Tok olsan da yemek yemek istemenin ardında yatan 8 rahatsız edici gerçek

Belki o sırada çok toksun ama hala aklın dolaptaki ya da çekmecedeki o yiyeceklerde değil mi? Bunun metabolizman ya da iştahınla alakası yok. Sürekli yemek yemek istemenin arkasında yatan sebeplere bir bakalım mı?

01 Ekim 2020, Perşembe 15:35 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- Duygusal boşluk

1- Duygusal boşluk

Belki anne babanla yaşadığın geçmek bilmeyen iletişim sorunu, belki hayatındaki romantizm, partner ya da cinsellik eksikliği, ya da son dönemde yaşadığın bir ayrılık, boşanma, kayıp ya da üzüntü. Bunlar hayatının içinde hiç olmadığı kadar eksik olduğunda vücudun o hazzın yerine bir şeyler koymak istiyor ve seni gece buzdolabının başına getirtmeyi başarıyor olabilir.

2- Kariyer telaşların

2- Kariyer telaşların

Belki işe girmek için çok çabalıyorsun, belki de iş yerindeki o stresi daha fazla çekemeyecek gibi hissediyorsun. Ama bilinçaltın şunu biliyor ki hayatta kalmak için para kazanmak zorundasın. Seni hayatta tutmak için vücudun kontrolü ele alıyor ve gözünde yiyecekleri hiç olmadığı kadar çekici kılıyor olabilir

3- Gerçekleştiremediğin hayallerin

3- Gerçekleştiremediğin hayallerin

Belki bir yere taşınmak, belki bir iş kurmak belki de o çok sevdiğin kişiyle birlikte olmak. Yatında hedef olarak kendine koyduğun o bariyer gün geçtikçe sana daha da uzaklaşıyor gibi geliyorsa çözümü tatlı bir şeyler yiyip vücuduna geçici bir haz sağlamakta buluyor olabilirsin.

4- Kendini şartlandırmaların

4- Kendini şartlandırmaların

Uzunca bir süre sevdiğin diziyi izlerken hiç de masum olmayan yiyeceklerle o diziyi bütünleştirdiğinde, artık her bir şeyler izlediğinde içinde karşı konulamaz bir yemek yeme isteği gelmesi çok olası. Bu tıpkı kısacık molalarda kendini sigara içmek zorunda hisseden bağımlıların yaşadığı türden bir şartlanma

5- Boşlukta kalmış hissi

5- Boşlukta kalmış hissi

Can sıkıntısı, yapacak bir şey bulamama ya da yalnız kalmış olmak. Bunlar da siz farketmeden o anı değerli kılmak için sizi yemek yiyerek işe yarıyor hissetirecek küçük bilinçaltı oyunlarına dönebilir.

6- Erteleme ya da üşengeçlik destekleyicisi

6- Erteleme ya da üşengeçlik destekleyicisi

Bir işe başlamak istemiyorsanız ya da başarısız olma kaygınızdan dolayı ufacık bir adım bile atamıyorsanız sürekli kendinize “bir yemek yiyeyim de sonra başlayayım” diyerek mantıklı bir duvar örüyor olabilirsiniz. Yemek yemek hayati bir önem taşıdığı için, işe başlamanın önüne geçip kendinizi haklı hissettirme konusunda çok etkilidir.

7- Sosyal yiyicilik

7- Sosyal yiyicilik

Siz aslında çok kararlı olsanız da yanınızdaki arkadaşlarınızın o sırada hayvani bir içgüdüyle yemek yiyor olması size tüm kararlarınızı unutturabilir. Bu süreç içinde kendinizi frenlemeyi başarmış olsanız bile en kısa sürede o duygusal açlık sie kendisini hatırlatmaya gelecektir.

8- Yüksek şeker içerikli kahvaltılar

8- Yüksek şeker içerikli kahvaltılar

Gün içerisinde iştahınıza dur diyememenizin başrolündeki isimlerden birisi de sabah kahvaltınızın bol karbonhidrat ve bol şeker içermesi olabilir. Gün içerisinde kan şekerinizle oynayarak sizi karnınız tok olsa bile çok aç hissettirecektir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Tiroid hastaları nasıl zayıflar?