Sonbaharda yavaşlayan metabolizmanızı hızlandırın

Diyetisyen Kübra Yazıcı metabolizmayı hızlandıran, yağ yakımını artıran beslenme önerilerini anlatıyor

04 Ekim 2019, Cuma 15:31
A A
3 saatte bir öğün yapın

3 saatte bir öğün yapın

Özgür Gökmen Çelenk/POSTA

3-3.5 saatte bir öğün tüketerek metabolizmamızı canlandırabilir ve iştah kontrolü sağlayabilirsiniz. Çünkü uzun süren açlıklar sonrası ihtiyacımızdan fazla kalori almamız kaçınılmaz. 

Su içerek yağları vücuttan uzaklaştırın

Su içerek yağları vücuttan uzaklaştırın

Suyun yeterli tüketimi yağ yakmak ve yakılan yağın vücuttan atılması için gerekli. Günlük su tüketiminizin 2-2.5 litrenin altına düşmemesine özen gösterin. Bu dönemde havaların da soğumasıyla birlikte susama isteği azalır. Suyun içine sevdiğiniz meyveler, taze nane, limon veya kabuk tarçın ilave ederek aromatik hale getirebilirsiniz. 

Yeşil çay ve kiraz sapı çayı ödem atıyor

Yeşil çay ve kiraz sapı çayı ödem atıyor

Özellikle ödem atmada etkili olan yeşil çay ve kiraz sapı çayını günde 2-3 fincan tüketmeye özen gösterin. 

İnce bel için kurubaklagil

İnce bel için kurubaklagil

Yapılan çalışmalara göre; içeriğindeki kaliteli posa sayesinde haftada 2-3 kez kurubaklagil (nohut, yeşil mercimek, kuru fasulye) tüketen kişilerin karın ve bel bölgelerinin daha ince olduğu ispatlanmış. Haftalık beslenmenizde kurubaklagil tüketimine mutlaka özen gösterin. 

Ana öğünlerde mutlaka salata

Ana öğünlerde mutlaka salata

Daha az kalori ile daha fazla doygunluğa ulaşmak… Kulağa çok cazip geliyor değil mi? Ana öğünlerinizde tüketeceğiniz bol yeşillikli büyük porsiyon bir salatayla neredeyse sıfır kalori alarak sizi doyurmaya yeter. Ancak salata içindeki soslara dikkat edin, yüksek kalorili sosyar yerine limonlu, zeytinyağlı sosları tercih edin

Kışın mutlu olmak için Omega-3

Kışın mutlu olmak için Omega-3

Omega-3 içeriği yüksek besinlere yönelmeniz bu dönemde bağışıklık sisteminizi desteklerken kilo vermenize de yardımcı olur. Omega-3 tüketimi, mevsim geçişlerinde yaşayacağınız depresyon, baş ağrısı gibi şikayetlerinizi de azaltmaya destek olur. Balık, Omega-3’ün en iyi hayvansal kaynağıdır. Bitkisel Omega-3 kaynaklarından olan semizotu, ceviz, keten tohumu ve chia tohumuna da beslenmenizde mutlaka yer verin.

Hareket edin

Hareket edin

Ne kadar hareketli bir yaşam sürerseniz metabolizmanız da o kadar aktif çalışır. Haftada 3-4 gün yapılacak 40-50 dakikalık yürüyüş, yüzme veya bisiklet gibi aktiviteler yaz sonrası toparlanmanız için sağlıklı beslenmeyle birlikte büyük destek olur.

Sıradaki haber yükleniyor...