Ekonomi Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı: Pazarlama kadınlara emanet

Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı: Pazarlama kadınlara emanet

Paylaş
Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı: Pazarlama kadınlara emanet

Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su açıklandı. Fortune Türkiye ve DataExpert iş birliği ile yapılan araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda kadınlar çoğunluğu ele geçirmiş durumda. Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 51’i kadın

Dijitalleşen dünyada müşteriyi doğru anlayarak etkin pazarlama yöntemleri geliştirmek için artık sadece pazarlama bilgisi yeterli değil. Zira CMO ile CTO/CIO rollerinin arasındaki farklılıklar giderek kapanıyor. Etkin bir CMO’nun (Chief Marketing Officer – Üst Düzey Pazarlama Yöneticisi) aynı zamanda data analizi/veri uzmanlığı gibi konulara da hakim olması gerektiği kabullenilmiş bir gerçek. Ancak pek çok şirket-marka, dijital teknolojilerin ortaya koyduğu yeni gerçeklerle başa çıkmaya hazır değil. İşte tam da bu süreçte CMO’ların önemi bir kez daha ortaya çıkıyor.

Haberin Devamı

Yönetim kademelerindeki dinamiklerin değişmesi ile kurumların büyüme stratejilerinin kilit noktasında konumlanan CMO’lar, Fortune Türkiye ve DataExpert iş birliği ile yapılan “En Etkin 50 CMO” araştırması ile mercek altına alındı. Soruların hazırlanma sürecinden başlayarak titizlikle yürütülen araştırma, küresel iş dünyasında pazarlama araçları ve kanalları çoğaldıkça rolleri genişleyen CMO’lar hakkında aydınlatıcı veriler sunuyor.

CMO’LARIN YÜZDE 51'İ KADIN

Danışma kurulunda bulunan sektör uzmanlarının ve akademisyenlerin, adayların kritik başarı kriterlerindeki performans göstergelerini incelediği araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin pazarlama koltuğunda kadınlar çoğunluğu ele geçirmiş durumda. Araştırmaya göre CMO’ların yüzde 51’i kadın.

Haberin Devamı

YÜZDE 60’I YERLİ MARKALARDA GÖREV YAPIYOR

Türkiye ekonomisine önemli katkıları bulunan şirketlerde görev alan CMO’lar, bu şirketlerdeki total bütçenin ortalama yüzde 10,3 ünü yönetiyor. Geçen yıla kıyasla gözlenen yüzde 1,2’lik artış oranı, CMO’ların şirketlerde artan değerinin göstergesi olarak kabul ediliyor.

CMO’ların yaptıkları çalışmalarda dijitale ayırdıkları bütçe ise ortalama yüzde 25’i buluyor. Diğer dikkat çekici gösterge ise En Etkin 50 CMO’nun 30’unun Türkiye’de kurulmuş markalarda görev alıyor olması.

LİSTEDE KİMLER VAR?

'En Etkin 50 CMO' listesindeki Arçelik, Anadolu Efes, DYO, Eti, Fox, Garanti Ödeme Sistemleri, IKEA, Koçtaş, LC Waikiki, Mavi, Media Markt, Metro Market, Nestle, Petrol Ofisi, Penti, Procter & Gamble, TAB Gıda, Tadım, Teknosa, Türk Tuborg gibi ulusal ve uluslararası pek çok şirketin pazarlama koltuğunda kadınlar oturuyor.

ÖDÜLLER 20 KASIM’DA CMO SUMMİT’TE

En Etkin 50 CMO ödül töreni, 20 Kasım Salı günü Hilton Istanbul Bomonti Hotel’de düzenlenecek CMO Summit 2018’de gerçekleşecek. Türkiye'nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcılarına ve düşünce önderlerine ev sahipliği yapacak zirve’ye; Türkiye'nin önde gelen firmalarının üst düzey yöneticileri ve CMO'ları, pazarlama alanında çalışan orta ve üst düzey yöneticiler, pazarlama alanındaki ürün/hizmet sağlayıcılarının üst düzey yöneticileri, pazarlama ve yönetim uzmanları, sektör duayenleri ve alanın uzmanı basın mensupları katılacak.

Haberin Devamı

Boyner Grup CEO’su Cem Boyner’in açılış konuşmasını yapacağı zirve, iş dünyasından önemli liderleri ve aralarında Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, Turkcell CMO’su İsmail Bütün, Yapı Kredi Perakende Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Serkan Ülgen, P&G Türkiye ve Kafkasya Genel Müdürü Tankut Turnaoğlu gibi isimlerin bulunduğu 20’nin üzerinde konuşmacıyı ağırlayacak.

Zirvede “Yönetim Perspektifinden CMO'nun Rolü,” “Değer Yönetim Karması: Pazarlama & Finans & Marka,” “Pazarlamada Davranış Mimarlığı” ve “Dijital Dönüşüm & Marketing 5.0” başlıkları masaya yatırılacak. CMO Summit 2018 hakkında detaylı bilgi için www.cmosummit.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Ayrıntılı araştırma sonuçları, Fortune Dergisi’nin kasım ayı sayısında yayımlandı.