Abone Ol Google News
Uzaktan eğitimde ortopedik sorunlara dikkat!

Online eğitim yaygınlaştıkça, ortopedik kliniklerine yaygın sırt ağrısı sorunu ile başvuran çocukların sayısı bir hayli arttı, aslında ağrılar oluşmadan alınabilecek belli başlı tedbirlerle bu ağrıları önlemek mümkün. Peki bu tedbirler neler;

1.İlk olarak çocuğunuzun oturduğu sandalyeyi bilgisayar ekranına göre ayarlayın.

2.Bilgisayarı çocuğunuzun göz hizasına göre konumlandırın.

3.Çocuğunuzun oturduğu sandalyeden ayaklarının yere değmesi oldukça önemli, ayaklarının yere değmemesi bel bölgesini desteklemeyeceği için bel problemlerine davetiye çıkarmak anlamına gelir. 

4.Çocuğunuz oturduğunda bel ve sırt bölgesini destekleyecek bir yastık ya da kendinden destekli sandalye olması sırt ve bel ağrısını önleme açısından önemli.

5.Ders arası birkaç dakikalık yürüyüş, bel ve sırt egzersizleri ağrıları önlemede fayda sağlayacaktır.

6.Mouse kullanırken ped ya da sünger kullanmak da gelişebilecek el ve bilek problemlerinin önüne geçecektir.


Uzaktan eğitimde ortopedik sorunlara dikkat!

Online eğitim geri döndü, öğrenciler artık masa başında daha çok zaman geçiriyor. Ancak bu durum bazı bedensel şikayetleri de beraberinde getirdi. Karantina sürecinde öğrencilerin daha sağlıklı bir eğitim dönemi geçirebilmesi için nelere dikkat etmesi gerektiğini Dr. Berkin Toker anlattı.

26 Kasım 2020, Perşembe 14:48 Son Güncelleme:

Online eğitim yaygınlaştıkça, ortopedik kliniklerine yaygın sırt ağrısı sorunu ile başvuran çocukların sayısı bir hayli arttı, aslında ağrılar oluşmadan alınabilecek belli başlı tedbirlerle bu ağrıları önlemek mümkün. Peki bu tedbirler neler;

1.İlk olarak çocuğunuzun oturduğu sandalyeyi bilgisayar ekranına göre ayarlayın.

2.Bilgisayarı çocuğunuzun göz hizasına göre konumlandırın.

3.Çocuğunuzun oturduğu sandalyeden ayaklarının yere değmesi oldukça önemli, ayaklarının yere değmemesi bel bölgesini desteklemeyeceği için bel problemlerine davetiye çıkarmak anlamına gelir. 

4.Çocuğunuz oturduğunda bel ve sırt bölgesini destekleyecek bir yastık ya da kendinden destekli sandalye olması sırt ve bel ağrısını önleme açısından önemli.

5.Ders arası birkaç dakikalık yürüyüş, bel ve sırt egzersizleri ağrıları önlemede fayda sağlayacaktır.

6.Mouse kullanırken ped ya da sünger kullanmak da gelişebilecek el ve bilek problemlerinin önüne geçecektir.