Tatlı ihtiyacını bastırmak için 10 basit tüyo

Canınız sürekli tatlı istiyorsa, günde birkaç kez buzdolabının yollarını aşındırıyorsanız hiç de yalnız değilsiniz. Tatlı ihtiyacının birkaç nedeni olabilir. Ancak tatlı ihtiyacınızın gerçek bir ihtiyaç mı yoksa duygusal ve psikolojik problemlere mi dayandığını iyi saptayın. Kan şekeriniz düştüyse belki az şekerli bir kahve içmeniz yeterli olacak, kendinizi bundan alıkoymayın. Ancak tatlı ve şeker ihtiyacınız, can sıkıntısından ya da duygusal boşluktan ileri geliyorsa bastırmak için derhal başka yollara yönelmeniz lazım. İte tatlı ihtiyacını yok edecek 10 basit tüyo!

30 Nisan 2020, Perşembe 14:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Açsanız dolu dolu bir öğün yiyin

Açsanız dolu dolu bir öğün yiyin

Bazen tatlı ihtiyacı gerçekten de tamamen fiziksel nedenlere dayanır, kendinize o kadar haksızlık da yapmayın. Aç hissettiğinizde, bir kare çikolata olsa da yesem dediğinizde kendinize mükellef bir tabak hazırlayın. Bunun için yanınızda birinin olmasına gerek yok. Siz buna değersiniz, hem güzel bir yemek yemiş olun, hem yemek hazırlarken kendinizi oyalayın hem de gerçekten besin değeri olan bir öğün yiyin. 

Sıcak duş alın

Sıcak duş alın

Şeker ihtiyacı da bazen yoksunluk derecesine gelebilir. Böyle anlarda kendimizi 'deyim yerindeyse' sakinleştirmemiz gerekir. Gevşemenin en hızlı ve hijyenik yolu ise duştur. Duşa girin, suyunuz ne soğuk ne de teninizi yakacak kadar sıcak olsun... Ancak su omuzlarınızdan aşağıya kayarken vücudunuzun ısındığını hissedin. Çıktığınızda havlunuzla birlikte biraz uzanın. 20 dakikanın sonunda tatlı ihtiyacından eser kalmayacak.

Beyaz ekmekten uzak durun

Beyaz ekmekten uzak durun

Günlük beslenmenizdeki basit karbonhidratları kompleks olanlarla yer değiştirin. Kompleks karbonhidratlara yönelmek için beyaz ekmek yerine, tam tane tahıllı ekmekler, pirinç yerine bulgur, kinoa, karabuğday, kuru baklagilleri tercih edebilirsiniz. Lifli besinler daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olarak tatlı krizlerini önleyebilir.

Meyveleri soslara bandırın

Meyveleri soslara bandırın

Tatlıdan alacağınız kaloriyi azaltmak ve daha az miktarda tatlı tüketerek tatlı damağınızı kırmak istiyorsanız, besinleri karıştırın. Örneğin çikolata sosuna bandırılmış muz ve çilek tüketmek veya direk çikolata yemek yerine fındık ve bademli drajelerden tüketmek hem daha az miktarda tatlı ile tatlı isteğinizi kesmenize hem de daha az kalori almanıza yardımcı olur. Ayrıca karışım tatlılar, kan şekeri daha yavaş yükselip daha yavaş düştüğünden ötürü tatlı tüketimine bağlı hızlı acıkma ihtimalinizi de azaltmış olursunuz.


Duygusal problemlerinizi çözüme kavuşturun

Duygusal problemlerinizi çözüme kavuşturun

Eğer üzüntü, stres gibi duygusal durum değişiklikleri tatlı krizlerine yol açıyorsa ve bu hayatınızda artık çözümlenemeyen ve sürekli tekrarlanan bir hal aldı ise destek almayı düşünebilirsiniz. Unutmayın ki, hiçbir besin veya içecek hayatınızdaki problemleri çözemez. Hayatınızda ciddi bir mutsuzluk kaynağı var ise onu tatlı yiyerek yenemeyeceğinizin farkına varmalısınız.Tatlının problemi sadece erteleyen anlık bir çözüm olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Kalori sınırlandırması getirin

Kalori sınırlandırması getirin

Tatlı krizlerinize karşı açtığınız savaşı bütün hafta hafif sıyrıklar ile atlattı iseniz, haftanın sonunda kendinizi ödüllendirmelisiniz. Yemeğin bir ödül olmadığını unutmayın. Kendinizi başka şeylerle ödüllendirmeye çalışın. Çok beğendiğiniz kazak veya en sevdiğiniz yazarın yeni kitabı gibi. Bu ödüller tatmin etmiyor ise 150 kaloriyi aşmayan bir tatlı ile kısa dönemli bir ateşkes ilan edin.

Meyveleri sade tüketmeyin

Meyveleri sade tüketmeyin

Meyve tüketmeyi sevmiyorsanız onları biraz renklendirin. Elmanızın üstüne biraz tarçın serpiştirebilir ya da en sevdiğiniz meyvenizi balla tatlandırabilirsiniz. 

Şekersiz sakız çiğneyin

Şekersiz sakız çiğneyin

Şekersiz fakat şeker tadı olan aromalı sakızlardan çiğnemek tatlı ihtiyacınızı azaltabilir. Yapılan bazı bilimsel çalışmalar, sakız çiğnemenin yemek yeme isteğini azalttığını göstermektedir.


Uykusuz kalmayın

Uykusuz kalmayın

Yapılan araştırmalar yorgun bir bedenin ayakta kalmak için daha çok şekere ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Bu sebeple en iyi dinlenme yöntemi olan uyku periyodunu önemseyin, düzenli ve yeterli uyumaya dikkat edin. Uyku mutlu kalmanızı sağlar. Mutlu kalmanızı sağlayan yüksek seratonin ve endorfin hormon düzeyleri ise tatlı krizine girmenizi engeller.

Tatlı ihtiyacını gideren yiyecekler yiyin

Tatlı ihtiyacını gideren yiyecekler yiyin

  • Ay çekirdeği,
  • Kefir ve diğer probiyotik ürünler,
  • Tarçın,
  • Badem,
  • Yulaf ve diğer kompleks karbonhidratlar,
  • Yosun ve su bitkileri
  • Tatlı patates.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Daha ince bir bel için 5 yoga pozu