Bu 8 besini tüketirken dikkat! En riskli yiyecekler belli oldu

ABD'nin Gıda ve İlaç İdaresi (Food and Drug Administration) risk grubundaki yiyecekleri açıkladı. Günlük olarak tükettiğimiz ve faydaları saymakla bitmeyen yumurta, yeşil sebzeler ve kahvenin bile potansiyel riskli besinler olduğu ortaya çıktı. Araştırmalar, bu besinlerin doğru tüketilmediği zaman zehir saçtığını söylüyor. İşte tüketirken dikkat edilmesi gereken potansiyel riskli 8 besin.

14 Eylül 2020, Pazartesi 09:24 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-İstiridye

1-İstiridye

İstiridye en lüks yiyecekler arasında yer alıyor. İstiridyeler, okyanus tabanına yapışıp sudaki planktonları süzerek beslenirler. Eğer filtreledikleri su kirliyse, İstiridyenin kendisi de kirlenmiş olur. Yakalanıp servis edilme sürecinde de doğru adımların izlenmesine dikkat etmek gerekiyor. Örneğin az piş ya da çiğ tüketildiğinde ciddi rahatsızlıklara neden olabiliyor. İstiridye tüketmek istiyorsanız hijyenine güvendiğiniz bir restorana gitmelisiniz.


2-Sosis

2-Sosis

Yapılan araştırmalara göre, sosis çocuklarda boğulma tehlikesi yaratıyor. 10 yaş altı çocuklarda görülen beslenmeye bağlı boğulmaların yüzde 20'si sosisler yüzünden meydana geliyor.


3-Yeşil sebzeler

3-Yeşil sebzeler

Yeşil sebzeler her insanın tüketmesi gereken sağlıklı besinler. Ancak tüketmeden önce iyice temizlenmesine özen göstermek gerekiyor. Koli basili gibi bakteriler iyice temizlenmeden tüketilen marul, lahana, ıspanak gibi bol yapraklı yeşil sebzelerden bulaşıyor.

4-Mantar

4-Mantar

Kendi bahçenizden olsa dahi doğada bulduğunuz mantarları tüketirken dikkat etmelisiniz. Mantarların bazı türleri zehirlenmeye ve ölüme neden oluyor.

5-Yer fıstığı

5-Yer fıstığı

Besin alerjilerine bağlı ölümlerin başında yer fıstığa alerjisi geliyor. 1997 ve 2002 yılları arasında yer fıstığı alerjisi olan çocukların sayısı 2 kat arttı.

6-Yumurta

6-Yumurta

Yumurta, pek çok insanın temel besin maddelerinden biri. Salmonella salgınlarının büyük bir kısmı yumurta tüketimiyle alakalı. Yumurtanın içinde üreyebilen bu bakteri doğru tüketilmeyen yumurtalar aracılığıyla insanlara bulaşabiliyor. Yumurtaları çiğ tüketmemeli, iyi pişmesini ve buz dolabında saklanmasını sağlamalısınız.


7-Kahve

7-Kahve

Kahvenin sağlığa olan faydalarını hepimiz biliyoruz. Ancak doğru tüketilmediği zaman kahve de zararlı olabilir. Fazla tüketilen kahve dişlerde sararma, uykusuzluk ve vücudun su kaybetmesi gibi sorunlara yol açabilir.

8-Ton balığı

8-Ton balığı

En fazla tüketilen balık türleri arasındaki ton balığı doğru tüketilmediği takdirde zehir saçıyor. Konserve halinde satılan ton balıklarının özellikle beyaz renkli türü fazla tüketildiğinde içeriğindeki cıva nedeniyle hamile ve çocukları kötü etkiliyor.


Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kemikleri güçlendiren kalsiyum zengini 11 mucize besin