Sonra vermeye çalışmak yerine...: Kilo almamanın 15 basit yolu

Kilo vermeye çalışmak kolay bir iş değil. Zayıflamaya odaklanmak, beslenme düzeninizi kurmak, egzersiz planınızı yapmak... Bunların hepsi zaman alıyor. Peki kilo almayı engellemenin yollarını denemeye ne dersiniz? Kilo almamanın yollarını anlattık.

10 Mart 2021, Çarşamba 10:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Hızlı egzersizler

Hızlı egzersizler

Araştırmalara göre; otuz dört saniyelik hızlı koşular sağlımız için çok faydalı. 40 günde 60’ar dakikalık setler şeklinde yapılırsa kalp sağlığına da büyük katkısı vardır. Diğer bir yol ise: İp atlama setleri. 3 dakikalık setler şeklinde hızlı koşu ile birleştirilebilir (eğer kentsel bölgelerde yaşıyorsanız, imkanınız yok ise bu adımı es geçebilirsiniz).

Evinizde kendi fitness alanınızı yaratın

Evinizde kendi fitness alanınızı yaratın

Antrenmanlarınız için her koşulda imkan bulabilmek ve antrenmanlarınızı daha esnek hale getirebilmek sizin için çok mümkün olmayabilir. Bu yüzden kendi imkanlarınızı yaratın! Kendi fitness alanınızı oluşturun. Eğer ki bu şekilde bir yaşam stili benimserseniz; akşam yemeği hazırlama sırasında dahi küçük halter hareketleri ile vücudunuzu daha dinç tutabilirsiniz .

Yatağınızın yanında mat bulundurun

Yatağınızın yanında mat bulundurun

Böylece yatmadan önce ayağı mat üzerinde esneme hareketleri yapabilirsiniz. Sizin için en uygun hareketleri yatmadan önce yaparak kısa bir antrenman süresi kazanmış olacaksınız. Kısa süreler ile antrenman yapmanız çok verimli gibi gözükmese de her an için spora alışık bir bedene sahip olacaksınız.


Kendinizi rahatsız edin

Kendinizi rahatsız edin

Günlük yaşamda hayatınızı kolaylaştıran araçlar ve imkanlardan kaçının. Araba ile iş yerinize gitmek yerine yürüyerek giderek vücudunuzu tembellikten kurtarın. Her işi kendiniz yapmaya çalışın. Başkalarından istediğiniz işleri de mümkün oldukça kendiniz yapın . Basit gözükse de gün içinde sizi tembellikten kurtarıp fit olmaya bir adım daha yaklaştıracaktır.

Aktivitelerinizi değiştirin

Aktivitelerinizi değiştirin

Örneğin; bir arkadaşınız ile sözleştiğinizde akşam yemeği yerine, dans gecesine katılarak daha aktif bir yaşam stili benimseyebilirsiniz.

Antrenmanlarınızı eğleneli hale getirin

Antrenmanlarınızı eğleneli hale getirin

Evde ya da spor salonunda yaptığınız antrenmanlar esnasında konsantrasyonunuzu bozmayacak kadar bir televizyon programı izleyebilir ya da müzik dinleyebilirsiniz. Bunlar sizin konsantrasyonunuzu bozacak gibi gözükse de antrenman sırasında sizi aktif konumda antrenmanınıza devam etmenizi sağlayacaktır.


Kış aylarında cesur olun

Kış aylarında cesur olun

Mesela kışın; 30 dakikalık bir süreçte evinizden çıkarak hem paradan tasarruf edip hem de kar ile eğlenebilirsiniz ve bu sırada kalori yakabilirsiniz. Kış aylarını değerlendirmek için buz pateni gibi soğuk havalarda yapılabilecek farklı aktivitelerde de bulunabilirsiniz.


Egzersiz planınıza sadık kalın

Egzersiz planınıza sadık kalın

İş randevularınıza veya sosyal yaşantınızda yaptığınız planlara nasıl sadık kalıyorsanız; egzersizlerinize ayıracağınız zamana da sadık kalmanız ve bu plana uymanız gerekiyor. Bu şekilde rutin bir antrenman programınız ve planlı bir yaşamınız olacaktır.


Listenize sadık kalın

Listenize sadık kalın

Egzersizleriniz için öncelikle bir liste oluşturun, daha sonra bu listeye mümkün olduğunca sadık kalın. Örneğin, köpek egzersizleri adı verilen bazı mat egzersizleri sizin için etkili bir egzersiz listesi olabilir. Kanadalı bir araştırmaya göre, köpek sahipleri köpeklerine bu egzersizler için haftalık 300 dakika ayırmaktadır. Egzersiziniz için ayırdığınız zaman çok uzun olmayabilir. Yine de listenize tam olarak uymanızın, ayırdığınız zamandan daha öncelikli olduğunu unutmayın.

Seyahatlerinizde bisiklete binin

Seyahatlerinizde bisiklete binin

Seyahatlerinizi yatarak, tembellik yaparak geçirmeyin. Seyahatlerinizi daha eğlenceli bir hale getirmek sizin elinizde. Doğa yürüyüşlerine çıkabilir, bisiklete binerek küçük keşifler yapabilirsiniz. Bu sayede aktivite dolu bir seyahat geçirmiş olacaksınız. Böylece hem seyahatinizi renklendirecek hem de fitliğe bir adım daha yaklaşacaksınız. Bir çok otel komplekslerinin aktif eğlence parkları ve imkanları bulunuyor. Eğer böyle bir kompleksteyseniz bu tür aktiviteleri de değerlendirebilirsiniz. Sizin için seyahatin anlamı kesinlikle; uyku ve boş zaman geçirmek olmamalı! Yatmak ve dinlenmek her zaman aynı anlama gelmediği gibi sizi daha çok tembelleştirdiğini de unutmayın.

Cebinizde antrenman listesi bulundurun

Cebinizde antrenman listesi bulundurun

Eğer bir telefonunuz varsa. Uygulama şeklinde egzersiz programı indirebilirsiniz ve bu sayede her zaman ulaşabileceğiniz bir antrenman listesine sahip olursunuz. Uygulama indiremiyorsanız, bunun yerine bir not listesi de uygun olacaktır. Cebinizden asla ayırmayın yardımcınızı.


Bol bol kendinizi izleyin

Bol bol kendinizi izleyin

Araştırmacılar; egzersiz yapan insanlar arasında çoğunlukla kendini izleyenlerin daha kolay konsantre olup daha uzun süre rutin işleri sürdürebildiklerini ileri sürmüşlerdir. Yaptığınız her egzersizde kendinizi izleyin.


Temponuzu artırın

Temponuzu artırın

Temponuzu dinlediğiniz müzik ile aynı tutabilirsiniz. Ancak zamanla temponuzu arttırmanız gerekecek. Yerinizde saymadan sürekli artan tempo ile ilerlemeli ve bunu müzik ile aynı seviyede tutarak daha kolay hale getirebilir daha kolay bu tempoya ayak uydurabilirsiniz.

Adımsayar kullanın

Adımsayar kullanın

Bunun için adım sayar kullanabilirsiniz, teknolojinin kolaylıklarından ziyade size sağladığı imkanlarını kullanabilirsiniz. Yaktığınız kalorileri de not almayı unutmayın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Şişkin karnın nedeni: Vücudunuzun şekeri tolere edemediğinin 7 kanıtı