Spor salonuna başlamadan önce üzülerek kabul etmen gerçekler

Aylardır uygun bir fitness salonu arıyorsun. Eve yakın, temiz, güvenilir... Sonunda buldun ve başlayacaksın. Hala bulamamış da olabilirsin, pes edip evde spor yapacaksın. Ama başlamadan önce seni üzecek birkaç detayımız var. Kilo vermek, şekle girmek, istediğini yemek... Beklentilerin bu yönde ama en azından ilk etapta beklentilerin üzebilir, uyaralım.

16 Ocak 2021, Cumartesi 17:37 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Önce kilo alabilirsin

Önce kilo alabilirsin

Bilhassa erkekler için geçerli fitness gerçeklerinden biri kilo verme beklentisi içindeyken sağlıklı yaşamaya ve egzersiz yapmaya başladığında vücut kütle ağırlığının artabileceğidir. İşte bu yüzden tartıya fazla güvenmemelisin. Sağlıklı beslenip düzenli hareket ettiğinde bedenin kas kütleni arttırmaya başlar, bu yüzden vücut ağırlığın da yükselir. O yüzden düzenli spor yaptığın halde ilk 2–3 hafta kilonda değişiklik olmuyorsa hiç moralini bozma. Tartıya bakmak yerine aynaya bak.

  Hala her istediğini yiyemezsin

Hala her istediğini yiyemezsin

Spor yapmaya ve fazladan kalori harcamaya başlayınca pek çok insan normalde kendine mani olduğu şeyleri yeniden yemeye başlayabileceğini düşünüyor. Egzersiz yapınca insana başta iştah gelmesi normaldir. Çoğu insan yaktığı kalorileri olduğundan fazla zanneder. Aynı zamanda yediklerinin de gerçekte olduğundan hafif olduğunu düşünür. İşin aslı, çabalarından sonuç almak istiyorsan yeme alışkanlığını bozmadan, yaktığın kalorilerin yerine fazlasını koymadan ilerlemek. İyi bir beslenme planın olursa hayat çok daha kolay olur, her gün ne yemen gerektiğini düşünmene gerek kalmaz. 

 Yağlar kasa dönüşmez

Yağlar kasa dönüşmez

Çok sık konuşulan bir şeydir, yağları kasa dönüştürmek. Evet yağların gidip yerine kas gelmesini amaçlıyor olabilirsin fakat metabolizmada böyle bir dönüşüm olmadığını bilmekte fayda var. Yağların erimesi ayrı bir süreç, kas kütlesinin artması ayrı bir süreç. Beslenme yönünden kasların artması ne yediğine bağlı, yağların erimesiyse ne kadar yemediğine bağlı. Egzersiz yönünden yağların erimesi büyük kas gruplarını çalıştırmana bağlı, kasların çoğalmasıysa düzenli ve kararlı egzersiz yapmana bağlı. 


 Fitness yapmak bedeninden çok zihnine faydalı olabilir

Fitness yapmak bedeninden çok zihnine faydalı olabilir

Sen de tabii ki en başta fiziksel olarak iyi hissetmek, daha iyi bir görünüme kavuşmak için fitness yapmayı düşünüyorsun. Burada güzel bir sürpriz bekliyor seni, bedeninde hedeflediğin sonucu almadan evvel ruh halinde olumlu değişimleri çok daha çabuk görebilirsin. Araştırmalar düzenli egzersiz yapmanın anksiyete ve depresyonu düşürdüğünü, egzersiz kalitesini ve bilişim fonksiyonlarını geliştirdiğini ortaya koyuyor.

  Bazen egzersizleri atlamak iyidir

Bazen egzersizleri atlamak iyidir

Fitness’ı hayatının bir parçası yapmak istiyorsan egzersizlerini atlamamanda fayda var. Bunu kolaylaştıran bilinen en iyi yöntem, rutinleri haftalık takvimine almak. Toplantı, görüşme etkinlik vs gibi haftalık ajandana egzersiz saatlerini de dahil edersen işin rengi değişir. İlk başlarda yüksek bir motivasyonla sürekli egzersiz yapmak isteyebilirsin. Fakat kaslarına onarım imkanı tanımak için dinlenmek de önemli. Bir de bazı durumlarda, örneğin ailenle vakit geçirmek ya da kaçırmaman gereken etkinlikler olduğunda egzersizini erteleyebilirsin. Çünkü böyle önemli olayların yerine egzersizi koymak fedakarlık anlamına gelir ve fedakarlık iyi bir şey değildir, bir zaman sonra usandırabilir. Kendine izin vermeyi de unutma.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zayıflamak için edindiğin bazı 'sağlıklı alışkanlıklar' kilo vermeni engelliyor