Tasarruf ederek sağlıklı beslenmenin yolları

Sağlıklı yemekler pahalı olabilir. Bu nedenle tasarruf ederken iyi yemek yemek zor olabilir. Hem para biriktirmek hem de sağlıklı beslenmek için birkaç önerimiz var. İşte tasarruf ederek beslenmenize yardımcı olabilecek akıllı adımlar…

31 Ekim 2019, Perşembe 14:30
A A
Yemeklerinizi planlayın

Yemeklerinizi planlayın

Gelecek haftanın yemeklerini planlayarak işe başlayın. Sonra neye ihtiyacınız varsa bunun bir listesini hazırlayın. Öncelikle, buzdolabınızı ve dolaplarınızı kontrol edin. Kıyıda köşede kalmış bakliyatlar veya buzdolabınızda kalmış birkaç sebze olabilir. Yalnızca kullanacağınız şeyleri satın alın. 

Alışveriş listesi yapın

Alışveriş listesi yapın

Haftalık yemek planlamanızı yaptıysanız alacağınız şeyleri kontrol ettikten sonra bir alışveriş planı da yapın. Yaptığınız plan istenmeyen, pahalı alımlara yol açabilecek kararları engellemenize yardımcı olacaktır. İndirimlere gitmeden mutlaka internette kontrol edin. Bazı sosyal medya hesapları veya indirim habercisi siteleri takip edin. Ama asla ve asla indirimde diye ihtiyacınız dışında alım yapmayın. Gerekirse birkaç marketin indirimlerine göz atın. İhtiyacınız olan şey nerede ucuz ise oraya gidin alın ve çıkın. Öncelikle marketi ihtiyaçlarınız dışında gezmeyin. 

Evde yemek yapın

Evde yemek yapın

Evde yemek yemek tasarruf edebileceğiniz en büyük adım. Hem sağlıklı hem kaliteli hem de ucuz yemeği sadece ve sadece evinizde yiyeceğinizi unutmayın. Son dakikada da olsa pratik tariflerle kolay yemekler hazırlayabilirsin. Restoranda yiyeceğiniz 2 kişilik yemekle 4 kişilik bir aileyi doyurabileceğinizi unutmayın. Ayrıca kendiniz pişirerek yiyeceğinizin tam olarak ne olduğunu bilmenin avantajını da elde edebilirsiniz. 

Büyük miktarlarda yemek yapın

Büyük miktarlarda yemek yapın

Çokça yapılan yemekler hem zamandan hem de paradan tasarruf etmenizi sağlar. Bazı yemekler başka bir yemeğin tarifinde kullanılabilir. Tavuk suyuna çorba, artan domateslerin sos yapılması gibi. 

Açken alışveriş yapmayın

Açken alışveriş yapmayın

Alışverişe çıkarken karnınız aç ise alım listenizden sapma ve dürtüyle birşeyler satın alma olasılığınız daha yüksektir. Acıktığınızda genellikle sizin veya bütçeniz için iyi olmayan yiyecekler istersiniz. Alışverişe gitmeden önce bir parça meyve, yoğurt veya sağlıklı bir aperatif yemeyi deneyin. 

Her yiyeceği almayın

Her yiyeceği almayın

Sağlıklı ve porsiyon açısından daha fazla yemek sağlayacak gıdaları tercih edin. İşlenmiş gıdalar hem pahalıdır hem de sağlıksızdır. İşlenmemiş gıdaları alarak daha fazla yemek seçeneği yaratabilirsiniz.

Fiyat olarak en uygunu hangisiyse onu alın

Fiyat olarak en uygunu hangisiyse onu alın

Çoğu mağaza hemen hemen her ürün için birden fazla marka seçeneği sunar. Unutmayın tüm gıda üreticileri güvenli yiyecek sağlamak için standartlara uymak zorundadır. Yerel ve ulusal markalar aynı kalitede olabilir. Siz bütçenize en uygun olanını seçin ve içeriklerini okumayı unutmayın. 

Abur cubur almayı bırakın

Abur cubur almayı bırakın

Abur cuburların bir kısmını beslenme programınızdan çıkarın. Soda, kraker, hazır paket yiyecekler ve işlenmiş yiyecekler için ne kadar para ödediğinizi görünce şaşıracaksınız. Beslenmede vücudunuza çok az fayda sağlayacak ve sağlıksız malzemelerle dolu olmalarının yanında pahalıdırlar. İşlenmiş ve sağlıksız yiyecekleri atlayarak bütçenizi kaliteli sağlıklı yiyecekler için harcayabilirsiniz. 

Stok yapın

Stok yapın

Sık kullandığınız favori ürünleriniz varsa indirimde olduğunda stoklayın. Kesinlikle kullanacağınıza eminseniz stokladığınızda para tasarrufu sağlayabilirsiniz. Sadece son kullanma tarihinden emin olun. Atacağınız bir şeyi almak istemezsiniz. 

Et satın alın

Et satın alın

Hafta boyunca farklı öğünlerde kullanmak üzere et satın alın. Yemekleri tamamen etten yapmak yerine aynı etten birkaç yemek çıkarmayı deneyin. 

Eti diğer proteinlerle değiştirin

Eti diğer proteinlerle değiştirin

Daha az et yemek paradan tasarruf etmenin iyi bir yolu olabilir. Baklagiller, yumurta ve balık gibi diğer protein kaynaklarını kullandığınız haftada bir veya iki gün geçirmeyi deneyin. Bunların hepsi ucuz, besleyici ve hazırlaması kolaydır. Çoğu da uzun raf ömrüne sahiptir ve bu nedenle hızlı bozulma olasılığı daha düşüktür. 

Mevsiminde satın alın

Mevsiminde satın alın

Mevsiminde satılan yiyecekler genellikle çok daha ucuzdur. Aynı zamanda mevsimindeki meyve ve sebzeler hem lezzetli hem besleyici hem de sağlıklıdır. İhtiyacınızdan fazlasınız satın alırsanız dondurucuya daha sonra tüketmek için kaldırabilir bir sonraki yemek planına bu yiyecekleri dahil edebilirsiniz. 

Kendi ürününüzü yetiştirin

Kendi ürününüzü yetiştirin

Yapabiliyorsanız ve imkanınız varsa kendi ürünlerinizi yetiştirmek harika bir fikir. Tohumları satın almak daha ucuzdur. Biraz zaman ve çaba ile kendi bitkilerinizi, domateslerinizi, soğanlarınızı ve daha birçok lezzetli ürünü yetiştirebilirsiniz. Evinizde veya bahçenizde sürekli ürünün olması alışverişten tasarruf etmenizi sağlayacak. 

Toplu olarak satın alın

Toplu olarak satın alın

Bazı yiyecekleri büyük miktarlarda satın almak size çok para kazandırabilir. Baklagiller, dondurucuya konulacak yiyecekler ve kendinizin hazırlayacağı konservelikler işinize yarayacak. 

Öğle yemeğinizi yanınızda taşıyın

Öğle yemeğinizi yanınızda taşıyın

Dışarıda yemek yemek sıklıkla yapılıyorsa çok pahalıdır. Öğlen yemeğinizi, atıştırmalıklarınızı ve içeceklerinizi yanınızda taşımak daha ucuz ve sağlıklıdır. Evde büyük miktarlarda yemek pişiriyorsanız bu adım tam size göre. Ayrıca çaba ve bir maliyet olmadan yanınıza almak için her zaman düzenli bir öğlen yemeğiniz olacaktır. 

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Limonlu suyun vücuda 6 faydası