Spor yapmanın kilo vermek dışındaki faydaları

Kilo vermek istiyorsanız spor yapmak zorunda olduğunuzu biliyorsunuz. Bu nedenle zayıflama sürecinde en çok zorlandığımız süreç egzersiz olur. Çünkü bir zorunluluk gibi görürüz. Ancak egzersiz yapmanın kilo vermek dışında da sayısız faydasız var.

10 Mart 2021, Çarşamba 13:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Daha iyi uyursun

Daha iyi uyursun

Düzenli spor yapmaya başlamadan önce nasıl uyuyordun? Yatakta dönüp duranlardan mıydın? Dinlenemeden uyandığını mı hissediyordun? Peki düzenli egzersizi hayatına dahil ettiğinden beri daha derin uyuduğunu fark ediyor musun? Bir fitness rutini izlemek uykunu daha iyi almana katkıda bulunuyor. Uyku sorunu olan biriysen düzenli egzersiz yapmak sadece daha yüksek bir uyku kalitesine değil, aynı zamanda daha uzun bir uyku süresine sahip olmana da yardımcı oluyor.

 Günlük işleri daha kolay yaparsın

Günlük işleri daha kolay yaparsın

Alışveriş poşetlerini taşımak ya da pencereleri temizlemek için parmak uçlarında durmak sana egzersiz gibi gelmeyebilir. Ancak bunlar mobiliteni ve gücünü test eden görevlerdir. Düzenli antrenmanlara belli bir süre devam ettikten sonra bu gündelik işlerin daha kolaylaştığını fark edersen bu, vücudun için doğru olanı yapıyorsun anlamına gelir.


Bu gibi günlük işleri daha da basit hale getirmek için antrenman rutinine fonksiyonel hareketler eklemeni öneririz. Bunlar arasında squat, lunge, biceps curl gibi hareketleri sayabiliriz. Ve bu hareketleri mümkün olduğunca yavaşlatıp doğru bir şekilde yaptığında doğru kasları aktive edersin, böylece onları daha etkili biçimde çalıştırmış olur ve gündelik işleri daha da kolay hale getirirsin.


Daha dik oturursun

Daha dik oturursun

Şu anda bu yazıyı okurken nasıl oturuyorsun? Omurgan düz mü? Ayakların yere sıkıca basıyor mu? Eğer evde egzersiz rutinini oturtabildiysen daha iyi bir duruşa sahip olduğunu fark edebilirsin. Çünkü egzersiz yaparken güvenli bir şekilde hareket ettiğinden emin olmak için her kası kontrol edersin. Doğru bir postüre odaklanarak tüm yanlış duruş alışkanlıklarını doğruya çevirebilirsin. Fitness yaparken vücudunun nasıl formuna odaklanıyorsan, aynı dikkati günün geri kalanında da gösterme alışkanlığını edineceksin.

 Daha iyi bir arkadaş ve partner olursun

Daha iyi bir arkadaş ve partner olursun

Bu günlerde çevrimiçi bir antrenmana katılmaya karar verdiğinde ya da normal dönemde spor salonuna gittiğinde sağlığını bir öncelik haline getirmiş oluyorsun. Bu da kendini sevmeyi seçmen demek. Daha güçlü, daha hızlı ve daha mutlu olabilmek için kendine bu zamanı ayırarak önem verdiğin kişilere daha fazlasını verme şansına sahip oluyorsun. Çünkü kendimizi sevmek ilişkilerimizi geliştiriyor ve elimizden gelenin en iyisi olmaya doğru bizi bir yola çıkarıyor. Antrenman sonrası kendini daha sabırlı hissediyor ve arkadaşların veya partnerinleyken o ana daha fazla odaklanabiliyorsan bunun nedeni, antrenman sırasında kendine ihtiyaç duyduğun zamanı vermen.

 Daha fazla su içersin

Daha fazla su içersin

Çoğumuz su içmenin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bunun nedeni sadece vücudumuzun yüzde 60’ı sudan oluşması değil. Yeterli su içmek iş performansı, ruh hali, genel sağlık için ve elbette egzersiz yaparken de faydalı.


Spor yaparken ter atmanın nedeni vücudunun bunu serinlemek için yapması. Bu da su kaybetmene sebep oluyor. Eğer su tüketimini artırarak bu kaybı yerine koymazsan dehidrasyon riski altında olabilirsin. Dolayısıyla spor yaparken zaten su tüketirsin. Bu alışkanlık da yavaş yavaş günlük yaşam tarzına yayılır ve sürdürülebilir bir hale gelir. Günde yaklaşık iki ila üç litre su içersen kendini çok daha iyi hissedersin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sonra vermeye çalışmak yerine...: Kilo almamanın 15 basit yolu