Tavuk kilo aldırır mı? Tavuğun kalorisi ve besin değerleri

İyi bir protein kaynağı olan tavuk etinin yağ oranı diğer etlere göre oldukça düşüktür. Kilo vermek isteyenlerin yardımına koşan tavuk eti, doyurucu ve besleyiciliği sayesinde diyetlerin en tercih edilen gıdası oluyor. Ancak derisiz tüketilmek şartıyla! Kilo vermek için tavuk nasıl tüketilmeli? Tavuk kilo aldırır mı? sorularını merak edenler için tavuğun kalorisi ve besin değerleri hakkında bilgiler derledik...

19 Ekim 2021, Salı 13:45 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Tavuk etinin enerjisi, kalorisi ve yağı kırmızı ete göre daha düşüktür. Birçok pişirme tekniğiyle hazırlanabilen tavuk, Türk mutfağının da vazgeçilmez lezzetlerinden biri.

Kilo vermek isteyen kişilerin kırmızı etten ziyade tavuk etine yöneldiğini fark etmişsinizdir. Peki tavuk eti kilo aldırır mı? Tavuk etinin kalorisi ve besin değerleri neler? İşte bilmeniz gerekenler...

TAVUĞUN KALORİSİ VE BESİN DEĞERLERİ

TAVUĞUN KALORİSİ VE BESİN DEĞERLERİ

Bütün derili bir tavuğun 100 gramı 234 kaloridir. 100 gramlık tavuğun besin değerleri ise şu şekilde:

Protein (g) 18.77

Yağ (g) 17.07

Kolesterol (mg) 75

Sodyum (mg) 45

Potasyum (mg) 217

Kalsiyum (mg) 11

Vitamin A (iu) 129

Vitamin C (mg) 1.7

Demir 1.09

TAVUK KİLO ALDIRIR MI?

TAVUK KİLO ALDIRIR MI?

Tavuk kilo aldırır mı? sorusu zayıflamak isteyenlerin aklını kurcalayan başlıca sorular arasında.

Düşük yağ oranı ve kalorisi tavuğu doyurucu ve besleyici bir diyet yiyeceği yapıyor. Hiç tavuksuz bir diyet tabağı gördünüz mü?

Diyetinizde yeteri kadar tavuk eti tüketirseniz, vücudunuzun sağlıklı beslenmesine katkıda bulunurken aynı zamanda kilo da verebilirsiniz.

Yüksek oranda protein içeren tavuk, kaslar için de önemli bir gıdadır. Kas yapmak isteyenler bu nedenle düzenli olarak tavuk tüketmeli.

FAZLASINA DİKKAT!

FAZLASINA DİKKAT!

Tavuk diyetlerde son derece etkili olsa da çok fazla tavuk yediğinizde kilo alabilirsiniz.

Proteinin herhangi bir türünü bol miktarda tüketirseniz, vücut yakamadığı proteinleri yağ olarak depolayacaktır ki bu da size kilo aldıracaktır.

2015 yılında yapılan bir araştırmada diyetlerinin yüzde 20'si hayvansal protein olan kişilerin daha fazla kilo aldığını ortaya çıkardı. Bunun anlamı, proteinin de bir kalorisi olduğudur.

KİLO VERMEK İÇİN TAVUK NASIL TÜKETİLMELİ?

KİLO VERMEK İÇİN TAVUK NASIL TÜKETİLMELİ?

Kilo vermek isteyen kişiler tavuk yemek istiyorsa, tüketirken bazı şeylere dikkat etmeli.

Tavuk eti yerken derili kısmı değil, beyaz et olan kısmı tüketilmelidir. Tavuk etinin derili kısmını çıkardığınız zaman, yağını da almış oluyorsunuz.

Tavuk eti pişirirken ızgara, haşlama ya da fırında pişirme yöntemlerini tercih etmelisiniz. Tavuğa yağ eklememeli ve kızartmamalısınız. Bu onun kalorisini artıracaktır.

Tavuğun sebzelerle birlikte pişirilmesi ya da yanında salata tüketilmesi vücudunuza giren sağlıklı besinlerin artmasını sağlar.

TAVUK ETİ NE KADAR TÜKETİLMELİ?

TAVUK ETİ NE KADAR TÜKETİLMELİ?

Uzmanlar, tavuk etinin haftada 2-3 kez tüketilmesi gerektiğini söylüyor. Ancak diyet yapıyor veya yeme sorunları yaşıyorsanız, tavuk eti tüketim miktarı ve şekli hakkında doktorunuza başvurmanız daha faydalı olacaktır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yoğurt ile kilo vermenin 11 harika yolu