Tüketici en fazla neden şikâyetçi?
Tüketici Hakları Derneği, tüketicilerin 2012'de en fazla nelerden şikayetçi olduğunu açıkladı
Tüketici Hakları Derneği (THD) Genel Başkanı Turhan Çakar, tüketicilerin 2012’de en fazla bankaların uygulamalardan şikayet ettiğini söyledi.
Çakar, THD Genel Merkezi’nde 2012 yılında yapılan şikayetlere ilişkin basın toplantısı düzenledi.
THD’ye ve Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne yapılan şikayetlerden elde edilen bilgilere göre 2012 yılında yaşanıp 2013 yılına devreden sorunları 10 temel başlık altında toplayan bir çalışma yaptıklarını anlatan Çakar, şunları kaydetti:
"Tüketiciler 2012 yılında en fazla bankaların uygulamalardan şikayetçi. İkinci sırada, yüksek dolaylı vergiler ve gelir dağılımındaki adaletsizlik yer alıyor.
Daha sonra tüketiciler sırasıyla şu sorunlardan şikayetçi:
Yüksek enerji fiyatları
Düşük satın alma gücü
Temel mal ve hizmetlere erişimdeki yetersizlikler
GDO’lu ürün ithalatı ve tüketimi
Güvensiz ve sağlıksız gıdaların üretimi, pazarlanması ve tüketimi
Ayıplı mal ve hizmetler
Sağlıksız içme suyu
Baz istasyonları ve elektro manyetik kirlilik
Trafik kazaları
Elektrik, doğalgaz ve su sayaçlarında yaşanan tüketici mağduriyetleri
Söz konusu sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunan Çakar, bankaların aldığı dosya masrafı, yeniden yapılandırma ücreti, yıllık kart ücreti gibi bedellerin tüketicilerden talep edememesi için gerekli kanuni düzenlemenin yapılmasını istedi.
Çakar, ayrıca elektrik, doğalgaz ve diğer yakıtlar ile su ve gıdadan alınan KDV gibi dolaylı vergi oranlarının yüzde 1 olmasını gerektiğini savundu.