aylarında ya da kar yağışında nasıl spor yapacağız? Elbette spor yapmamak için soğuk havayı bahane edebilirsiniz ancak şimdi sizlere vereceğimiz bu püf noktaları ile karlı havada bile spor yapmanın zevkine varacaksınız.

18 Ocak 2021, Pazartesi 10:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Ayakkabınızı iyi seçin

1- Ayakkabınızı iyi seçin

Karın en kötü özelliği, ayakkabının içine rahatlıkla sızabilmesi. Bu nedenle karlı havalarda egzersiz yapmayı düşünüyorsanız, rahat ve su geçirmez bir ayakkabı giymeye özen göstermelisiniz. Egzersizden sonra ise mutlaka ayakkabılarınızı kurutmalısınız ki bir sonraki spor rutininize ıslak ayakkabılarla başlamayasınız. Tabanı ıslak ve nemli kalmış ayakkabılar kuru ayakkabılara kıyasla daha fazla darbe emer ve bu da koşunuzun ve yakacağınız kalorilerin heba olması anlamına gelir.

2- Şapka şart

2- Şapka şart

Soğuk havada spor yaparken şapka takmanız, vücut ısınızın kaybolmasını önler. Bilim insanları vücut ısısının yüzde 30’luk büyük bir bölümünün baş kısmından kaybedildiğini söylüyor. Şapka takarak kulaklarınızı da soğuktan korumuş olursunuz ki bu da soğuk nedeniyle yaşayabileceğiniz bazı enfeksiyonları önleyebilir.

3- Kat kat giyinmek daha faydalı

3- Kat kat giyinmek daha faydalı

Spor yaparken kalın ve ağır kıyafetlerdense ince ve kat kat giyinmek sporunuzdan daha fazla verim almanızı sağlayacaktır. Spor yaparken vücut ısınızın düşmemesi gerekir. Teri emen ve aynı zamanda hava alan kıyafetler, kış aylarında en büyük yardımcınız olacaktır.

4- Spora başlamadan bunlara dikkat

4- Spora başlamadan bunlara dikkat

Soğuk hava solunum yollarının tahrişine neden olabileceğinden, ağızdan değil de burundan nefes almak oldukça önemli. Burundan nefes aldığınız takdirde soğuk hava direkt ciğerlerinize gitmektense burun yolunuzda ısınmaya başlar.

Spora yavaş hareketlerle başlamak da oldukça önemli. Vücudun doğru çalışma ısısına ulaşması soğuk havalarda daha zor olacağından, ısınma hareketlerinde acele etmemeniz gerekir.

5- Havayı önemseyin

5- Havayı önemseyin

Eğer aşırı soğuk bir hava varsa, dışarı çıkmamanız daha uygun olacaktır. Eksi 10 derecenin altındaki hava şartlarında açık alanlarda egzersiz yapmayın.

6- Su içmeyi unutmayın

Spor yaparken yalnızca yazın su içilmez. Egzersize başlamadan önce bir bardak su, sonrasında ise bir bardak sıcak içecek tüketin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kasap ama et satmıyor! Türkiye'de bir ilk: Bitkisel kasap