Antalya Süs bitkileri ihracatının lideri Antalya'dan

Süs bitkileri ihracatının lideri Antalya'dan

Paylaş
Süs bitkileri ihracatının lideri Antalya'dan

Süs bitkileri ihracatının lideri Antalya'dan

Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)- TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) en çok ihracat yapan 1000 firması içinde, 2020 yılı süs bitkileri ve mamulleri ihracatındaki lider firma, Antalya'daki firmaların ortaklaşa kurduğu Çiçekçiler Birliği Dış Ticaret A.Ş. (Çiçek A.Ş.) oldu. Şirket, 8.3 milyon dolarlık ihracatıyla ilk sırada yer alarak ödüle layık görüldü.

Türkiye'nin en önemli kesme çiçek ve süs bitkileri üretim ve ihracat merkezi Antalya'da 1997 yılında kurulan ve 2018 yılından itibaren de piyasada aktif rol alan, 7 firmanın ortaklığındaki Çiçek A.Ş., Türkiye'de sektörünün ihracatı lideri olmayı başardı. TİM'in 2020 yılı Türkiye'nin en büyük 1000 ihracatçısı içerisinde Çiçek A.Ş., süs bitkileri ve mamulleri sektöründe 8.3 milyon dolarlık ihracatıyla, sektöründe ödül alan tek firma oldu. Geçen hafta sonu yapılan törende Çiçek A.Ş. yönetim kurulu başkanı Lütfi Göbüş, ödülünü Ticaret Bakanı Mehmet Muş ve TİM Başkanı İsmail Gülle'den aldı.

İHRAÇ EDİLEN ÇİÇEK TÜRÜ 14'E ÇIKTI

Çiçek A.Ş.'nin 1997 yılında güç birliği, sektörün birlikte hareket etmesi, ortak alımlar ve ihracat felsfesi üzerine kurulduğunu belirten Lütfi Göbüş, “Sektörün belli başlı firmaları ortaklarımız arasında. Şu andaki toplam üretim gücümüz 2 bin 500- 3 bin dönüm civarında. Yaklaşık 4 yıl önce Antalya'da kesme çiçek ihracatı dediğimizde akla hep karanfil gelirdi. Karanfil dışındaki çiçeklerin de ihraç edilebileceğini göstermek için ortak gücümüzle yeni çeşitlere adım attık. İhracat pastamızı genişletmeye çalıştık ve bunda da başarılı olduk. Şu anda 14'e yakın çeşitte çiçek ihraç eder durumdayız" dedi.

TEK MARKADA İHRACAT YAPIYORLAR

Güç birliğinin örneği olan Çiçek A.Ş.'nin her gün bir TIR çıkarabildiğini belirten Göbüş, “Ama bireysel firma bazında her gün bir TIR mümkün değildi. Ortaklaşa hem TIR'ı birlikte dolduruyor hem de taze çiçekleri Avrupa pazarına günlük sunarak rekabet gücümüzü de artırıyoruz. Son 3 yıldır biz Türk çiçekçiler grubu olarak satışımızı ortak tek markada yapmaya başladık ki bu da Avrupa pazarındaki rekabet gücümüzü artırdı. Böylelikle aranılan bir marka haline geldik. Bunda da sektör ortaklarının çok büyük başarısı var. Çünkü aynı kalitede üretip birlikte ihracat yapar hale geldik" diye konuştu.

12 AY ÜRETİM VE İHRACAT

Türkiye süs bitkileri sektöründe 100'ün üzerinde firma olduğunu kaydeden Lütfi Göbüş, Çiçek A.Ş.'yi oluşturan 7 firmanın ise sektörün yaklaşık yüzde 50'sine tekabül ettiğini söyledi. 12 ay üretim yapabildiklerini ve müşterinin istediği herhangi bir zaman diliminde talepleri rahatlıkla karşıladıklarını dile getiren Göbüş, “Yaklaşık 4 yıl önce, 1000 metrekarelik soğuk hava deposuyla ortak işleme ve paketleme alanıyla yeni bir tesis kurduk ve tırlarımız her gün soğuk zinciri kırmadan buradan hareket ediyor" dedi.

BU YILKİ HEDEF 11-12 MİLYON DOLAR

Sektörün en çok ihracat yapan firması olmanın mutluluğunu yaşadıklarını da anlatan Göbüş, 2020'de 8.3 milyon dolar ihracat miktarını bu yıl 11-12 milyon dolara çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Ortak firmaların toplam gücünün ise 25 milyon doların üzerinde olduğunu belirten Göbüş, yeni ortaklıklar açısından lojistik anlamda talepler geldiğini ve çalışmalar yürüttüklerini, sektördeki diğer firmalardan da talep olursa kapılarının her zaman açık olduğunu ifade etti.

FOTOĞRAFLI

Haberin Devamı