Tüketici Testi Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium

Tüketici testimizin bu ayki konuğu Subaru’nun XV modeli... 1.6 litre Boxer motor ile vergi avantajısağlayan model, farklı tasarımı ve göz alıcı renkleriyle rakiplerinden ayrılıyor. 1.6 litre motora ve114 Hp güç değerine sahip olan Subaru XV’yi Efe Aksoy ile birlikte inceliyoruz.

18 Ekim 2014, Cumartesi 01:04
A A
Tüketici Testi Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium

 Subaru… Biz otomobil severler için ne zaman adını duysak kalbimizi biraz daha hızlı çarptıran bir marka…Ve Subaru diyince aklımıza ilk gelen tabii ki simetrik 4 tekerlekten çekiş keyfi…Yağmurlu bir İstanbul gününde markanın belki de ürettiği en sıradışı modeli XV’yi teste gittik. 1.6 boxer motoru ve CVT şanzımanı ile merakım yavaş yavaş heyecana dönüşmeye başlamıştı bile…Trafikte nadir olan, farklı görünen araçları ve dikkat çeken renkleri sevdiğim için test aracımız gayet hoşuma da gitmişti. Fakat direksiyona geçtiğimde biraz hayal kırıklığına uğradım. Malzeme kalitesi bence vasatın altında ve 87 bin TL lik en üst paket donanımlı aracın anahtarı kesinlikle böyle olmamalıydı…Parrot ekran ve Vınn modemin entegre kombinasyonu ise gayet keyifli. Aracın performası ise boxer motora rağmen verimsiz, özellikle CVT şanzıman ile birlikte alt devirlerde uyku getirecek kadar sıkıcı…Motor şanzıman uyumu olmamış Subaru…XV’yi asfalttan çıkartıp çamura yani esas meziyetlerini göreceğimiz parkura sokmanın zamanı gelmişti…

Subaru’nun genlerinden olsa gerek, balçık zeminde gayet tatminkar bir sürüş keyfi yaşattı bana. Özellikle derin çukurlardan geçişi ve engellere yaklaşma açısı, aracın boyutları göz önünde tutulduğunda gayet tatminkar hatta keyif verici. Su geçişinde ise özellikle aldığım keyif (yada XV’nin bana hissettirdiği diyelim ) bambaşkaydı… Tüm elektronik aksamları balçıkta devre dışı bırakıp, saf sürüş deneyimi yaşamak istediğimde ise Subaru XV; “Efe, kontrol biraz da bende olsun lütfen…” diyerek tüm aksamları kapatmama izin vermedi…Güvenli bir offroad sürüşü için gayet olumlu ve güvenlik çerçevesinde düşünülmüş bir mühendislik. Gücün hangi tekerleklere hangi oranda aktarıldığını gösteren sistemde ekranda gayet hoş gözüküyor. Zorlu şartlar için XV’ye zayıf not verebileceğim tek nokta geri görüş kamerasının çamurdan etkilenip geriyi göstermemesi, ama onda da zeminin gerçekten zorlu olmasının payı büyük. XV’nin konforu ise yeterli düzeyde fakat arkada kol dayama olmaması bir eksiklik olarak gözüme çarptı. Özetle; bu araç trafikte nadir olmak isteyen kişiler ya da hanımefendiler için asfaltta; hafta sonu mini doğa gezileri yaparken biraz da arazi koşullarının tadını bu boyutlarda bir araçla almak isteyenler için ideal bir crossover. Fakat en akıllı seçenek mi derseniz? Bence değil! 87 bin TL’niz var ve bir 4x4 araç almak istiyorsanız bence bir kez daha düşünmenizde fayda var. Rakipleri arasındaki kalite olarak Mazda CX-5, fiyat olarak Nissan Qashqai değerlendirmesine girdiğinde bence son sırada yer alır.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...