Spor yaparken doğru yaptığınızı sandığınız 10 yanlış

Spor öyle bir şey ki, spor salonuna gidersiniz başka bir şey duyarsınız, kilo veren bir tanıdığınız vardır o da bambaşka bir şey söyler. Spor konusundaki tavsiyelerin, doğruların, yanlışların sonu gelmez. Peki büyük bir özgüvenle yaptıklarınızın ne kadar doğru olduğunu biliyor musunuz?

11 Mart 2021, Perşembe 13:46 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Her spor dalı için ısınma hareketlerine gerek yoktur

Her spor dalı için ısınma hareketlerine gerek yoktur

İster profesyonel sporcu olun, isterseniz kendi başınıza hafif tempolu bir koşuya çıkmaya hazırlanın, spor yapmadan önce ısınma hareketleriyle spora hazırlanmanız gerekmektedir.

Kilo vermek adına en hızlı yol spor yapmaktır

Kilo vermek adına en hızlı yol spor yapmaktır

Doğru: Kilo vermek için kısa zamanda sonuç almak istiyorsanız doğru beslenmenin spordan çok daha etkili olduğunu gösteriyor. Hızlı kilo kaybı için yapmanız gereken iki katı spor yapmak değil, beslenmenize dikkat etmektir.

Yağları kasa çevirmek için ağırlık kaldırmak gerekir

Yağları kasa çevirmek için ağırlık kaldırmak gerekir

Doğru: Ağırlık çalışarak kas yapabilirsiniz, ama kaslarınız yağ dokusunun altında kalacaktır. Kasları görünür hale getirmek için yağlardan kurtulmanız gerekir.

Vücudunuzu şekle sokmak için haftada 1-2 gün spor yapmak yeterlidir

Vücudunuzu şekle sokmak için haftada 1-2 gün spor yapmak yeterlidir

Doğru: Uzmanlar haftada en az 3 gün belirli bir program dahilinde spor yapmanız gerektiğini söylüyor hatta yapılabilirse her gün hareket etmenizi öneriyor. Kısa tempolu yürüyüşler, merdiven çıkmak gibi basit günlük fiziksel aktiviteler yaptığınız diğer idmanları daha etkili kılıyor.

Fit olmak istiyorsanız uzun kardiyo antremanları yapmanız gerekir

Fit olmak istiyorsanız uzun kardiyo antremanları yapmanız gerekir

Doğru: Yapılan araştırmalar çok hızlı ve zorlayıcı tempoda yapılan kısa egzersizlerin, uzun süreli sabit tempo egzersizler kadar faydalı olabileceğini gösteriyor. En rahat spor aktiviteleri ve zorlayıcı egzersizler olarak iki grubun da kalp sağlığı açısından aynı oranda fayda gördükleri tespit edilmiş.

Aç karnına spor yapmak yararlıdır

Aç karnına spor yapmak yararlıdır

Doğru: Açken egzersiz yapmak yerine egzersizden bir saat önce hafif bir yemek yemek sanılanın aksine daha faydalıdır.


Sporu bıraksanız bile en az 2-3 hafta kas kaybınız olmaz

Sporu bıraksanız bile en az 2-3 hafta kas kaybınız olmaz

Doğru: Ne yazık ki sporu bıraktıktan sonra 1 hafta içinde kaslar zayıflamaya başlıyor. Bu yüzden düzenli spor yapmanız önemli.

Ne kadar yorulunursa o kadar verimli bir egzersiz yapılmıştır

Ne kadar yorulunursa o kadar verimli bir egzersiz yapılmıştır

Doğru: Sanılanın çok yorulmak egzersizin verimli olduğu anlamına gelmiyor. Yapılan araştırmalar vücudun taşıyabileceğinden daha fazla spor yapmanın kalp hastalığına neden olabileceğini söylüyor.


Mekik çekmek karın yağlarını eritir

Mekik çekmek karın yağlarını eritir

Doğru: Mekik çekmek yağları eritmez sadece karında bulunan kasların daha fazla belirginleşmesini sağlar.

Egzersiz bittiği zaman faaliyeti direkt bırakmak

Egzersiz bittiği zaman faaliyeti direkt bırakmak

Doğru: Spor bitiminde hızlanan kalp atışınızı normale çevirmek ve adale sakatlanmalarını engellemek için en az 10 dakika boyunca esneme ve soğuma hareketleri yapılmalıdır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kahvaltı deyince kafanız karışıyorsa: Diyette kahvaltıda ne yenir?