Türk firmaları 2014'te e-ticaret ile atağa kalkacak

Türk firmaları 2014'te e-ticaret ile atağa kalkacak

E-ticaret alt yapı sağlayıcılarından PlatinMarket kurucusu ve genel müdürü Fatih Balkan, e-ticaret'teki büyümeyi ve Türkiye e-ticaret sektörünün 2014 yılındaki yerini anlattı

18 Mart 2014, Salı 11:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

PlatinMarket 2004 yılından bugüne kobilerin e-ticaret sektörüne kolayca girmesi için anahtar teslimi e-ticaret paket programları üretir. İşletmelere birkaç gün içerisinde e-ticaret yapabilecekleri platformun hizmetini sağlar.

2012’ye kıyasla Türk e-ticaret sektöründe 2013 yılında neler değişti?

Ülkemizde internet kullanıcı sayısının artışına paralel olarak, e-ticaret kanalı ile alışveriş yapan kişi sayısındaki artış sektörün pazardaki payını büyük oranda arttırdı. E-ticaret sistem sağlayıcılar için ise bu durum artışla aynı oranda paralellik göstermese de, geçmiş yıllara oranla sanal mağaza sayısında artış ve müşteri memnuniyetine yönelik artı kalite getirdi. Kalkınma Bakanlığı’nın, İnternet Girişimciliği ve E-ticaret konulu 2013 araştırmasında da ülkemizde internet kullanıcı sayısının 37 milyona ulaştığı belirtildi. BKM verilerine göre e-ticaretin büyümesinde bir gösterge olarak kabul edilen internetten yapılan kartlı ödemelerde, Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke, Türkiye oldu.

Türkiye’deki e-ticaret altyapı sistemleri 2013’ü nasıl geçirdi? Bu alandaki rekabeti nasıl değerlendiriyorsunuz? 2014’te bu rekabet nasıl olacak?


Gelişen teknolojiye ayak uydurmak zorunda olan tüm sistem sağlayıcıları kendilerini ve yazılımlarını geliştirmek ve kalitelerini artırmak zorundadır. Sistem sağlayıcılar içerisinde yazılım ve altyapı sistemlerinin birbirine yakın özelliklere ve aynı düzeye ulaşması, rekabeti ve kaliteyi arttırırken kendini yenilemeyen sistem sağlayıcılarını sektörde devre dışı bırakmıştır. Yeni yıl ile beraber artık sektörde liderliğe soyunacak olan sistem sağlayıcıları, hizmet sundukları müşterilerine daha fazla fayda yaratarak diğerlerinden sıyrılarak zirveye ulaşabilir. PlatinMarket olarak 2014 yılında önceki yıllarda olduğu gibi yine zirvede olacağız; ama sadece müşterilerin takip ettiği bir marka olarak değil, sektördeki diğer tüm firmaların gözlerinin üzerimizde olacağı bir lider olarak sektöre öncülük edip radikal devrimler gerçekleştireceğiz.

Platinmarket olarak 2013 yılını nasıl geçirdiniz? Hedeflerinizin ne kadarını gerçekleştirdiniz?

Sektördeki 10. yılımıza girerken tecrübemizi bir kat daha arttırdık. Bu tecrübe ile müşterilerimize e-ticarette daha fazla verim sağlama yollarını aradık, bulduk ve gerçekleştirdik. Sistemimize kattığımız yenilikler, entegrasyonlar ve konfigürasyonlar ile daha fazla kullanıcıya ve daha fazla farklı taleplere cevap verip, fayda sağlamalarına olanak sunduk. Ülkemiz ve dünya konjönktürü gelişime açık olsa da, yaşanan kısa süreli menfi iktisadi dalgalanmalar tüm sektörü etkiledi. Hem girişimcileri hem sistem sağlayıcılarını etkileyen bu dalgalanma ve daralmaya rağmen PlatinMarket’in fayda amaçlı, müşteri odaklı hizmet kalitesi beklenen hedeflere ulaşmamızda ana unsur olmuştur.

2014’te Platinmarket olarak kullanıcılara ne gibi hizmetler sunmayı planlıyorsunuz? Önümüzdeki yılda hedefleriniz nelerdir?

2014 yılında yüzde 100'den daha fazla bir büyüme hedefliyoruz. Şirket içi dinamiklerimizi ve iş akışlarımızı tamamen yeniledik. Artık müşterilerimize eticaret yazılımının yanı sıra katma değer servisler ile bizleri tercih etmelerinde ne derece dogru karar verdiklerini göstereceğiz. Artık müşterilerimizin PlatinMarket’i bir e-ticaret platformu değil bir kazanç platformu olarak görmelerini sağlayacağız. Bunun için çalışmalarımız son safhalara geldi. 2014'ün ilk aylarında yeni servislerimizi açıklayacağız. Şimdilik sürpriz olarak kalmasını istiyoruz.

2014’te Türk e-ticaretini neler bekliyor? 2014’te en çok ne konuşulacak?

2013 ile beraber devlerin önceleri burun kıvırdığı e-ticaret sektörüne, C2C tabanlı dev şirketlerin girişi ve mobil telefonlardaki artışla artan mobil ticaret, yeni yılda sektörün hacmini ve toplam ticaret hacmindeki e-ticaretin payını artıracak. Rekabet daha da sertleşip, kalite ve müşteri memnuniyeti maksimum seviyede tutulacak.

E-ticaret sektörüne yeni giren ve altyapı hizmeti almak isteyen girişimciler paket seçimlerinde nelere dikkat etmeliler?

Dikkat etmeleri gereken öncelik; girişimcinin alacağı faydadır. Girişimci, ilk olarak kendine şunu sormalı. Fiyat mı? Kalite mi? Hizmet mi? Yoksa hepsi mi? Çünkü temin edeceği yazılımın ve sunulacak teknik desteğin karşılığı elde edeceği kazanç ile doğru orantılıdır. Görsellik, güvenlik ve güvenilirlik yani 3G kuralı. Bunu girişimciye sağlayacak yazılımda; kesintisiz, hızlı ve güvenli server hizmeti, müşterisine sunacağı sayıca fazla ödeme altyapısı ve ilk bakışta müşterinin gözünde güven sağlayacak görsellik. Ve tabii ki her talebinizde size sunulacak tecrübeli, güler yüzlü destek hizmeti.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Corona virüs test ücretleri nasıl geri alınacak?