Uzun bir günün ardından uygulayabileceğiniz 7 ayak bakımı

Ayaklarımızda 29'a yakın kas bulunur. Uzun ve yorucu bir günün ardından elbette ki en çok ayaklarımız yorulur. Peki böyle günlerde ayaklarımızın sağlığı için nasıl bir bakım uygulamalıyız? En iyi 7 ayak bakımı rutinini derledik...

18 Mart 2021, Perşembe 11:14 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- FARKLI ZEMİNLERDE YÜRÜYÜN

1- FARKLI ZEMİNLERDE YÜRÜYÜN

Farklı zeminler üzerinde çıplak ayakla yürümeniz, rahatlatıcı bir his verebilir. Bunu gözleriniz kapalı olarak toprak, çim, halı ya da kayaların üzerinde yaparsanız, meditasyon etkisi de yaşayabilirsiniz.

2- AYAK PEELİNGİ

2- AYAK PEELİNGİ

Yorgun ayaklar için peeling yardımıyla ayağınıza masaj yapabilirsiniz. Banyo sırasında peelingi nazikçe ayaklarınıza uygulayın.

Peeling tabanlarınızdaki ölü derinin atılmasına, nasır ve çatlakların giderilmesine yardımcı olur.

Peeling sonrası ayaklarınızı sıcak suyla durulayın ve nemlendirici sürün.

3- TENİS TOPUYLA MASAJ

3- TENİS TOPUYLA MASAJ

Eğer uzun bir iş günü sonrası rahatlatıcı bir masaja ihtiyaç duyuyorsanız, basit bir çözümü var! Bunun için tenis topuna ihtiyacınız var. Ayağınızın tabanına yerleştirdiğiniz tenis topunu ileri geri hareket ettirerek masaj yapabilirsiniz.

Krampları önlemede, gerginliği azaltmada ve rahatlama sağlamada birebirdir.

4- AYAK EGZERSİZİ YAPIN

4- AYAK EGZERSİZİ YAPIN

Ayağınızı güçlendirmek için germe egzersizi yapabilirsiniz. Germe egzersizi şöyle:

  • Düz bir zemine havlu serin.
  • Havlunun ucuna ayağınızı koyun
  • Topunuzla havluya basın ve ayak parmaklarınızla havluyu kaldırıp bırakın.

5- BUZ UYGULAYIN

5- BUZ UYGULAYIN

Ayaklarınız acıyorsa ya da şişmişse, bir tür enfeksiyon kapmış olma riskiniz var. Bu durumlarda buz uygulamanız ideal bir çözüm olacaktır. 15 dakika boyunca buzun ayağınızda kalmasına özen gösterin.

6- MUZ SÜRMEYİ DENEYİN

6- MUZ SÜRMEYİ DENEYİN

Ayaklarınızın pediküre ihtiyacı olduğunu düşünüyorsanız, çözüm mutfağınızda olabilir. Muz ezmesi tam aradığınız şey!

Bir tabağa muz koyun ve çatalla ezin. Ardından ayağınızı sıcak suya sokun.

Bir ayağınızı sudan çıkarıp muz ezmesiyle 4 dakika boyunca masaj yapın. Ardından diğer ayağınıza geçin.

7- TIRNAKLARINIZI KESİN

7- TIRNAKLARINIZI KESİN

Uzun bir günün ardından tırnaklarınızın acıdığını fark ettiyseniz, tırnaklarınız çok uzun olabilir. Ayak tırnaklarınızı kesmek, ayağınızın acımasını önlediği gibi sağlık açısından da iyi bir çözüm olur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ruj sürmeden önce uygulaman gereken 5 adım