Cumartesi Postası Trendy mücevherler klasiği unutturdu

Trendy mücevherler klasiği unutturdu

Paylaş
Trendy mücevherler klasiği unutturdu

Dünyaca ünlü mücevher markası Roberto Coin artık Türkiye'de. Damas mağazalarında satılan Roberto Coin'in Satış Müdürü Antonio Bedoniile görüştük

Günümüzde trendy mücevherlere ilgi klasik olanlara oranla daha fazlaymış. Ve yaptıkları ahşap mücevher yok satıyormuş...

Roberto Coin kimdir; hikayesi nerede ve nasıl başlar?

Roberto Coin İngiltere’de yaşayan bir İtalyan. 14 yaşından beri profesyonel hayatın içinde. Şimdi 60 küsur yaşında olan Roberto Coin, 33 yaşında mücevher işine giriyor. İlk işi ünlü mücevher markalarına üretim yapmak oluyor. Sonunda kendi markasını yaratmak istiyor. ‘Roberto Coin’ adıyla farklı mücevher tasarımlarına imza atıyor.

Roberto Coin’in felsefesi ne?

Tüm nesillere hitap etmek, trendi, moda ve yenilikçi olmak. Roberto Coin sadece zenginler değil herkes için mücevher üretmek istiyor.

Roberto Coin bir mücevher markası... Lüks olarak tanımlamıyor musunuz yani?

“Mücevher ve pırlanta işindeyiz” ama lüks kelimesini kullanmak da hoşumuza gitmiyor.

Peki lüksün tanımı ne?

Bugün lüksün tanımı bildiğiniz gibi değişti. Öyle ki, insanlar sadece bir cep telefonuyla, mp3 playerla ya da bir bilgisayarla lüks kavramını elde edebiliyor. Artık lüks demek stil sahibi ve kendi başına moda olmak anlamına geliyor. Evet, lüks ama sadece lüks bir marka değiliz. Ömür boyu kullanabileceğiniz, onunla ömrünüzün her anında mutlu olabileceğiniz çok özel parçalar üretiyoruz. Bunlar da hep pahalı parçalar değil üstelik.

Mücevher işindesiniz ve pahalı değiliz diyorsunuz. Ürünleriniz ne kadar?

Roberto Coin’de 300 Euro’dan 1 milyon Euro’ya kadar ürün bulabilirsiniz. 300 Euro olan bir mücevheri genç bir kız ilk mücevheri olarak satın alabilir, 25-30 yaşlarına geldiğinde daha pahalı bir ürünü seçebilir, 50’li yaşlarda ise daha pahalısını.

Roberto Coin’i diğer markalardan nasıl ayrıt edebiliriz?

Mücevherlerin üzerine Roberto Coin ya da R.C. yazdırabilirdi ama farklılık yaratmak için her mücevherinin içine imza gibi ufak bir yakut taş koydu. Bu taş aynı zamanda firmanın amblemi olarak kullanılıyor.

Neden yakut?

Yakut egzotik kırmızı renkte bir taştır. Aşkı, tutkuyu ve kanı temsil ediyor. Eski bir efsaneye göre tene dokunan yakut, sağlıklı, uzun ve mutlu bir yaşam sunarmış. Yakut takanlar enerji dolu, kem gözlerden uzak olurmuş. Kadınların doğurganlığını artırırmış. Birmanyalı savaşçılar da bu taşı savaşta yaralanmamak için vücutlarında taşırlarmış. Bazı kültürlerde de, yakut kralların güç için kullandıkları bir taşmış. Hatta krallar, sağlık için yakutu kırıp suyla karıştırır içerlermiş. Yakutu takanın aynı zamanda hayal ettiği her neyse onun gerçekleşeceği söylenir. Aşk mı hayal ediyorsunuz aşk, sağlık mı hayal ediyorsunuz sağlık verir... Bir de tabii Roberto Coin her kadının tenine dokunmuş oluyor! Ama esasen yakut, hayal edebilmenin özgürlüğünü yaşatır. İstediğiniz her şeyi bu taş sayesinde hayal edebilirsiniz. Bir Roberto Coin yüzüğü bile taktığınızda yakut taşının vücudunuzdaki enerjisini hissedersiniz.

Roberto Coin pırlantasının 100 faset (pırlantanın kesimini anlatan terim) olduğunu okudum...

Pırlantalar genellikle yuvarlak, yani 57 faset olur. Roberto Coin neredeyse iki katı fazla kesim yaparak pırlantanın saçtığı ışığı ve parlaklığı yoğunlaştırıyor. Bunu da 100 fasetlik kesimle elde ediyor.

Lüks, ekonomik krizden etkilendi mi?

