Türkiye (Son Dakika) Uludağ'da kaybolan iki arkadaş hala aranıyor

Uludağ'da kaybolan iki arkadaş hala aranıyor

Paylaş

Uludağ'da geçen pazar yürüyüşe çıktıktan sonra kaybolan iki arkadaşın olay öncesi son görüntüleri ortaya çıktı.

Uludağ'da yürüyüşe çıktıktan sonra kaybolan Mert Alpaslan (31) ve Efe Sarp'ın (37), Oteller Bölgesi'nden uzaklaşmadan önceki son görüntüleri çevredeki güvenlik kameralarına yansıdı. Görüntülerde, zeminin karlı ve havanın sisli olması dikkati çekiyor. Kayıtlarda, bir süre yürüyen Sarp ve Alpaslan'ın zaman zaman kendi aralarında konuştuğu görülüyor.

İstanbul'dan Bursa'ya 1 Aralık'ta gelen ve araçlarını Uludağ Jandarma Karakolunun yanına park ettikten sonra zirve istikametine yürümeye başlayan Mert Alpaslan ve Efe Sarp, bir süre sonra sisin bastırması nedeniyle kaybolmuş, ihbar üzerine arama çalışması başlatılmıştı.

Uludağ'da kaybolan iki dağcının ormanlık alana doğru yürüdüğü yeni görüntüler de paylaşıldı. İki amatör dağcının son görüntüleri güvenlik kameralarına yansıdı.

Mağara kazılmaya başlandı

Uludağ'da kaybolan iki amatör dağcıyı arama kurtarma çalışmaları devam ediyor. Ekipler aramanın beşinci gününde Keşiş tepesinin sırtlarında bulunan ve iki kayıp dağcının sığınabileceği düşünülen mağarayı kazmaya başladı.

Kaybolan dağcıların arkadaşı konuştu

Uludağ’da kaybolan iki amatör dağcının arkadaşı Ömer Yavuz konuştu. Yavuz, “Uludağ’da kayboldukları gün ben de onlarla birlikte yürüyecektim. İşim çıktığı için gidemedim. O gün ya üçümüz kaybolacaktık ya da geri dönecektik” dedi.

Yaklaşık 10 yıldan beri düzenli olarak doğa yürüyüşleri yapan, Nepal’e, Avrupa ve Türkiye’de bir çok tırmanışlarının olduğunu belirten Bursalı tecrübeli dağcı Ömer Yavuz “Kayıp Efe Sarp ile yaklaşık 5-6 ay kadar önce bir doğa yürüyüşünde tanışmıştık. Sonrasında sosyal medyadan birbirimizi takip etmeye başladık. Uludağ ve diğer yürüyüşler konusunda birbirimizle fikir alışverişinde bulunup, planlar yapmaya başlamıştık” dedi.

Daha önce de zirve tırmanışı yapmışlar

Efe ile 12 Kasım tarihinde bir Uludağ Saklıgöl ve zirve faaliyetinde yaptıklarını ifade eden Yavuz “O gün babasının bir arazi aracı vardı. Uludağ’da Wolfram madeninin oraya kadar gitmiştik. Oradan Uludağ Saklıgöl sonrasında zirve yaptık. Hava da güzeldi. Hava güzel olduğu için kendimizi yıpratmadan güzel bir zirve faaliyeti yapmıştık. Kendisi biraz yürüyüşlere ara vermesine rağmen bu zirve faaliyetini güzel bir şekilde tamamlamıştı. Herhangi bir sıkıntı yaşamamıştı. Sonrasında da tekrar kaybolan arkadaşı Mert ile Uludağ’a geleceklerini ifade etmişti. 2-3 hafta önce geleceklerdi. İşlerindeki yoğunluklarından dolayı gelemediler, mesaiye kaldıkları için iptal oldu. Ben de onlara eşlik edecektim. Sonrasında geçen hafta, (kayboldukları hafta) yine gelmek istediklerini söylediler, plan yaptılar. Bize katılır mısın demişlerdi. Ben de programım olacağını ifade ettim, haberleşiriz demiştim ama son olarak işimden dolayı gelemeyeceğimi söylemiştim" şeklinde konuştu.

Yavuz, "Onlar da Pazar günü gelmişler. Ben de şehir dışındaydım. Hava da kötüydü. Gelmeyeceklerini düşünmüştüm. Pazar sabahı kaybolduklarını öğrenene kadar.

"Ben de onlarla olabilirdim"

Tabi Efe ile Mert’in yanında ben de olabilirdim. O hava şartlarından haberim yoktu. Sisli puslu hava vardı, öğleden sonra daha da kötü oldu. Daha önce birkaç kez kötü faaliyetlerimiz oldu. Olumsuz hava şartlarına yakalanmıştık. Zaten oradaki hava şartlarını görmüş olsaydık, geri dönebilirdik ya da ben şu an onların yanında olabilirdim. Öyle bir durum söz konusuydu maalesef. Şu an onların yanında yokum. Arama kurtarma çalışmalarına katıldım, hatta bir iki yürüdüğümüz noktaları da kontrol ettim ama bir ize rastlayamadık" diye konuştu.