Tüp bebek tedavisi sürecinde nelere dikkat edilmeli?

Araştırmalara göre 8 kadından 1’i hamile kalmakta zorlanıyor. Bebek hayali kuran kuran çiftler için tüp bebek, bebek sahibi olmanın en yaygın yollarından biridir. Tüp bebek tedavisi sürecine hazırlanırken, başlarken ve tamamlanırken bazı önemli noktaları da gözden kaçırmamak gerekiyor. Bu dönemde belirsizlik yüzünden çiftlerde kaygı ve üzüntü görülebilir. Peki, Tüp bebek tedavisi sürecinde nelere dikkat edilmeli? İşte hem tüp bebek tedavisi gören hem de tüp bebek yöntemiyle hamile kalanların dikkat etmesi gerekenler...

24 Aralık 2019, Salı 11:49 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Tüp Bebek tedavisi sürecinde ne yenir?

Tüp Bebek tedavisi sürecinde ne yenir?

Tüp bebek döngüsü sırasında, sağlıklı ve dengeli yemekler yemeye odaklanın. Bu süre zarfında, daha önce yapmadıysanız beslenmenizde önemli değişiklikler yapmayın. Uzmanlar bu dönemde, Akdeniz tarzı bir diyet öneriyor. Bitki bazlı vitamin temeli vücudunuzun ihtiyaç duyduğu olumlu beslenmeyi sağlamalıdır. Araştırmalar, Akdeniz diyetinin 35 yaşından altı obez olmayan kadınlar arasında tüp bebek başarı oranını artırabileceğini gösteriyor. Sağlıklı bir beslenme şekli kesinlikle zarar vermez. Sperm sağlığı açısından da eşinizin de beslenmesine dikkat etmesi gerekiyor.


Bunları tüketin

Taze meyve ve sebzeleri tüketin.

Balık ve kümes hayvanları gibi yağsız proteinleri seçin.

Kinoa ve tam tahıllı makarna besinleri tüketin. Beslenmenize tam tahılları dahil edin.

Fasulye, nohut ve mercimek gibi baklagilleri beslenme programınıza dahil edin.

Az yağlı süt ürünleri tüketin.

Avokado, sızma zeytinyağı, fındık ve tohum gibi sağlıklı yağlar tüketin.

Kırmızı et, şeker, rafine edilmiş tahıllar ve diğer yüksek işlenmiş gıdalardan kaçının.

Tuzu kesin. Bunun yerine otlar ve baharatlar ile yemeklerinizi lezzetlendirin.

Tüp Bebek sırasında nasıl egzersiz yapılır?

Tüp Bebek sırasında nasıl egzersiz yapılır?

Birçok kadın bu dönemde egzersiz yapmaktan kaçınır veya hiç yapmamayı tercih eder. Uzmanlar, özellikle tutarlı bir egzersiz programınız varsa yaptığınız şeyi yapmaya devam etmenizi öneriyor.

Tüp bebek uygulanan tüm kadınların koşularını normaldan biraz daha az yapması öneriliyor. Uzmanlar uzun koşular yerine güvenli koşmanın önemine dikkat çekiyor.

Uzun koşuların rahim astarının kalınlaşması üzerinde olumsuz etkilere sahip olabileceğini belirten uzmanlar üreme sisteminin ihtiyaç duyduğu kanı uterustan diğer organlara ve kaslara kaydırabileceğini söylüyor. Hafif koşu veya doğa yürüyüşü yapabilirsiniz. 

Tüp bebek tedavisi sürecinde uzak durulması gerekenler nelerdir?

Tüp bebek tedavisi sürecinde uzak durulması gerekenler nelerdir?

Endokrin bozucu kimyasallarla yapılmış bazı ev eşyalarını atın ve mümkün olduğunca kaçının. Bunlar üreme sağlığı ve doğum öncesi gelişimi etkiler.


Bunlardan uzak durun

Formaldehit içeren tırnak cilaları, içeriğinde paraben, triklosan ve benzofenon bulunan makyaj malzemeleri, nemlendiriciler ve sabunlar, BPA içeren gıda ambalajına sahip ürünler, Brom içeren mobilya, giyim, elektronik aletler ve yoga paspasları, içeriğinde perflorlu bileşik barındıran leke tutmaz malzemeler, yapışmaz pişirme gereçleri, Dioksinler (et, kil ve mandıra ürünleri), plastik malzemeler, parfümlü kozmetikler. 

Tüp bebek sürecinde hangi vitaminler alınmalı?

Tüp bebek sürecinde hangi vitaminler alınmalı?

Folik asit, fetüslerin gelişmesinde beyin ve omurga doğum kusurlarına karşı koruduğu tüp bebek tedavi sürecinde önemlidir.

Doktorunuzun tavsiye edeceği doğum öncesi vitaminler eşinizin sperm sağlığını artırmasına yardımcı olabilir.

Tüp bebek tedavisinde uzmanlar, embriyonik gelişimi destekleyebilecek balık yağı öneriyor. Yapılacak testler D vitamini seviyenizi gösterecektir. D vitamini eksik ise doktorunuzun tavsiye ettiği D vitamini takviyesini kullanın. Annede düşük D vitamini seviyeleri otizmle ilişkilendiriliyor. 

Tüp bebek tedavisi sürecinde uyku düzeni

Tüp bebek tedavisi sürecinde uyku düzeni

Uyku ve doğurganlık yakından ilişkilidir. Doğru miktarda uyku tüp bebek sürecini destekleyebilir. Bir çalışma bulduğu her gece yedi ila sekiz saat uyku uyuyanların kısa uyuyanlara göre yüksek gebelik oranına sahip olduğunu gösteriyor. Hem uykuyu hem de üremeyi düzenleyen bir hormon olan melatoninin saat 9 ile gece yarısı arasında zirve yaptığını belirtiliyor. Bu, 22:00 - 23:00 arası uykunun ideal olduğu anlamına gelir.


Yatmadan önce:

Yatak odanızı 15 ila 19 °C'ye soğutun.

Ilık bir duş alın.

Yatak odanızda veya duşta lavanta kullanın.

Yatmadan dört ila altı saat önce kafeinden kaçının.

Yatmadan iki ila üç saat önce yemeyi bırakın.

Rahatlamak için sakin müzikler dinleyin.

Yatmadan önce ekran süresini en az 30 dakika ile sınırlayın. Yatak odanızda telefon, TV ve bilgisayar bulundurmayın. 

Healthline

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Hamilelikte mide ekşimesi ve yanması neden olur? Mide ekşimesini gidermenin 8 yolu