Sperm kalitesini artıran yiyecekler

Çocuk sahibi olmayı belirleyen en önemli kriterlerden birisi de erkeklerin sperm kalitesi. Peki sperm kalitesini artırmak için neler yapılabilir? Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen, sperm kalitesini olumlu etkileyen 8 besin maddesini açıkladı..

25 Temmuz 2019, Perşembe 11:16 Son Güncelleme:
A A
SPERM KALİTESİ, SPERM SAYISINDAN DAHA ÖNEMLİ

SPERM KALİTESİ, SPERM SAYISINDAN DAHA ÖNEMLİ

Yapılan son araştırmalar, sperm kalitesinin sperm sayısından daha önemli olduğunu ortaya koyuyor. Spermler “oksidatif stress” adı verilen serbest radikallerin etkilerine çok duyarlı ve savunmasız. Serbest radikal denilen moleküller ise spermin fonksiyonuna ve canlılığına zarar verebilen, hücresel yıkım ile ilişkili oluşumlardır. 



Kötü ve dengesiz beslenme, sigara dumanı, hava kirliliği ve çevresel kirlilik gibi olumsuz yaşam faktörleri, spermde hasara yol açarlar. Normalde semenin içerdiği doğal antioksidanlar bu hasara karşı savunma mekanizması rolünü üstlenirken, yukarıdaki olumsuz etkiler bu savunma sistemini de etkilediyse, sperm çok fazla hasar görebilir. 



Bu konuda esas amacımız hem serbest radikallerin oluşumuna neden olan potansiyel sebepleri ortadan kaldırmak hem de antioksidan gıdalarla hasarı geri döndürmek olmalı. İşte, nardan, siyah çikolataya uzanan ve sperm kalitesini olumlu etkileyen 8 besin maddesi…

SU

SU

Sperm sayı ve kalitesini olumlu etkilemenin en basit yolu yeterli su içmektir.

YABAN MERSİNİ

YABAN MERSİNİ

Mükemmel bir anti enflamatuar ve antioksidandır. Sperm parametrelerinin hepsinde olumlu etkileri vardır. Günde bir avuç tüketilmesi yeterlidir.

Adeta süper gıda diyebiliriz “nar” için. İltihap önleyici, kan dolaşımını düzenleyici ve testosteron üretimini artırıcı etkiye sahiptir. 7 hafta boyunca, her gün nar suyu içen sıçanlarda, sperm hasarını önleyen antioksidanların üretiminde artış saptanmıştır. Üstelik bu ülkemiz kaynaklı bir çalışmadır.

MERCİMEK

MERCİMEK

Hem kadın hem de erkek üremesinde öneme sahip olan “doğal folik asit” kaynağıdır. Özellikle erkekte düşük folik asit düzeyleri, spermin kromozomal anomalilerine sebep olabilir. Vejeteryanlar için de mükemmel bir protein ve lif kaynağıdır.

DOMATES

DOMATES

Domates “likopen” adı verilen antioksidan için en iyi kaynaklardan biridir. Yapılan çalışmalarda bu maddenin sperm hareketini ve aktivitesini artırdığını kanıtlamıştır. Likopen pişmiş ya da işlem görmüş domateste daha fazla bulunur. Hele zeytinyağıyla beraber tüketilmesi daha da etkili olmaktadır.

CEVİZ

CEVİZ

 

Ceviz, omega 3 açısından zengin bir kaynak olup, her gün tüketilen 1 avuç ceviz sperm sayısı, hareketi ve şeklini olumlu etkiliyor. Besinlerle karıştırılabilir ya da kan şekerinin düştüğü saatlerde de tüketilebilir

SİYAH ÇİKOLATA

SİYAH ÇİKOLATA

Sperm sayısını ve hareketini düzelten ve de ejekülat volümünü artıran bir amino asit olan L-arginin, siyah çikolatada bol miktarda bulunur. Çikolata daha siyah oldukça, faydası da daha fazla olmaktadır. Özellikle yüzde 85 kakao oranı içerenler tercih edilmelidir. 

KABAK ÇEKİRDEĞİ

KABAK ÇEKİRDEĞİ

Sperm gelişiminde ve testosteron üretiminde önemli rol oynayan çinko açısından çok zengin bir besindir. Başka vitamin ve mineralleri de içerir.Çiğ olarak salatalarla tüketilebilir.

İşte sperm kalitesini artırmak için kaçınmanız gerekenler...

DİYET İÇECEKLER

DİYET İÇECEKLER


Yapay bir tatlandırıcı olan “aspartam” sperm sayısını azaltır ve DNA hasarına yol açar. Bu nedenle yapay tatlandırıcılı içeceklerden de uzak durmak gerekir.

 

KAFEİN

KAFEİN

Yapılan çalışmalarda kafeinin sperm sayısı üzerine olumsuz etkisi olmamakla beraber, şekil ve hareketini olumsuz etkilemektedir. 


Sıradaki haber yükleniyor...