Telefonla müşteri tacizi son bulacak

Telefonla müşteri tacizi son bulacak

Türkiye’de, telekom sektöründe abonelerin devamlı aranarak rahatsız edilmesine son veriliyor.

06 Haziran 2018, Çarşamba 08:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sektör, telefonla aranarak aldatıcı bilgiler veren ve rahatsız eden aramalar için harakete geçti. Telefonla arayarak operatör ve internet servis sağlayıcı değiştirme, sözleşmenin bittiği tarihin bildirilmesi gibi istek dışı uygulamalar artık bitirilecek. Tüketiciler, abonesi olmadıkları internet servis sağlayıcılarının hizmetlerini satmaya çalışan tele satış ekipleri tarafından rahatsız ediliyor. Kişisel bilgilerin başka kişilere verilmesi de olayın başka bir yönü. Tüketicilerin telekom sektörüyle ilgili en çok şikâyet ettikleri konular arasında, bazı satış ekiplerince abonesi olmadıkları şirketler adına sürekli aranmaları yer alıyor.

KOMİSYON KURULDU

Milliyet'ten Hanife Baş'ın haberine göre; Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER), bu soruna çözüm bulmak için harekete geçti. Hem aboneleri hem de internet hizmeti sunan şirketleri kapsayan bir çalışmaya imza atarak, ‘Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu’nun kurulmasını sağladı. Önde gelen internet servis sağlayıcılarının katılımıyla kurulan komisyon, aldığı kararlarla aldatıcı ve rahatsız edici telefon tacizlerine son veriyor.

Sektördeki şirketler bir araya gelip bu önemli sorunu çözmek üzere fikir birliğine vararak komisyonu kurdu. Komisyonun konunun çözüme ulaştırılması için başlattığı çalışmaların kısa sürede sonuç vermeye başladığı belirtiliyor. İnternet hizmeti sunan şirketlerin temsilcilerinden oluşan komisyon, bu duruma neden olan tele satış organizasyonlarının tespit edilmesi ve zarar görecek işletmelerin bu konularda haberdar edilmesi yönünde faaliyetler yürütüyor. Çalışmaları kapsamına, bayileri, alt bayileri, bağlantılı kişileri ve bayiler adına hareket eden tüm aracıları alan komisyonun başkanlığını ve idari süreçlerini ise TELKODER üstleniyor.

ŞİKAYETLER ARTMIŞTI

TELKODER Başkanı Yusuf Ata Arıak, vatandaşları bu durumdan kurtarmak üzere komisyonun kurulmasına liderlik ettiklerini söyledi. İstek dışı aramaların Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu’na (BTK) şikayet edilebildiğini de dile getiren Arıak, “Bu çalışmayı başlatalı bir ay oldu. Şikayetleri büyük oranda azalttık. Bu aramaları yapan alt bayileri tespit etmeye devam edip şirketlerin ilişkisini kesiyoruz. Tamamen sıfırlamak için uğraşıyoruz” dedi.

KİŞİSEL VERİLER GÜVENLİ ELLERDE

Yeni kurulan komisyonun yürüttüğü çalışmalarla tüketiciler, kişisel verilerinin internet hizmeti aldıkları şirkette güvende olmadığı endişesinden de kurtulacak. Yusuf Ata Arıak, çalışma komisyonunun şirketlere de Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun esaslarını doğru bir şekilde yerine getirme noktasında yardımcı olacağını kaydetti. Arıak, “Kanun doğrudan telekom şirketlerini ilgilendiriyor. Kişisel verilerin tamamına yakını sektörümüzde yer alan şirketler tarafından saklanıyor. Bu kanunu şirketler çok iyi anlamalı ” diye konuştu.


Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Borsa günü yükselişle tamamladı