Strese iyi gelen 8 besin

Yaşadığımız bu yoğun çalışma düzenine bağlı hayatta stres yaşamak ve bundan olumsuz etkilenmek çoğumuzun kaçınamadığı bir durum. Ancak buna çözüm bulmak için yiyeceklerden yardım almak mümkün olabiliyor. Diyetisyen Şevval Aksu stresi azaltmamıza yardımcı olacak yiyecekleri nasıl tüketmeniz gerektiğini anlatıyor.

15 Mart 2019, Cuma 10:34
A A
KEFİR

KEFİR

Fermente süt ürünleri probiyotik alımı açısından en iyi kaynaklardır. Probiyotiklerde bağırsak bakterilerini iyileştirerek beyin- bağırsak ekseni yoluyla stresin düzenlemesine fayda sağlamaktadır. Aynı zamanda bağırsak florasının onarılması beyin serotonin düzeylerinin arttırılmasına yardımcı olmaktadır. 

Haftada en az 3 gün kefir tüketmeyi ihmal etmeyin.

YULAF

YULAF

Yulaf gibi kompleks karbohidrat tüketimi serotonin düzeylerinin arttırılmasına yardımcı olmaktadır. Ayrıca içerdiği yüksek lifte kan şekerinizin hızlı pik yapmasını engellemektedir 

Kahvaltıda sütle veya yoğurtla tüketebilirsiniz.

KİNOA

KİNOA

Diğer tam tahıllar gibi B vitamini açısından zengin bir besindir. B vitamini ise; beyin fonksiyonu,duygu durum ve stres yönetimi açısından kritik öneme sahiptir. Özellikle tiyaminin anksiyete seviyelerini iyileştirmede, pridoksinin ise; serotonin, GABA gibi anksiyeteye etkisi olan hormonlar üzerinde etkili olduğu bulunmaktadır. 

Kinoayı tuzsuz bir şekilde haşlayarak salatalarda veya süt ve meyvelerle kahvaltıda rahatlıkla tüketebilirsiniz.

SİYAH FASULYE

SİYAH FASULYE

Yüksek miktarda magnezyum içermektedir. Magnezyum ise; merkezi sinir sisteminde büyük rol oynamakta ve vücut ile beynin rahatlamasını sağlamaktadır. Yapılan çalışmalarda magnezyum eksikliği ile stres ilişkili bulunmaktadır. 

Yaptığınız çeşitli salataların içerisine ekleyebileceğiniz gibi et veya tavuklarınıza ekleyip sote yemek olarak tüketebilirsiniz.

SOMON BALIĞI

SOMON BALIĞI

İçerdiği omega-3 yağ asidi stres hormonlarının negatif etkilerinin azaltılmasında yardımcı olmaktadır. 

Haftada en az 2-3 kez balık tüketmeyi ihmal etmeyin.

 

KABAK ÇEKİRDEĞİ

KABAK ÇEKİRDEĞİ

Stres ve anksiyeteyi azaltan çinko açısından zengin bir besindir. Yapılan bir çalışmada çinkonun GABA ve glutamat gibi nörotrasmitterler ile ilişkili olduğu bulunmaktadır. 

Her gün 1 avuç ara öğünde tüketilebilir.

 

YABAN MERSİNİ

YABAN MERSİNİ

Yaban mersini ve diğer böğürtlegillerin içerdiği antioksidanlar ve diğer besin bileşenleri stres-kaynaklı serbest radikallerle savaşarak vücudun stres kaynaklı verdiği cevabı iyileştirmektedir. 

Yaban mersini, ahududu veya böğürtleni en-az haftada 3-4 gün mutlaka tüketin.

BİTTER ÇİKOLATA

BİTTER ÇİKOLATA

Psikoaktif iyi hissettiren anandamit, rahatlatma ve öforik his sağlayan PEA benzeri birçok bileşen içermektedir. Aynı zamanda içeriğindeki magnezyumda aynı etkiyi vermektedir. 

Günde %70-80 arası bitter çikolatayı ara öğünlerinizde rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.