Ekonomi Türk Malı'yla Çin'e çıkarma

Türk Malı'yla Çin'e çıkarma

Paylaş
Türk Malı'yla Çin'e çıkarma

Türkiye, 100’ün üzerinde ülke ve uluslararası kuruluşun katılımıyla Çin’in başkenti Pekin’de düzenlenecek “21’inci Bahçecilik/ Botanik EXPO”suna katılacak.

29 Nisan-7 Ekim 2019 arasında düzenlenecek EXPO 2019’un tanıtım toplantısında konuşan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “16 milyon katılımcının beklendiği fuar, Çin ile turizm ve ticaret alanlarındaki işbirliğimizi artıracak” dedi.

Haberin Devamı

GÜÇ ALGISI ÖNEMLİ

Küresel ekonomide belirleyici olmanın rolünün, tanıtım ve algı yönetiminden geçtiğini belirten Ruhsar Pekcan, “Özellikle son zamanlarda hepimizin tanık olduğu üzere, bir ülkenin ne kadar güçlü olduğu kadar, ne kadar güçlü algılandığı da önemli. Bu nedenle EXPO’larda yer almanın, ülkemizin ekonomik ve siyasi başarılarının, çalışmalarının ve çabalarının daha etkin duyurulmasına fayda sağlayacağına inanıyoruz” dedi.

MÜCEVHERDEN FINDIĞA

Ruhsar Pekcan, şunları söyledi: “Pekin 2019 EXPO’yu Türkiye-Çin dostluğunun kanıtı olarak, Türkiye’nin ve Türk ürünlerinin kalitesini bütün dünyaya tanıtacak bir fırsat olarak görüyoruz. Türk Tanıtım Grubu kanalıyla Türkiye’nin bütün yöresel ürünlerinin mücevherinden, fındığına, zeytinyağına bütün ürünlerin tanıtımı için de bir fırsat olacak. Çeşitli zamanlarda ve platformlarda Türkiye’nin kültürel etkinlikleri de olacak, ürün tanıtımları olacak, lezzet tadımları olacak.”

Haberin Devamı

EN BÜYÜK SERGİ ALANI

EXPO 2019 Pekin’de Türkiye, 2 bin 400 metrekarelik bir alanda EXPO’nun en büyük pavyonlarından biriyle yer alacak. Türkiye Pavyonu’nda (sergi alanı) Anadolu coğrafyasının zengin bitki çeşitliliğinin sergilenmesinin yanı sıra Türk kültürü ve “Türk malı” olan tüm ürünlere ilişkin tanıtım kampanyası yürütülecek. Ayrıca İhracatçı Birlikleri tarafından her bölgenin öne çıkan sektörlerinin tanıtımı yapılacak.

Türkiye Pavyonu, Türk bahçe kültürünün örneklerinden olan hasbahçelerden ilham alınarak hazırlandı.

Hülya Çaylak