Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

Kışın gelmesiyle birlikte enerjimiz düşmeye, kendimizi daha mutsuz ve sürekli yorgun hissetmeye başladık. Bu durumun üstesinden gelmenin anahtarı beslenmede yatıyor olabilir. Diyetisyen Dilara Koçak sizler için bir arınma programı hazırladı...

23 Kasım 2018, Cuma 09:01
A A
Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

Sağlık, hem bedenin hem de ruhun tam bir iyilik halinde olması durumu. Dolayısıyla hem ruhunuzu hem de bedeninizi beslemek çok önemli. Sağlıklı ve ölçülü beslenme ile ilgili olarak yapılan araştırmalar, tükettikleri besinleri kaydeden kişilerin daha dikkatli ve sağlıklı beslendiklerini gösteriyor. Diyetisyen Dilara Koçak, yediklerini yazmanın kişinin beslenme alışkanlıklarını ve seçimlerini tekrar gözden geçirmesine destek olacağını belirtiyor. 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

Günlük koşturma içinde yeteri kadar sebze ve meyve tüketmemek, besinlerin faydalı olan etkilerini uygun pişirme yöntemlerini kullanmadığımız için fonksiyonu düşük hale getirmek, öğün atlamak, yeterli su içmemek gibi birçok neden hep detoks yapma ihtiyacını doğuruyor. 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

Eğer sabah uyanmakta zorlanıyorsanız, sürekli yorgun ve güçsüz hissediyorsanız, bitkinlik, yetersizlik, halsizlik şikayetleriniz varsa, anlamsız ödem yaşıyorsanız ve tüm bunların çözümüne tıbbi bir açıklama bulunamıyorsa, bu şikayetleriniz için detoks programı uygulamak, daha hareketli bir yaşama geçmek yeterli ve dengeli beslenmek en iyi ilaç olabiliyor. 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

1. GÜN

SABAH

• 3 yumurta beyazı ile sebzeli omlet • 3 adet ceviz • Bol yeşillik

ÖĞLE

• Sınırsız mantar sote • 3-4 yemek kaşığı bulgur • Bol salata • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı

ARA

• 1 avuç fındık • 15 adet yaban mersini

AKŞAM

• 200 g ızgara balık • 1 kase salata (az yağlı) • Haşlanmış sebzeler

ARA

• Yeşil detoks suyu • 15 adet badem 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

2. GÜN

SABAH

• 1 adet haşlanmış yumurta • 3 adet ceviz • 1 adet kivi • Bol yeşillik

ÖĞLE

• Bol yeşillikli salata • 1/2 avokado • 3 yemek kaşığı kinoa • 1 tatlı kaşığı hardal

ARA

• 1 bardak kefir • 1 adet muz • 1 yemek kaşığı yulaf • Tarçın

AKŞAM

• 1 kase vicdan çorbası • Bol salata • 50 g keçi lor peyniri

ARA

• Kırmızı detoks suyu • 15 adet fındık 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

3. GÜN

SABAH

• 1 kutu probiyotik yoğurt • 2 yemek kaşığı nar • 2 yemek kaşığı yulaf • 5-6 adet badem

ÖĞLE

• 300 g ıspanak • Bol salata • 2 yemek kaşığı mercimek haşlama • 50 g keçi lor peyniri

ARA

• 3 adet kuru kayısı • 15 adet badem

AKŞAM

• 200 g ızgara balık • 1 kase salata • Haşlanmış sebzeler

ARA

• Yeşil detoks suyu • 3 adet ceviz 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

TARİFLER

VİCDAN ÇORBASI

Malzemeler

• 2 adet kabak • 2 adet soğan • 2 adet domates • 2 yemek kaşığı bulgur • 2 diş sarımsak • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı • 1 demet nane • 1 demet maydanoz • 1 demet dereotu • Kimyon, kuru nane, karabiber ve kırmızı pul biber

Hazırlanışı: 

Kabak, soğan ve domatesi küp küp doğrayın. Sarımsakları bıçak yardımı ile hafifçe ezin. Nane, maydanoz ve dereotunu çok ince olmayacak şekilde doğrayabilir veya elle parçalayabilirsiniz. Tüm malzemeyi 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile hafifçe soteleyin. Üzerine 2-3 bardak su ilave edin ve sebzeler yumuşayıncaya dek pişirin. Dilerseniz karıştırıcı yardımı ile püre haline getirebilir veya taneli olarak da içebilirsiniz. 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

YEŞİL DETOKS

Malzemeler

• 1 adet salatalık • 1 avuç ıspanak • 1/2 adet yeşil elma • 1/2 limonun suyu • 1/2 demet maydanoz • 1 şişe doğal maden suyu/su, bol buz 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

KIRMIZI DETOKS

Malzemeler

• 1/2 adet kırmızı elma • 1 adet kırmızı biber • 1 adet ufak pancar • 2 adet salatalık • 1/2 demet maydanoz • 1/2 limonun suyu • 1 çay kaşığı toz zencefil • 1 şişe doğal maden suyu/su, bol buz 

Sürekli yorgun, gergin ve mutsuzsanız...

ARINMA PROGRAMININ PÜF NOKTALARI

• Her gün 2,5-3 lt su içilmeli, çaylar şekersiz ve açık olmalı, bu süre içinde kahve içilmemeli.

• Şeker tüketilmemeli.

• Salatalarda 1 tatlı kaşığı zeytinyağı yeterli olur.

• Salatalık, domates, kereviz sapı, yeşillik gibi çiğ sebzeler istenildiği kadar tüketilebilir.

• Ekmekler tam buğday veya çavdar olabilir.

• Sebze ve bakliyat yemeklerinde 1 kg için 2 çorba kaşığı yağ kullanabilirsiniz.

• Günler ve öğünler yer değiştirebilir.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.