Trüf mantarının faydaları nelerdir? İşte trüf mantarının şaşırtıcı 6 faydası

Trüf mantarı son yıllarda mutfak dünyasının yaygın şekilde kullandığı kullanımıyla dikkat çekti. Televizyonda yapılan yemek yarışmaları ve ünlü şeflerin yemeklerinde trüf mantarı kullanımıyla da yaygın hale geldi. Hatta öyle ki, toplanması ve ticaretinin yapılması izne bağlı olan trüf mantarının kaçakçılığı bile yapılıyor. Peki, trüf mantarının faydaları nelerdir? İşte trüf mantarı ile ilgili bilmeniz gerekenler…

22 Aralık 2019, Pazar 12:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Trüf mantarının şaşırtıcı 6 faydası

Trüf mantarının şaşırtıcı 6 faydası

Trüf mantarı belirli ağaçların köklerine yakın büyüyen bir mantar türüdür. Her biri ayrı lezzette ve görünümde olan trüf mantarı türlerinin de fiyatı da dudak uçuklatıyor. Kara elmas olarak bilinen trüf mantarının siyah ve beyaz olmak üzere farklı çeşitleri de bulunuyor. 

Trüf mantarının şaşırtıcı 6 faydası

Trüf mantarının şaşırtıcı 6 faydası

Yemeklere güçlü bir lezzet katan trüf mantarı keskin bir aromaya sahip ve son derece besleyicidir. Trüf mantarının sağlığa faydaları ise saymakla bitmiyor. 

1. Zengin bir besin kaynağı

1. Zengin bir besin kaynağı

Trüf mantarı etkileyici bir besin profiline sahiptir. İçeriğinde birçok önemli vitamin ve mineral barındırıyor.

Karbonhidrat, protein ve lif bakımından da zengin olan trüf mantarı hem doymuş hem de doymamış yağ asitleri ile C vitamini, fosfor, sodyum, kalsiyum, magnezyum, manganez ve demir açısından zengindir.

Araştırmalar, trüf mantarının vücudunuzun ihtiyaç duyduğu dokuz temel amino asidin tamamını sağlayan tam bir protein kaynağı olabileceğini gösteriyor. 

2. Antioksidanlar açısından zengin

2. Antioksidanlar açısından zengin

Trüf mantarı, serbest radikallerle savaşmaya yardımcı olur. Hücrelerde oksidatif hasarı önleyen bileşikler için iyi bir antioksidan kaynağıdır.

Çalışmalar, antioksidanların kanser, kalp hastalığı ve diyabet riski açısından hatta sağlığınızın birçok yönü için önemli olduğunu gösteriyor.

Çalışmalar, trüf mantarlarının C vitamini, likopen, gallik asit ve homogentisik asit gibi antioksidanlar içerdiğini göstermiştir. 

3. Antibakteriyel özelliklere sahiptir

3. Antibakteriyel özelliklere sahiptir

Trüf mantarı, bakteri suşlarının büyümesini azaltmaya yardımcı olabilecek antimikrobiyal özelliklere sahiptir.

Yapılan bir araştırmaya göre trüflerden elde edilen ekstrenin Staphylococcus aureus bakterisinin çoğalmasını yüzde 66'ya kadar engellediğini gösterdi.

Bu bakteri insanlarda çok çeşitli hastalıklara neden olabilir. 

4. Kanser hücrelerini öldürmeye yardımcıdır

4. Kanser hücrelerini öldürmeye yardımcıdır

Yapılan araştırmalar, trüf mantarlarının antikanser özelliklerine sahip olabileceğini ve belirli kanser türlerinde hücrelerin büyümesinin engellenmesine yardımcı olabileceğini gösteriyor.

Farklı trüf mantarları üzerinde yapılan çalışmalar karaciğer, akciğer, kolon ve göğüs tümör hücrelerinin büyümesini engellemeye yardımcı olduğunu gösterdi. 

5. Enflamasyonu azaltmaya yardımcı olabilir

5. Enflamasyonu azaltmaya yardımcı olabilir

Enflamasyon, vücudunuzu enfeksiyon ve hastalıklara karşı savunmaya yardımcı olan bağışıklık fonksiyonunuzun hayati bir parçasıdır. Bazı araştırmalar, trüf mantarlarının iltihabı hafifletmeye yardımcı olabileceğini ve dolayısıyla genel sağlığı ve bağışıklığı destekleyebileceğini buldu.

Bir çalışmada, siyah ve beyaz trüf türlerindeki bazı bileşiklerin, enflamatuar sürece dahil olan spesifik enzimlerin aktivitesini engelleyebileceğini gösterdi. Yine de, normal yer mantarı yemenin insanlarda inflamasyon düzeylerini nasıl etkileyebileceğini anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

6. Diyet eklemek kolay

6. Diyet eklemek kolay

Trüf mantarı gurme yemekler için pahalı bir incelik olarak kabul ediliyor. Ancak çok fazla para harcamadan diyetinize trüf mantarı eklemenin birçok yolu var.

Küçük bir miktar trüf mantarı aldığınızda onu zeytin yağına rendeleyerek (çok fazla değil) tüm yemeklerde aromasını alabilirsiniz. Salatalara, makarnalara, yemeklere sadece rendeleyerek kullanın.

Trüf mantarı soslar, makarna, risottolar ve et veya deniz ürünleri yemeklerine çok yakışır.


Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Fazla mesai kilo aldırıyor, iş verimliliği düşüyor