Sonbaharda kilo almamak için yapmanız gereken 8 şey

Yaz için sıkı çalışarak elde ettiğimiz fit vücudumuzu sonbahar geldiğinde salmamız mümkün. Tatiller ve aile ziyaretlerinin sıklaştığı sonbahar mevsiminde yediklerimizin ölçüsünü kaçırmamız mümkün. Peki sonbaharda kilo almamak için neler yapmamız gerekiyor? Bunun için sizlere diyetisyenler tarafından önerilmiş birkaç ipucu verebiliriz… / ÖZEL

13 Ekim 2021, Çarşamba 09:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DIŞARI ÇIKIN

DIŞARI ÇIKIN

Eatthis'te yer alan bilgilere göre, sonbahar yeni bir okul yılının stresi, soğuk hava ve artan geleneksel tatiller demektir. Tüm bunlar kilo alımınızı etkileyebilir. Bu nedenle dışarı çıkıp hareket etmek önemli. Yürüyüş yapabilir, bisiklete binebilirsiniz. Bu sayede fazla yemek yemiş olsanız bile kilo alımınızı dengelemiş olursunuz. 

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR STOKLAYIN

SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR STOKLAYIN

Sağlıklı atıştırmalıklar, aşırı kilo alımını önleyebilir. Evinizde kuru yemiş, meyve ve sebze gibi sağlıklı atıştırmalıklar bulundurun. Eğer gün boyu hareket halinde olacaksanız, atıştırmalıklarınızı yanınıza alabilirsiniz. 

Bu haber ilginizi çekebilir: Sonbaharda zayıflatan 6 besin

KENDİNİZ PİŞİRİN

KENDİNİZ PİŞİRİN

Sonbaharda fazla kilolardan kaçınmanın başka bir yolu da evde kendi yemeğinizi pişirmek ve daha az hazır gıda tüketmektir. Ne kadar çok evde kendi yaptığınız yemeği yerseniz, o kadar sağlıklı beslenebilirsiniz. Böylece mevsimsel kilo alımını riskiniz de düşmüş olur. Yemek pişirirken mevsimlik ürünleri kullanın ve keyif aldığınız tatlara öncelik verin. Bu mevsimde balkabağı ve kabak gibi sonbahar meyve ve sebzelerine odaklanmanız, daha fazla vitamin, mineral ve antioksidan almanızı sağlayabilir. Ayrıca daha az kalori ve tuz alırsınız. 

EGZERSİZE DEVAM

EGZERSİZE DEVAM

Sonbahardaki hava değişimleri ve günlerin kısalması egzersiz rutininizi etkileyebilir. Tatil sezonunun sonunda yüksek kalorili yiyecekler yemeyi ve diyeti bozmayı genelde herkes sever. Bu nedenle sonbaharda da egzersiz rutininize aynen devam etmeniz çok önemli. Antrenmanlarınızı günlük programınıza göre ayarlayın ve mutlaka harekete devam edin. 

İKRAMLARI ÖLÇÜLÜ TÜKETİN

İKRAMLARI ÖLÇÜLÜ TÜKETİN

Sonbaharda birçok davet ve bayram arka arkaya gelebilir. Bu gibi durumda ikramları reddetmek yerine ölçülü olarak tüketebilirsiniz. Sonrasında ise yediğinizi yakmak için hareket etmeyi unutmayın. 

LİF TÜKETİMİNİZİ ARTIRIN

LİF TÜKETİMİNİZİ ARTIRIN

Kilo kontrolü sağlamak için yeterince lif tüketmek önemli. Lifli gıdalar daha uzun süre tok kalmanızı sağlar ve iştahınızı azaltır. Bu nedenle meyve, sebze, kepekli tahıl ve baklagiller gibi yüksek lif oranına sahip gıdalara öncelik vermelisiniz. Sonbaharda tüketebileceğiniz yüksek lifli mevsim gıdaları ise elma, balkabağı, ıspanaktır. 

Bu haber ilginizi çekebilir: Yulaftan daha fazla lif içeren 14 besin

DUYGUSAL YEMEYE DİKKAT!

DUYGUSAL YEMEYE DİKKAT!

Sonbaharda erken kararan hava melankolik ve düşük enerjili hissetmenize neden olabilir. Bu da duygusal yemeyi tetikleyerek kilo alımına neden olabilir. Bu gibi durumlardan kaçınmak için duygusal açlık ve fiziksel açlığı iyi ayırt etmek gerekiyor. Yemek yemeden önce canınızın mı sıkıldığını yoksa gerçekten aç mısınız iyice anlamaya çalışın. Duygusal açlık nedeniyle yemekten kaçınmak için yürüyüşe çıkmayı, temizlik yapmayı ya da bir arkadaşınızı aramayı deneyebilirsiniz. 

DAHA FAZLA SEBZE TÜKETİN

DAHA FAZLA SEBZE TÜKETİN

Sebze tüketimini artırmak kilo alımını önleyebilir. Sebzelerin kalorisi düşüktür ve vitamin, mineral ve lif bakımından zengindirler. Bu da aşırı kalori tüketmeden doymanızı sağlar. Ayrıca gün boyu tok hissedebilirsiniz. Sebzeleri atıştırmalık olarak tüketebilir, yemeklerin yanına salata olarak ekleyebilir ya da kavurarak garnitür haline getirebilirsiniz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Aralıklı oruç ve hindistan cevizi yağının şaşırtıcı ilişkisi