Herkes bir şekilde ekonomik krizden etkilendi. Parası olanın yine parası var ama parasını daha az harcamak istiyor. Kriz ortamında insanlar mücevher almaya devam etmek istese de mücevherin daha ucuz olanını tercih ediyor. Bunun için ‘Capriplus’ adında koleksiyon yaptık. Pırlantalı bileziğin, küpenin ve yüzüğün gümüş ve ahşaptan olanı da yapıldı. Kriz ortamında en çok tercih edilen bu koleksiyonun bilezikleri oldu.

Neden?

Capriplus serisinde tüm bileziklerin duruşu aynı. Ucuzunu da pahalısını da alsan aynı havayı yaratıyor.

Aralarındaki fiyat farkı ne?

Ahşap olanı 5 bin 290 Dolar, gümüş olanı 4 bin 500 Dolar, altın olanı ise 12 bin 500. Ahşap olan en çok satılanı oldu, sipariş üzerine satılan bilezik için 3-4 ay beklemek gerekiyor.

Türk kadınının lüks tüketimi nasıl sizce?

Yeni nesil Türk kadını çok seyahat ediyor. Yurt dışında pek çok ülke görüyor. Ve dünya markalarını tanıyor, bunları satın alıyor. Türk kadını yabancı markaya çok düşkün. Türkiye’ye döndüğündeyse şu mesajı vermek istiyor: “Ben sadece Türk değilim, aynı zamanda bir dünya vatandaşıyım!”.

Pırlantayı hangi ülkenin kadınları daha çok tercih ediyor?

Tabii ki Amerikalı kadınlar başta geliyor. Sonra Rus kadınları. Avrupalılar içinde de pırlantanın gelenekselleşmiş bir anlamı var.

Pırlantanın kadın ve erkek için anlamı nedir?

Kadın ve erkek için pırlantanın tanımı farklı. Erkekler için pırlanta çok para demek. Kadınlar içinse ‘büyük zevk’ demek. Kadınlar kendilerini hep güzel hissederler. Ama bir kadın pırlanta taktığında kendini gerçekten çok daha güzel hissediyor, hakikaten de pırlanta kadını güzelleştiriyor.

Evlilikte pırlantanın önemi ne?

Erkek evlenme teklifinde bulunurken pırlanta olmazsa olmaz mıdır? Tabii ki... Pırlantasız evlilik teklifi olmaz. Eskiden beri pırlanta sonsuzluğu, aşkı ve güzelliği temsil eder. Pırlanta doğanın bir şaheseri. Birine evlenme teklif ederken ona olan aşkınızın sonsuz olacağını, hayatınızı birleştirmek istediğiniz kişiyle bir ömür geçirmek istediğinizi söylüyorsunuz. Bunu da en iyi pırlanta anlatır. Aşkı en iyi pırlanta temsil eder. Kadın da bir erkekten pırlanta aldığında, bu taşın sonsuzluğu temsil ettiğini bilmeli.

Kimler Roberto Coin takıyor?

Alica Keys, Ashley Judd, Salma Hayek, Brooke Shields, Jennie Garth, Jenna Fischer, Demi Moore, Melissa Etheridge ve Jennifer Hudson sadece birkaç ünlü isim. Ayrıca Roberto Coin’in kazancının bir bölümü AİDS’li çocuklara gidiyor. Bu ünlüler de bu sosyal sorumluk projesine her türlü katkıyı sağlıyor.

Kişiye özel tasarım yapıyor musunuz?

Evet, kişiye özel daha çok pırlantayla çalışıyoruz. Sharon Stone için özel bir bilezik ve Jennifer Lopez için de bir yüzük yaptık.

Mücevher alırken neye dikkat etmeliyiz?

Çok pahalı bir ayakkabı aldığınızda bir sene sonra çöpe atabilirsiniz. Bu ayakkabıları seçmek çok da zamanınızı almaz. En fazla 15 dakikanızı alır. Ama bir mücevher alırken 3 gün harcarsınız. Hatta seçtiğiniz mücevheri ailenize, arkadaşlarınıza defalarca gösterirsiniz ve sonra alırsınız. Demek istediğim mücevher alırken modelinin eskimeyecek olmasına dikkat edilmesi. Bir ömür boyu hatta gelecek nesillerin bile takabilecek olmasını düşünerek mücevher alınması. Mücevher alırken gerçekten çok çok hoşunuza gideni almalısınız. Mücevher sadece yatırım değil, yıllarca kullanılacak değerli bir şey.

Peki ya pırlanta?

Pırlantanın mutlaka sertifikası olmasına dikkat etmek gerekir. Roberto Coin’in sertifika numarası mücevhere lazerle yazılmıştır. Kağıt sertifikanızı kaybetseniz dahi pırlantanın üzerindeki numara sertifikanızın garantisidir.

3

Haberin Devamı