Tertemiz zayıflayın! Ev işleri yaparak da kilo vermek mümkün

Koronavirüs nedeniyle uygulanan kısıtlamalar kapsamında spor salonları kapatıldı. Peki zayıflamak ya da form tutmak için ne yapacaksınız? Yanıt basit; ev işleri. Araştırmalar, düzenli ev işi yapmanın ayda 20bin kalori yakmayı sağladığını ortaya koyuyor. İşte düzenli yapılırsa 1 ayda en çok kalori tüketilen ev işleri...

20 Ocak 2021, Çarşamba 10:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Araştırmalar ev işlerinin de en az egzersiz kadar kalori yaktırdığını gösteriyor. Üstelik yakılan kalori miktarı da az buz değil! Ayda tam 20 bin kalori. Yani 16 bin 816 kez yapılmış burpee hareketine eşdeğer.

Pandemi yasakları nedeniyle evde çalışıyoruz ve dışarıyla daha az temas halindeyiz. Spor salonlarının da kapatılması sonucu tek çaremiz evde spor yapmak.

Daily Mail gazetesindeki habere göre, yeni bir rapor günlük aktivitelerinizi yaparken kalori de yakabilirsiniz. Yaklaşık 1000 katılımcı üzerinde yapılan araştırma sonucu; ev temizliği, ütüydü çamaşırdı derken vereceğiniz kalori miktarının ayda 20 bini bulduğu belirtildi.

Dikkat edilmesi gereken bir nokta var. O da yakılan kalorilerin kişinin kilosuna bağlı olarak değişmesi. Araştırmada kilosu 70 olan kişiler baz alındı.

Denklem basit; daha şişman olursanız, daha fazla kalori yakarsınız. Ancak hafifseniz daha az kalori yakarsınız.

Yakılan kalori miktarına göre ev işleri

Yakılan kalori miktarına göre ev işleri

  • Ev temizliği ........................3976 kalori
  • Yemek yapmak ..................2856 kalori
  • Paspas yapmak ..................2724 kalori
  • Bulaşık yıkamak.................1932 kalori
  • Kıyafetleri dolaba kaldırmak.. 1708 kalori
  • Çamaşır yıkamak ...............1588 kalori
  • Ütü yapmak........................1360 kalori
  • Yatağı toplamak ................1316 kalori
  • Yerleri silmek.....................1304 kalori
  • Evi süpürmek ...................1248 kalori

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo kontrolü için kadınlar hangi yaşta ne yemeli, ne yememeli?