Sporu bıraktıktan sonra vücudunda neler olur?

Sporu bıraktıktan sonra vücudunda neler olur? Sporu bıraktıktan sonra eklem ağrısı, sporu bıraktıktan sonra vücut sarkar mı soruları en çok sorulan sorulardan birkaçı. Sporu bırakmanın zararları her ne kadar olsa da bazen taşınma, iş değiştirme, ekonomik problemler, sağlık sorunları sporu bırakmak zorunda kalmaya neden oluyor. Sporu bırakınca kilo vermek de özellikle erkeklerin en büyük korkularından biri. Sporu bıraktıktan sonra kas kaybı yaşanması da kaçınılmaz sonlardan. Sporu bıraktıktan sonra vücutta neler olur, etraflıca anlattık.

12 Eylül 2020, Cumartesi 13:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Kalp ve damar sağlığı

Kalp ve damar sağlığı

Sporu bıraktıktan sadece bir hafta sonra kalp ve damar sağlığınız olumsuz yönde etkilenmeye başlıyor. Kardiyo çalışması sonucunda dokuz ay sonunda VO2 max (bedeninizin, kaslarınıza yakıt olarak oksijen taşıma oranını simgeler) değeriniz %25 oranında artış gözlenir. Ancak bıraktığınızda değerleriniz düşeceği için kalbinizin fonksiyonel kapasitesinde azalma olur.

 Kas yumuşaması

Kas yumuşaması

Sporu bıraktıktan sonra herkesin kaslarında bir miktar yumuşama meydana gelir. Fakat ağır olmayacak şekilde, hafif antrenman ve sağlıklı bir beslenme düzeni ile kaslar sertliğini korur. Yani konuyu toparlamak gerekirse; eğer spor bırakılacaksa, düzenli ve sağlıklı bir şekilde beslenmek oldukça önemlidir. Aksi takdirde yağlanmalar meydana gelebilmektedir. Kas hacmini tamamen kaybetmemek için ise fazla zorlamadan hafif bir antrenman programı ile kaslar muhafaza edilebilir.

  Çatlaklar meydana gelebilir

Çatlaklar meydana gelebilir

Yoğun bir beslenme ve antrenman programından sonra sporu ani bir şekilde bırakmak vücudu tamamen kaplayan bağ dokuya zarar vererek çatlaklara sebebiyet verebilir. Bu tıpkı doğum yapan bir kadının karın bölgesinde meydana gelen çatlaklar gibidir.


 Kas kaybı

Kas kaybı

Tıpkı bir insanın hafızası olduğu gibi kasların da hafızası vardır. Uzun süre boyunca antrenman yapmadıktan sonra, düzenli bir şekilde spor yapmaya başlanılınca kaslar eski formlarını kısa bir süre içerisinde yakalarlar. Fakat öncesinde sistemli ve oturmuş bir program alt yapısı inşa edilmesi gerekmektedir.

 1. hafta

1. hafta

​Fit olmaya devam edersiniz. Ancak maksimal oksijen alımının yüzde 5’ini kaybediyorsunuz. Yani kaslar için enerji üretecek oksijen miktarınız azaldı. 20 dakika içinde 5 km koşabiliyorken artık 10 saniye daha geç varacaksınız.


  2. ve 3. hafta

2. ve 3. hafta

Artık maksimal oksijen alımının yüzde 12’sini kaybettiniz. Kas kuvveti ve dokusunda azalma oldu. Kas hücreleriniz daha küçük, yağ hücreleriniz daha büyük. 5 km. koşma süreniz 50 saniye daha uzadı ve hedefe 21 dakikada ulaşacaksınız.

 3. ve 7. hafta

3. ve 7. hafta

Artık maksimal oksijen alımının yüzde 12’si ile yüzde 15’ini kaybettiniz. Kas hücreleri daha da küçüldü. Büyüyen yağ hücreleri nedeniyle şişkinlik hissi oluştu. . 5 km. koşma süreniz 23 dakikaya çıktı.

 2 ay Sonra

2 ay Sonra

Maksimal oksijen alımının yüzde 26’sini kaybettiniz. Karşılaşacağınız riskler ise;

  • Yüksek kan basıncı
  • Kandaki yağ oranı yüksekliği (Kolesterol)
  • Bazı kardiyovasküler hastalıklar
  • Obezite
  • Depresyon
  • Özgüven eksikliği

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER En az 10 kilo verenlerin kazandığı 10 sağlıklı alışkanlık