Tenis oynamak için 7 neden

Tenis oynamak sağlığınız ve vücudunuz için olağanüstü bir seçimdir. Tüm vücut antremanı olan tenis, çok sayıda organ sistemini ve kas grubunu çalıştırır.Bir arkadaşınızla dışarıda vakit geçirirken, kalbinizin atmasını, dörtlü ve hamstringlerinizin ateşlenmesini ve rekabetçi tarafınızın devreye girmesini sağlayacağınızdan emin olabilirsiniz. Ayrıca tenis, pandemi gibi dönemlerde güvenle oynayabileceğiniz sosyal mesafeli bir spordur.

21 Temmuz 2021, Çarşamba 15:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
KALP DAMAR SAĞLIĞINI DESTEKLER

KALP DAMAR SAĞLIĞINI DESTEKLER

Her türlü aerobik aktivite kalbinizi güçlendirmek için çalışır. Mükemmel vuruş için zıplamak, kortta koşmak ve kaçan topları kovalamak, tenis oynarken kalp atış hızınızı artıran aktivitelerden bazılarıdır.

Kalp atış hızınız arttıkça nefesiniz derinleşir ve hızlanır, vücuttaki oksijen ve kan akışını artırır ve bunların tümü daha güçlü bir kardiyovasküler sisteme katkıda bulunur.

2017'de yapılan bir araştırma, raket sporlarına katılımın kardiyovasküler hastalıktan ölümlerde %56'lık bir azalma (ve herhangi bir nedenden ölüm riskinde %47'lik bir azalma) ile ilişkili olduğunu bulmuştur.

KİLO KAYBINA NEDEN OLUR

KİLO KAYBINA NEDEN OLUR

Tenis oynamak yalnızca kalbinizi korumakla kalmaz, aynı zamanda kişisel bir hedef olarak isteniyorsa kilo vermenize de yardımcı olabilir. 

2012 yılında yapılan bir araştırmada, araştırmacılar, haftada beş gün rutinlerine tenisi ekleyen obez erkek ve kadınların, diyetlerinde hiçbir değişiklik yapmasalar bile, 10 ay boyunca önemli miktarda kilo verdiğini buldular.

Kilonuza ve oyununuzun yoğunluğuna bağlı olarak tenis oynayarak saatte birkaç yüz kalori yakabilirsiniz.

HAREKET ARALIĞINI ARTTIRIR

HAREKET ARALIĞINI ARTTIRIR

Sallanma ve uzanma gibi tenisin geniş hareketleri, hareket açıklığınızı arttırmanın mükemmel bir yoludur. Bu dinamik, esneme hareketleri eklemlerinizi yağlar ve kasları ve tendonları güçlendirir.

KEMİK ERİMESİNİ AZALTIR

KEMİK ERİMESİNİ AZALTIR

Osteoporoz , yeni kemik oluşumunun eski kemiğin bozulmasına ayak uyduramadığında ortaya çıkar ve kemiklerin daha kolay kırılmasına neden olur. En yaygın olarak, bu durum kadınları etkiler ve yaşlandıkça riskiniz artar. 

DENGEYİ İYİLEŞTİRİR

DENGEYİ İYİLEŞTİRİR

Teniste iyi bir denge şarttır. Uzanma ve vurma hareketlerindeki açıklık arttırılmış bir dengeyi güçlendirir. Özellikle ileri yaşlarda düşerek ölümleri engellemek açısından genç yaşlarda tenis oynamak etkili bir yöntemdir.

ÇEVİKLİĞİ DESTEKLER VE ARTTIRIR

ÇEVİKLİĞİ DESTEKLER VE ARTTIRIR

Kim daha çevik olmak istemez ki? Tenisin gösterişli ayak hareketleri, ayaklarınızın hafiflemesine yardımcı olabilir.

Kinesiyolog ve Fonksiyonel Hareket Uzmanı Marian Barnick “Tenis düz bir spor değildir” diyor. “Oyuncular, ileri ve geri, yan yana ve çapraz hareket kalıpları gerektiren kortu örtmek zorunda. Tenis oyuncuları sıklıkla yön değiştirir, durur ve başlar, hızlanır ve yavaşlar. Ayrıca alçak toplar, tepeden voleler ve servisler için dikey konumlarını değiştirmeleri gerekiyor."

Barnick'e göre, tenisteki bu sürekli hareket değişimi, vücudu ve beyni daha hızlı uyum sağlaması için eğitiyor. 

MOTOR KONTROLLERİ ARTTIRI

MOTOR KONTROLLERİ ARTTIRI

Barnick, "Motor kontrolü, bir vücut bölümünü başka bir vücut parçası hareket ederken stabilize etme farkındalığı ve yeteneğidir" diyor. Tenis hareketleri, bu fiziksel uygunluk alanını benzersiz bir şekilde destekleyebilir.

“Tenisde, raketinizi sallamak için kolunuzu hareket ettirirken motor kontrolü gereklidir. Aynı zamanda çekirdek kaslarınız kalçalarınızı dengeler, böylece sallanırken düşmezsiniz”

D VİTAMİNİ ALIMINI ARTTIRIR

D VİTAMİNİ ALIMINI ARTTIRIR

Yeterli D vitamini almak , daha güçlü bir bağışıklık sistemi, iyileştirilmiş kalp sağlığı ve düşük kanser riski ile ilişkilendirilmiştir.

Açık havada ne kadar çok tenis oynarsanız, güneşe maruz kalmaktan D vitamini alma olasılığınız o kadar artar. Bazı araştırmalar vücudun en fazla D vitaminini gün ortalarına yakın güneş ışığından aldığını göstermiştir, bu nedenle maçınızı o zaman çok sıcak olmadığı sürece öğlen saatlerine ayarlamayı düşünün.

SOSYAL ETKİLEŞİM SAĞLAR

SOSYAL ETKİLEŞİM SAĞLAR

Herkesin bildiği gibi, tek başınıza tenis oynayamazsınız. Bir topu ileri geri sallamak bir ortak gerektirir. Başka biriyle oynamanın faydaları iki yönlüdür.

Bir arkadaşınızla yapacağınız tenis maçının sosyal yönü, fiziksel sağlığınızı da etkileyebilir. Araştırmalar, sosyal izolasyonu yüksek tansiyon, kanser, kalp hastalığından daha fazla ölüm riski ve diğer sağlık riskleri ile ilişkilendirdi.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ekmeğin yerini alabilecek 11 sebze ve meyve!